Weekendje Haren

2 mei 2023 - Voorthuizen, Nederland

28-4 Daar gaan we weer.                                                                                                                                                                                                                Motor heeft nog steeds de tik , maar als we na dit weekend terug zijn gaat hij onder het mes, het moet er toch uit en als het de verstuivers moet dit een rot klus wezen.

Maar we hebben met Sjanie en Eep afgesproken en je weet belofte maakt schuld, zeker in dit geval nadat ik onwijs op mijn snufferd bij ze ben gegaan. Ze konden op 21 april hun camper ophalen en echt ik wist niet beter dan dat het 28 april was, en ik was al zo blij dat we ze dan weg konden brengen en gelijk een weekendje er achter aan konden plakken want 21 april hadden we een thema feest van Steef en Tess, de een werd 40 en de ander 16 en dat hoor je dan als je heerlijk in Spanje zit dus vandaar uit nog het een en ander moet regelen voor de kleding. Voor Peter was het best makkelijk die ging als Bleus Brothers en met hoed af was hij Man in Balck.

IMG-20230423-WA0009

Twee voor de prijs van één en ik ging als mezelf Ma flodder.

IMG-20230422-WA0003

Maar goed dat was  dat feest maar het feest met hun ging dus de mist in vandaar een week later het proberen een beetje goed te maken.

Nu weg en zij staan er alen verwachten ons vanavond of morgen ochtend pas. En dan kom je er en zijn ze er niet, dan eerst wat eten en als we daarna een eind met Giel willen gaan lopen zien we ze aankomen op de kade. Verbaasde gezichten maar wel leuk, de boodschappen worden in de camper gezet en we gaan nu met zijn alle terug naar het stadje wat inderdaad heel erg gezellig is. Ondertussen vertellen ze dat ze gisteren de hele tijd bezig zijn geweest met het water. Het bleek dat vorst beveiliging er op geschoten was zodat de halve tank water weg stroomde, maar ja waar zit dat ding. Sjanie had het boekje uitgeplozen en die bleek in de garage te zitten , dus die helemaal leeg gehaald en inderdaad daar zat die. Knop omhoog en kijk ze hebben water, tot dat die weer afspringt  blijkt er nog een knopje te zitten die omgezet moet worden. En ja hoe werkt zo'n wc dan.  Bij ons zit het dicht dus als we plassen blijft het er op staan, heb al met mijn hand geprobeerd om het open te krijgen verteld Eep, maar nu is het voor de helft open en krijg ik het niet meer dicht.🤔 eep er zit toch een hendeltje? Ja maar dat wisten we niet en nu werkt dat ook niet.  Leuke he soms zo herkenbaar de onwetendheid.

Sjanie had al een winkel gezien waar ze met mij in wilde en man zo fout om met die winkels in te  gaan, echt ze ziet van alles en allemaal rotprijsjes ook nog. De heren houden het voor gezien en gaan verder op een bakkie doen. Even later ploffen we naast hun neer waar Peter een beetje sip verteld dat hij hete koffie over zich heen heeft gekregen omdat het dekseltje van zijn bekertje losschoot. Hij laar het zien en inderdaad tis een aardige vlek lijkt wel of zijn stoma gelekt heeft.

IMG_20230428_165544

Weer terug naar de campers en dan even later zonder honden weer terug maar nu om te eten. Eep is maandag jarig geweest dus in plaats dat wij trakteren nee zij moesten het doen. Nou het was heerlijk dat moet ik wel zeggen.

IMG_20230428_182636

29-4 Wat kun je hier heerlijk lopen, Eep en ik lopen dan ook een heel eind langs de dijk en even later tussen velden door, op de terug weg krijgt Giel de kolder in zijn kop en gaat door het mooie omgeploegde veld als een dolle te keer en probeert Joep ook zo gek te krijgen, die kijkt alleen en je ziet hem denken , joh je spoort niet en loopt lekker op zijn gemakkie verder. Verstandige hond die Joep.

Dan na de koffie weer het stadje in en eerst bij de wok gevraagd of we moesten reserveren voor vanavond. Is niet nodig kom maar gewoon langs krijgen we te horen, dat gaan we dus doen straks. Maar dat is pas vanavond nu heerlijk in het zonnetje wat gedronken zij met een enorme slagroom bol en ik braaf een lekker broodje.

Weer terug bij de camper gaan de mannen onze nieuwe stoelen uit proberen nou daar liggen ze dan beide met hun lollie in hun mond en het duurt niet lag of Eep is vertrokken.

IMG_20230429_154855

Sjanie en ik doen gezellig een spelletje Ski Bo als de heren even van de wereld zijn. Wij zijn net klaar als zij de luiken open doen en dan komt het spelletje Super Six op tafel met wat lekker hapjes en een fles bubbelwijn die Sjanie gekregen heeft. Man man wat is dat toch een melig spel, de fles is leeg de hapjes op en tijd om naar de wok te gaan.

Aahh ja nu snappen waarom we niet te hoeven reserveren, er is gewoon niemand we zijn de enige en van een wok is ook niets te bekennen, geen koeling of iets waar we kunnen kiezen nee gewoon eten van de kaart. Iets drinken??? Ja moet je hier zelf uit de koeling pakken. Glazen?? Kennen ze niet gewoon een plastic bekertje.

IMG_20230429_183552

We bestelling maar een rijst tafel voor 4 personen verder komen we niet uit de kaart. En dan krijgen we een loempia, geen idee wat er allemaal inziet maar tis bruinig met veel kool en nog iets ligt wel in een lekker sausje.

IMG_20230429_184857

Dan komt de rest er aan, ziet er netjes uit en het vlees en de vis, als het vis is, smaakt best maar de bami🤢.

IMG_20230429_191423

En dan komt er Chinese wijn met eerste slok is bij mijn gelijk alles verteerd geen idee wat voor smaak het moet wezen. De tweede slok doet me denken aan cream sherry , alleen dat deze dan een paar jaar open in de kast heeft gestaan.  Dit vergeten we nooit meer maar gaan er ook nooit meer heen .Alleen het afrekening  is een feestje, rijsttafel 4 drankjes en 2 wijn voor € 45,00. Maar dat houdt echt niet in dat we hier een tweede keer nog heen gaan.

30-4 Tja dan zit het er al weer op, zonde want het zonnetje schijnt en we zitten dan ook lekker aan de waterkant van de Ems bootjes te bekijken .Om 14,00 uur is het zover we pakken alles in en gaan maar richting huis.

1. Eep:
    2 mei 2023
    Alsof ik erbij was 😜🤪 was super gezellig
  2. Sjanie en eep:
    2 mei 2023
    Als je de foto's ziet van de wok zou je zo weer terug gaan maar als je terug denkt aan de smaak denk je laat maar zitten maar het kon de gezelligheid niet verprutsen het was een super weekend
  3. N.P Wals:
    3 mei 2023
    Wat een leuke belevenis weer op die tik in de motor na🤦‍♂️Gauw naar laten kijken en jullie kunnen weer onbezorgd op pad👍
  4. Fred en Wilma.:
    3 mei 2023
    Weer een leuk verslag. Ja, in Nederland maakt je ook rara en leuke dingen mee. Succes met de moter. Gr.
  5. Rene en Lia:
    9 mei 2023
    Gezellig verslag en mooie foto's 🤪