Spanje Portugal 2016 deel 2

29 augustus 2016 - Sant Feliu de Guíxols, Spanje

27-8  Vandaag drie  camperplekken overgeslagen en zo,n 375 km  verder op Fitou beland. Volgens boekje  mogelijkheid tot zwemmen en wifi. Er is plek zat zien we als we er aankomen, dus zetten we de camper enige lekker onder de enige boom die er staat hebben we nog een beetje schaduw.

Als we er staan komt er een mannetje naar ons toe , en heb je wel eens de buik van een luiaard gezien? Je weet zo,n beest die altijd in een boom hangt en waar al het vuil op zijn buik terecht komt soms groeit er zelfs mos op, nou zo een buik had deze man ook de korsten hingen er aan en echt niet van het verbranden. Maar goed Peet was het zat dus gewoon € 7,00 betaald en de camper zo neergezet dat we hem in ieder geval niet zagen. E vliegen zaten trouwens heerlijk op zijn voeten geen idee of deze nog vlogen of dat ze vastgeplakt zaten.

Na een half uurtje kijken we elkaar aan en schudden ons hoofd, nee niet blijven het stinkt hier en die vliegen en dan ook nog om het kwartier een goederen trein die langs raast wegwezen hier..

We vinden over 100 km een camping waar plek is en zo komen we dan om 19.00 uur aan in Roses. Alleen bleek het daar nog hoogseizoenprijzen te zijn. Pfft  jammer dan, dan maar een keer minder uit eten. Als we de volgende  ochtend over de boulevard lopen verbaasd het Peter hoe druk het er is. Ja joh wilde toch een keer in het hoogseizoen dan krijg je dit, drukte en hoge prijzen. Denk dat die genezen is om in het hoogseizoen op vakantie te gaan J

Als we ‘savonds in bed liggen word ik gek van de jeuk , muggebeten !! Ik tel er minstens een stuk of tien. En snap je dat nou ligt er naast me een stuk vlees van een dikke honderd kilo nee dat klote beest mij hebben. Ik snap het niet bij Peter heeft hij ruimte en keuze genoeg.

Maandag op tijd weer weg want ja als je op een camping staat moet je netjes op tijd wegwezen. En dat houd voor ons in dat we lekker op tijd in St.Feliu zijn. Savonds al een rit uitgezet,  maar ja trutje dan moet je wel opletten en niet rond zitten kijken zodat je de afslag mist, nou ja dan ons valkje er maar weer en kijk weer een mooie route van hem gekregen.

Als we aan komen is er beneden nog 1 plek over maar door de bomen heen zien we dat er boven nog plek genoeg is. We draaien de oprit naar boven en snappen dan de lege plekken. Ze hebben  en hoogte afzetting gemaakt op 2.10 mtr.  en  daar komen we niet onder door ook niet als we de banden leeg laten lopen. Jammer dan, dan beneden staan.  Op aanwijzing van de Franse buurman moet Peter achteruit insteken. Dat doet hij netjes maar dat houd ook in dat we met de deuren naar elkaar toe staan.  Komt Madam naar buiten en die begint toch te ratelen of we niet iets naar de andere kant kunnen in verband met hun privacy . Kijk nou verstaan we geen van tweeën frans maar begrepen haar heel  goed Enne het is gewoon een camperplek dus hoezo privacy We kijken elkaar aan en denken van we komen echt niet bij jullie op schoot zitten om mee te eten hoor, maar die franse waterval bleef maar stromen. Peter zet dan maar de camper andersom zodat de deur aan de  andere kant komt. Franse buurman blij maar zij blijft ratelen, dan komt er een Nederlander bij staan en ik vraag hem of hij haar kan verstaan. Nee is het antwoord versta er niks van. Ik kijk hem aan en zeg “toch onvoorstelbaar he dat ze gewoon door blijft lullen terwijl ze van niemand antwoord krijgt .Peter zet de camper maar zo dat de deur aan de andere kant is , hebben zij hun privacy en wij zijn van het gekakel af. Dan  na een hele late lunch even bij de chinees naar binnen waar Peter een paar teenslippers scoort en ik een bikini. Hier durf ik kent toch niemand me.