Spanje portugal 2016 deel 18

1 oktober 2016 - Blaye, Frankrijk

Dan komen we aan in Blaye keurige camperplek leuk onder aan een citadel en vlakbij de Gironde. Om de oude stad te bekijken pakken we de fiets en zoeken het centrum op. En dat is echt zoeken, we komen vier kappers tegen maar een echte winkel of supermarkt die we even nodig hebben komen we niet tegen. Dan terug langs de rand van de stad omdat we daar in ieder geval een bakker gezien  hebben. Zo brood zit in de fietstas dan doorlopen met de fiets aan de hand tot Peter ineens stopt en wijst binnen iemand aan en wijst dan op mij en maakt een knipbeweging. Shit sta je dan met een bek vol tanden man, er zit niks anders o om dan maar naar binnen te gaan en ze hebben plek. Ook dat nog. Maar dan komt het volgende probleem, ze spreken geen woord Engels. O god dat wordt spannend. Na een stille wasbeurt zit in ik in de stoel en de eigenares , zover waren we al, vraagt in gebarentaal hoe ik het wil hebben. Nou zoals zij, dat vind ik leuk. Ze snapt het, dacht ik, en ze begint gelijk de tondeuse in mijn nek te zetten. Onder het kapperskleed zit ik met het zweet in mijn handen en op mijn rug als dat maar goed gaat.  Pffft het eind resultaat is  leuk maar had best een stuk langer gemogen. Nou ja groeit gelukkig hard mijn haar en ik hoef voorlopig niet meer, zal over een maandje wel weer beter zitten (hoop ik.

1-10 Ja, echt het is alweer oktober wat gaat dat snel. Straks de citadel bekijken.  Jongens wat een verrassing is dat, als we twee poorten door zijn weten we niet wat we zien. Een compleet oud dorp wat op sommige plekken zelfs nog bewoond is. Super Super Super. We dwalen rond en genieten van alles wat er te zien is. Om het genieten compleet te maken schuiven we aan bij een terrasje en nemen eerst netjes een drankje maar de kaart ziet er zo lekker uit en joh we hebben toch geen vers vlees wat op moet, dus huppetee we bestellen. Peet neemt een soort entrecote en ik eend. Het duurt even maar dan heb je ook wat ziet er goed uit en de patat wordt geserveerd in kleine frituur mandjes .Wil ik ook!!!! Zo goed als het er uit ziet zo smaakt het nog beter en omdat we hebben afgeleerd eerst een voorafje te nemen is er nog ruimte voor een toetje. Peter neemt een crêpe met banaan kokos en chocola en ik eentje met banaan honing en citroen. En gadverpielekes dat is me der toch lekker. Maar wordt straks wel weer veel lopen om de calorieën er af te krijgen maar ik had het niet willen missen.

1. Rene en Lia:
    17 november 2016
    Hoort er ook bij, lekker eten, En joh, je hebt toch verkering :-)