Spanje Portugal 2016 deel3

4 september 2016 - Peñíscola, Spanje

30-8 Wat een gekut er al twee dagen van alles willen doen maar niks lukt. Gek en chagrijnig word ik er van en niet alleen ik Peter ook van mij. Als ik verder wil met het verslag in een word document slaat het gelijk vast of de cursor springt ergens midden in en kun je dus over nieuw beginnen.

Heb ik kralen meegenomen omdat ik leuke ideeën heb lukt het niet.

Maak ik de wc schoon laser straalt de borstel van de steel af en dan heb ik het maar niet over de nieuwe tablet die anders werkt dan ik wil en de internetkaart die niet in het vodafoon apparaatje werkt maar blijkbaar alleen in de telefoon kan.

Het geklooi van afgelopen dagen maar achter me gelaten. Gisteravond toch nog even doorgegaan met de armband en dat lukte, :-)

Vandaag naar het strand maar voordat we gaan eerst een heerlijk gegrild kippetje gegeten.

Het zeewater is gewoon lauw en zelfs Peter is er in geweest en vond het lekker. ‘S avonds toch nog maar even terug met de telefoon en tablet en nu werkt het en weet ik hoe ik het moet doen.

1-9 Wel een hele relaxte dag, armband afgemaakt en aan een ketting begonnen ik was alleen vergeten dat er een eind aan de draad kwam dus alles flikkerde er weer net zo hard af. Gewoon opruimen en volgende keer verder,

S middags een eind gefietst er moest boven op de berg en mooi kapelletje staan, dat stond er ook viel alleen tegen ,de weg er heen was mooi maar erg stijl. En wel zo erg dat we een eind hebben moeten lopen. Dan kijk ik naar Peters voeten die heeft toch zijn slippers niet aan? Ik hoor steeds klik klak klik klak, nee gewoon dichte schoenen, blijkt dus zijn knie te zijn.

We zijn een beetje van ons geloof afgestapt en hebben vandaag 375km over een mooie snelweg afgelegd, en zijn aanbeland op de camperplek van Peniscola. Zal hier vast een ander betekenis hebben maar ik vind het een raar roerhoutje in de cola.

In het boekje staat de plek voor €6,30 en wij moeten €8,40 betalen, tja dan wil ik wel eens weten waarom. Kijk dan een moet de camper ineens verder rijden en komt ze wel ineens uit op € 6,30. Snappen doe ik het niet, maar maakt me ook niet uit. Wat de camperplek niet heeft maakt het stadje dubbel en dwars goed, Leuke winkeltjes en vlak bij het strand. We staan dicht bij het strand en boulevard.

4-9 Jongens dit was wel een hele rustige dag, eerst langs de winnkeltjes geslenterd en toen met opblaasbedje naar het stand. Heerlijk zeker met het windje er bij. Zonder dit was het waarschijnlijk wel heel erg warm geweest vandaag weer zo,n dikke 35gr.

Als we terug komen bij de camper worden we tegen gehouden door de beheerder, we mogen geen stoelen bij de camper neerzetten m.a.w geen camping gedrag. Als we bij de camper komen staan ze netjes ingeklapt tegen de camper aan. Maar vraag ik me dan af waarom zit de buurvrouw dan wel buiten op haar stoeltje ?? Tis niet eerlijk.

Heerlijk op het fietsie naar Castello de Papa Luna en weer als we omhoog lopen kraken peter zijn knieën,dus ga ik maar alleen verder. En dan heb je de hele klim gehad met hele mooie uitzichten dat wel, kom je eindelijk boven moet je intree betalen en laat Peet nou de knip bij zich hebben . Hoeveel pech kun je hebben. Als we even later verder fietsen zien we allemaal tenten en paarden dus hup pootje op de rem en kijken. Blijkt een wedstrijd te zijn tussen de paarden, geen idee of ze dat zelf weten hoor denk het niet, maar in ieder geval werden er iedere keer weer zware zakken zand op de slee die ze trokken gelegd net zo lang tot ze niet meer konden. Zo jammer dat dat nou niet eens anders om gedaan kan worden he.En zo is er weer een mooie dag om.