Bindslev

18 mei 2019 - Bindslev, Denemarken

14-5 Eigenlijk weinig te melden. Ja dat Annemiek gisteren jarig was en we die voor 9.00 uur gebeld hebben en toegezongen. Of ze dat nu leuk vond  weten we natuurlijk niet want zo mooi zingen we nu ook weer niet. Maar verder nee eigenlijk niks. We zijn gisteravond geëindigd in Frensburg net tegen Denenmarken. Mooie grote plek langs een weg, gelukkig 's avonds rustig, en tegen over een groot winkelcentrum.

O ja toch wat. Gisteravond toen we onze tanden gingen poetsen stapte Peter bij de aanrecht achteruit en vraagt aan me wat ik gedaan   Hu wat hoezo wat heb ik gedaan, niks dat weet je toch ik sta naast je. Ja maar het is helemaal zeiknat, hoe kan dat dan. Ja weet ik veel zeg ik, 'k heb echt nie in mijn broek staan te piezen. Nee maar tis wel nat, zegt hij. Oneeeeee we kijken elkaar aan en denken hetzelfde. Ja ja dat komt soms voor. Toch niet de afvoer van het wastafeltje he. Daar gaan we weer, kussens van de bank, klep omhoog, boodschappen er uit, en inderdaad het is er nat. Nou kan het omdat Peter aan de afvoer van het wasbakje in het badkamertje heeft zitten klooien, misschien dat r dan een koppelstukje iets verdraait is. Hij voelt en duwt een beetje en kijk der zit inderdaad wat beweging in. Alles drogen en dan weer het spul erin. Morgen kijken we wel verder

Grens Denenmarken

Nu staan we alweer in midden Denenmarken in Norre Snede. Als je het plat vertaald kom je uit op Noord Sleen en zitten we weer bij Albert en Gea op de boerderij. Maar dan wel ff verder. Lekker plekje bij een boer verder weinig te doen.

Norre Snede 1

Morgen weer verder.

15-5 En daar  gaan we dan weer richting het noorden. En als ik eerlijk ben...……..wat een plat land is Denemarken tenminste wat we tot nu toe gezien hebben. Geen idee hoe het aan de kant van de kust is, maar hier zo binnen door is het een platte pannenkoek. We gaan lekker en rijden eerst naar Fredrikshavn daar zit een dierenarts die open is en Giel moet nog een wormenkuur hebben anders komen we Noorwegen niet in.  ik weet dat je nu denk waarom deden ze dat niet thuis. Nou omdat dit tussen de 2 en de 5 dagen voor je Noorwegen in gaat geregeld moet zijn en het met stempel, datum, tijdstip en handtekening in zijn paspoort gezet moet worden. Echt goedkoop is het niet we konden even 292,37 dk afrekenen omgerekend zo,n kleine € 40,00. Maar achteraf viel het weer mee want ze vergat om twee zakjes honden koekjes er bij af te rekenen. Ik schrok me trouwens het apelazarus bij het zien van het bedrag, maar kwam er gelukkig snel achter dat het Deense kronen waren.

Goed dat gedaan dan op zoek naar een plekje voor vannacht, en die vonden we in Hjorring bij een boer. En zo leuk hé, word je 's ochtends wakker staat er naast de deur een metalen pin in de grond en daar hangt een plastic tasje aan met drie heerlijke broodjes er in. Kijk dit benne de leuke dinge die je dan weer tegen komt, das ff genieten. Voor we weggaan nog maar even een bedank briefje in de bus gedaan want dit kom je echt niet overal tegen.

16-5 We gaan lekkerrrrrrr. Zou dat komen omdat we nu een keer alles een beetje hebben voorbereid? Ik weet het niet lijkt me stug, Maar vandaag gaan we al kijken hoe we bij de ferry komen en vragen of het mogelijk is om eerder mee te gaan. En het blijkt ook maar goed te zijn dat we dat doen want ons richtingsgevoel is totaal verkeerd. Waar we uit komen weten we niet, ja ergens aan zee en dat klopt want dat heb je nodig voor de boot. Maar niet de boot die wij nodig hebben. Het adres invoeren op de navigatie wil ook net lukken want we hebben alleen de postcode zonder nummer. Dan is het lang leven de telefoon met google maps en de brengt ons weer voor de vierde keer de zelfde weg de mensen zullen wel denken rijden ze daar in Nederland allemaal met de zelfde camper? Nee hoor zijn wij, maar google brengt ons dus wel goed en als Peter daar stopt en ik uit stap lijkt het wel zwaan kleef aan achter ons. Ze zijn toch niet allemaal de weg kwijt geweest dat ze achter ons aangereden hebben?  Met de papieren in mijn hand loop in naar het huisje en vraag of het mogelijk is om vandaag of morgen mee te kunnen. Nou kan wel maar dat gaat ons €103,00 extra kosten. Uhhhhh we wachten wel tot zondag.

