Spanje portugal 2016 deel 15

28 september 2016 - Bilbao, Spanje

We hadden gehoord dat de Picos heel erg mooi was. maar wees eerlijk dat wil je toch zelf beoordelen? In dit geval is dat niet nodig en vertrouw maar op een ander, wat een schitterend natuur gebied. Volop genieten we de rit richting Bilbao. Weet je meestal is het Peter die iets eerder ziet onderweg dan ik maar nu was hij lekker te laat. Ik had de vogel al op de foto toen hij net voor de camper wegvloog, en dan gelooft hij me niet he?! Phoe gelukkig had ik het bewijs.

Als we zo'n 80km voor Bilbao zijn begint het te spetteren  en dat gaat even later over in regen die de godganse weg aan houd. En dan kom je in de spits aan in Bilbao en daar wordt ik niet gelukkig van, maar goed dat Peter rijd want die zit als een gek te fluiten die geniet er weer van. En dan rijden we dus weer eens verkeerd en gaan we dom toeristje spelen net doen of je gek bent en de verkeersregels hier niet kent. Gewoon ergens draaien waar het niet mag maar oké scheelt weer heel wat kilometers omrijden. De eerste plek die ik had ingevoerd was dicht, die klonk ook te mooi voor woorden hoor, voor €10.00 had je er alles voor, douche, elektra, water, lozen,wifi en dan ook nog een ontbijt. Helaas niet op bed, je kunt niet alles hebben he, dus nu door naar de camping boven op de heuvel. Die kost €15.00 met elektra water en lozen. Als we er in de regen aan komen staan er op de parkeerplaats naast de camping al 5 andere campers en dit is gratis. Tja we hebben water zat stroom niet nodig en alle tanken zijn leeg. En wonder boven wonder geen discussie wat we doen, we gaan er gewoon bij staan.

Tja en dan moet het een mooi uitzicht over Bilbao zijn maar daar is met dit zeikweer weinig van te zien. Nou Man stoppen met zeuren het is pas de tweede halve dag van de vakantie met regen. Als we s 'avonds aan de koffie een boek zitten te lezen zegt Peter ineens dat hij een natte rug heeft. Hij pakt de kussentjes weg en die zijn kleddernat. Jemig wat nou weer. Aha kijk het raam blijkt te lekken, in de regen naar buiten en blijkt het rubber verdroogt te zijn. Hoe kan dat nou??? Camper is pas 20 jaar oud.?  Dan de camper maar draaien zodat de regen in ieder geval daar niet meer op staat en Peter smeert de rand in met boter.

1. Maarten Van Gasteren:
    13 november 2016
    Oude camper Mooi trouw huisje op wielen en waar je boter toch overal voor kunt gebruiken als het doel maar bereikt wordt Maar de Picos is toch ook schitterend prachtige natuur en mooie rit
  2. Peter en Manja van Deventer:
    13 november 2016
    Maarten, jullie hadden niets te veel gezegd over de picos. En dan te weten dat we maar een heel kleinstukje er van gezien hebben.
    En inderdaad boter hoeft niet alleen op je hoofd.
  3. Francien kruijs:
    14 november 2016
    Wat zien jullie toch veel mooi's onderweg