Spanje Portugal 2016 deel4

6 september 2016 - Dénia, Spanje

5-9.  Als we weg rijden bel ik Lia dat we volgens de navigatie er rond half twee zijn.En moet je opletten, om precies half twee bel ik haar dat we volgens ons vlakbij zijn . En inderdaad we staat bijna voor de deur. Hoest ist mogelijk he? Het enige nadeel is dat we de camper er niet kwijt kunnen. Ach even snel zoeken en een betaalbare camping gevonden. Ojee wel verder dan we verwacht hadden maar goed deze is maar €12.00 terwijl de ander rond de €32.00 zitten.

Het huis waar in Lia en Rene zitten is geweldig, beneden heerlijk koel slapen boven wonen en dan het dakterras het een super uitzicht. En dat op hooguit 50meter van het strand. Je zal er maar mee gestraft worden.

S,avonds naar Rene,s zo veel geroemde visrestaurant en eerlijk is eerlijk Rene kan lekker lullen, maar hier heeft hij geen woord te veel over gezegt. Het was alleen jammer dat het bewolkt was zodat we niet hebben kunnen genieten van, de volgens hun, mooie zonsondergang. Nou ja wie weet

krijgen we nog een herkansing.

Trouwens de brand die ergens  bij Benidorm en Althea moet zijn is goed  te ruiken en te zien. Plan voor morgen is om naar de waterval van Les Fons del Agar te gaan.

En daar gaan we dan vol goeie moed op pad, tis een mooie weg tot we bij de afslag komen voor de watervallen en die komen we dus nou net niet op. Daar staat politie en de weg is afgezet wegens de brand die hier dus wel heel duidelijk te zien is. Net als de blusvliegtuigen en helikopters. Maar onze reisleiders Lia en Rene zijn ook niet voor één gat te vangen en weten een leuk stekkie. Dus gaan we daarheen. Lia helemaal enthousiast aan het vertellen dat er een heel mooi  groot stuwmeer is en dat het een auto vrij dorpje is. We zijn benieuwd.

Het plaatsje Guadelest is inderdaad autovrij maar als je bedenkt dat er vier inzittende in een normale auto passen en de parkeerplaats vol is, kun je je ook indenken hoe druk het is. Maar wel bar gezellig, en voor we de klim omhoog gaan doen eerst moet indrinken met een bakkie. De straatjes zijn ontzettend touristisch je maar ach het blijft gezellig en we zijn hartstikke nieuwsgierig naar het stuwmeer. Als we boven zijn zien we mensen staan bij een muurtje , ja daar moet je kijken zegt Lia, en dan kijken en en wat denk je?????  Stuwmeer is niet vol, niet half vol, maar nog net niet leeg maar wat we zien aan kleur in fenomenaal. Geen idee of het ook zo is als het vol is maar wat een prachtige azuurblauwe kleur.

Na deze fijne dag een heerlijke afsluiter op het dakterras met een door Rene lekker gebakken vissie.

1. Nico en Marion:
    20 oktober 2016
    Fijn dat we nu ook de rest van jullie avonturen kunnen lezen. We genieten ervan!
  2. Rene en Lia:
    Hai Peter en Manja,

Eindelijk jullie verhalen, was weer genieten. En ja hoor, het was voor herhaling vatbaar, was erg gezellig.
    Dikke kus Rene en Lia
  3. Peter en Manja van Deventer:
    20 oktober 2016
    Leuk dat jullie meegenieten en zo blij dat ik nu iets gevonden heb dat bij iedereen werkt.
  4. Maarten Van Gasteren:
    20 oktober 2016
    Mooi verhaal en gezellig omdat het je eindelijk is gelukt om ons mee te laten genieten van jullie reis We hopen dat we er ideeën uit kunnen halen voor als we zelf die kant op gaan
    We blijven het volgen Groetjes Maarten en Bertha