Dan kijken voor de plek die we gevonden hebben vlakbij zee. En die is mooi!!!

Fredrikshavn2Frederikshavn

Maar we zijn bang dat je dar niet mag slapen dus we rijden iets verder. Ook mooi maar met veel lawaai van het verkeer. Dan nog en laatste optie via de app van park4night. en laat die nou ook heel mooi wezen. Groot parkeer terrein aan de rand van het bos en als je door het bos heen loopt kom je bij de zee. Ziezo Giel lekker even los want er loopt verder geen hond. Op de terug weg zijn we even van het padje af want we hebben geen idee waar we zijn. Komen we wel midden in het bos een gigantische vijver tegen en daar loopt gelukkig een oud mannetje die we volgen en pjoei we zien uit eindelijk de camper weer staan. Hier houden we het wel uit de komende drie dagen.

Bindslev11Bindslev8strand BindslevBindslev5Bindslev

17-5 'S avonds stap ik richting bed en sta dan daar in de natte troep. Gadverdegadver waar komt dat nu weer vandaan.We hebben geen idee en het moet toch echt niet gekker worden. In bed liggen we na te denken waar dit nou vandaan moet komen. Ook hier zijn we bezig geweest met de afvoer toen we er het nieuwe gootsteenbakje inzetten. Zou dan ook hier de afvoer verschoven zijn. Kan het de koelkast zijn die ontdooit geweest is. Ja maar dan ligt het voor de koelkast en niet zo bij het trappetje. Nou dahaag de groeten net als met de andere lekkage. zien we morgen wel weer.

Nadat ik Giel heb uitgelaten besluiten we maar om naar de camping hier 5km verder op te gaan. Daar kunnen we eter even klooien dan hier waar niks voor handen is. Als we er zijn en weer de bank leeg gehaald hebben is alles kurkdroog. We laten het wasbakje in het badkamertje vollopen trekken de stop eruit en wat denk je???????? Der gebeurt niks helemaal niks. Geen druppel water te bekennen.

Dan de andere kant. Ook onder het aanrechtblokje is alles droog geen druppel aan de afvoer, dan het vloertje in de kast er maar uit waarvan we weten dat daar de afvoer loopt, en ook die is droog. Jongens wie is er nou gek. De vloerbedekking is nog een beetje nat maar de kasten en afvoeren zijn kurkdroog. Peter en ik zijn het eens , de camper lijkt op Giel ook geen hoogte van te krijgen. We leggen ons er maar bij neer en zetten alles weer terug zoals het stond.

Trouwens over Giel gesproken, in Sittersen zat ik buiten een boekje te lezen en Giel lag naast me, en kwam er een oud vrouwtje langs die heel lief gedag zei, maar bleef staan ik kijk om en staat er een nog iets ouder mannetje met een teckel bij Giel, mannetje kijkt me aan en vraag is het een Hertje of een hond? Ach ja en daar heb je Hans Anders dan voor dacht ik toen. Verder heeft die malle weer iets dat als we stoppen en de motor uitzetten hij als een dolle zijn riem gaat zoeken en als hij die gevonden heeft er mee in zijn bek heen en weer de camper door rent, zover dat lukt dan he, en nog net niet de deur open maakt om er uit te gaan. Zo weer even op de hoogte morgen over naar Noorwegen.

1. Nico odijk:
    19 mei 2019
    Goeie overtocht en sterkte Peter, groetjes Rob en Truus
  4. Maarten Van Gasteren:
    19 mei 2019
    Zwembandjes om doen giel voorop met de overtocht en dan een mooie reis door Noorwegen van Maarten en Bertha
  5. Reijna Van As:
    20 mei 2019
    Heerlijk om jullie belevenissen te volgen. Soms lig ik gewoon in een deuk om je beschrijvingen ervan, Manja. Geniet van de reis en ik geniet mee met jullie en kijk uit naar je volgende verhaal. Groetjes vanuit Lelystad.
  6. Marja Gerber:
    20 mei 2019
    Geweldig verhaal. Hou ons op de hoogte ,waar het water nu van daan komt. Al hoop ik dat het eigenlijk voor jullie droog blijft. Binnen en buiten..
    Groetjes.
  7. