Dus wel 11

16 april 2023 - Voorthuizen, Nederland

Ging dus iets verkeerd , want je merkt dat ik nog niet klaar was met het verslag😣. Goed we gaan gewoon door alsof er niks gebeurd is.

Ik zei dus dat het waarschijnlijk door het mooie weer kwam dat we nu weer zoveel leuke dingen zien

1681235865160

Voor ons doen rijden we weer een best eind want pas na tweehonderd kilometer staan we langs de rijn in Iffezheim lekker de stoeltjes buiten en genieten van alles wat er voorbij komt.

IMG_20230410_152327

IMG_20230410_172401

1681642959126 aan de ene kant de sluis in de verte en de andere kant een doodlopend stuk1681642959141

11-4 Inderdaad weer verder hoewel dat niet voor de plek hoeft want die is heel erg leuk. Bij de eerste de beste Lidl die we tegen komen alle lege flessen ingeleverd en gelijk de voorraad weer aangevuld. En ik merk dat ik in deze vakantie mijn zitvlees qua rijden ben kwijt geraakt😏 Als we na tweehonderd achtenvijftig kilometer aan komen in Kelberg ben ik het zat!  Om tien uur gaan rijden en om kwart voor vier op de plek, maar we hebben afgesproken met Nico en Marion vrijdag dus moeten we wel wat kilometers even maken, dus wie A zegt moet kilometers maken.

12-4 Tjonge jonge tis toch wat als je een hond  met ingebouwde barometer hebt. Echt zodra er ergens een lucht verandering zit of aankomt nou berg je dan maar, dan is dat maffe beest van ons ineens heeeel anders en stront vervelend. Dan zit hij te bibberen en te hijgen wil alleen maar bij je zijn, zodra het dan flink waait en hard regent word het wat minder maar daar is dan ook alles mee gezegd. Wat een gezeur zeg. En waarom heeft hij dat allee dan altijd 's nacht. Iemand die me dat uit kan leggen???

Na een onrustig nachtje rijden we weg en moeten we over de mooie stalen brug die we al van ons luie stoel hebben bewonderd

1681235865525

We rijden via de andere kant van de rijn Frankrijk weer in krabben even op ons hoofd en denken dan maar dat dit de kortste weg moet wezen.

UIteindelijk komt het goed en komen we aan op de plek in Bochholt, daar kunnen we water tanken en lozen. Nou het enige water wat er is komt uit de lucht en ligt in het zwembad wat hier is, want echt niet te vinden. Ach aan de andere kant niet zo vreemd want het staat bom en bom vol met auto's voor het zwembad, iedereen sportief aan het zwemmen en waarschijnlijk hier paasvakantie. Dan maar naar Dixpelo daar kunnen we ook water tanken maar niet slapen. En om nu weer tweeënveertig kilometer Duitsland in te gaan terwijl  Winterswijk hier dichterbij ligt is ook weer zowat, maar tis wel al Nederland hé🤔

We gaan er toch maar heen en er is niks mis hier met het plekje behalve dat er in eens ééntje wel zo achterlijk hard achteruit inparkeert en rakelings langs de camper schiet dat hij er, denk ik zelf van schrikt, en weer met dezelfde vaart vooruit rijdt om dan wel vijf centimeter verder van ons af gaat staan. En als ik dan vriendelijk vraag of hij nog iets verder wil gaan staan zodat we makkelijker met de hond de camper uit kunnen krijg je zijn antwoord "tis hier een parkeerplaats" Uhh ja das zo maar toch doet hij het 😁

Wel jammer dat het zo regent want nu hebben we geen van beide zin om Winterswijk in te gaan, ach kan morgen ook nog als het beter weer is.

Sta ik koffie in te schenken horen we toch ineens een gesis echt niet normaal meer en gelijk slaat het waterpompje aan. Holyshit wat nu weer. Ik doe het klepje op waar de water pomp zit en der komt toch een rook onder vandaan ik schrik me rot. Pomp uit gezet en ja hoor alles zeiknat. We hebben geen idee wat er aan de hand is, m aar zonder pomp geen water . Dus Nico en Marion bellen wat er aan de hand is en dat we naar huis gaan . Zo jammer!! Onderweg nog wel genoten van de schitterende lucht

1681638176347

1681638176610 Ja die hadden we dan weer gemist als er niks gebeurt was. Je ziet ieder nadeel heeft een voordeel.

14-4 Gisteren eerst de camper leeg gehaald , gewassen en de rommel zoveel mogelijk opgeruimd. Peter vandaag  op de knieën met de kont omhoog om te kijken wat er nu aan de hand is komt binnen en dan is het "ziet er niet goed uit man" Oneee denk ik , maar gelijk r achter aan is het "nee hoor valt gelukkig mee er is een koppelingetje losgeschoten van het waterpompje dat is alles. Pfffft wat een opluchting. Ja en dan is hij toch bezig dus gelijk het dakluik er af en weer goed in de kit want ook die begon weer te lekken. Nu ik het zo schrijft heb ik toch het idee dat we een aardige compromis  hebben tussen een camper en boot met al dat water iedere keer. Het enige wat er nu nog moet gebeuren is die hele rare doffe tik uit de motor want die is toch wel steeds meer aanwezig en dat klinkt niet echt lekker. Maarr we zijn er weer , we hebben prachtig weer gehad heel veel gezien en vooral genoten. Jullie ontzettend bedankt voor het lezen en alle leuke reacties.

Zou zeggen tot de volgende keer.

1. Wim:
    16 april 2023
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen, was leuk om de reis te volgen. Nu maar weer plannen smeden en dromen van alle moois dat nog moet komen 👍👍👍🙋
  2. Sjanie en eep:
    16 april 2023
    Het is een super leuk geweest jullie te volgen en nu vinden wij het leuk dat jullie weer hier zijn
  3. Rene en Lia:
    16 april 2023
    Weer genoten van al jullie belevenissen, nooit saai bij jullie. Maar fijn dat jullie weer veilig thuis zijn na een mooie reis. En fijn dat we weer kunnen afspreken met jullie xxx
  4. N.P Wals:
    16 april 2023
    Was weer leuk om jullie reis mee te maken👍Hoop dat we elkaar weer eens ergens tegenkomen.Fine tijd thuis en tot ziens 🥰
  5. Sandra en Gerrit:
    16 april 2023
    Weer genoten van jullie reisverslag en zullen elkaar snel weer zien want ook wij zijn bijna thuis.
  6. Margriet:
    17 april 2023
    Welkom thuis 😘
  7. Dirk:
    17 april 2023
    Hoi Peter en manja,
    Jullie zijn toch wel echte reizigers!
    En het was weer leuk om een beetje mee te reizen.
    Misschien word het hier nu ook mooi weer?! Als het goed is gaan wij zondag A.S. Voor een poosje naar Frankrijk. Je hoort van ons.
    Lieve groetjes uit HHW.
  8. Marion,:
    18 april 2023
    We hebben weer genoten van jullie avonturen, jammer dat jullie toch op het laatst een beetje pech hadden en niet langs ons konden komen bij ons. Maar jullie weten altijd welkom bij ons, enne we hebben ook een logeerkamer hoor!
  9. Elly:
    18 april 2023
    Beetje laat maar nu pas tijd gehad. Welkom thuis
  10. André:
    18 april 2023
    Jongelui, goed te lezen dat jullie weer veilig op het nest zijn. Wij zijn ook aan het aftellen en hopen op 22 april ook weer veilig thuis te zijn. Met nog een aardige voorraad Marie Brizard in de kroeg zullen we elkaar zeker weer een keer treffen.
  11. Fred en Wilma.:
    18 april 2023
    Welkom weer in ons eigen landje. Weer genoten van jullie reis verslagen.
  12. Maarten Van Gasteren:
    20 april 2023
    We hebben weer heerlijke verhaaltjes van je mogen lezen en ook weer ideeën op gedaan voor Spanje zeker Welkom Thuis blijf in goede gezondheid zodat jullie verder kunnen gaan met heel mooie reizen Groetjes Maarten en Bertha met Pepper 🐕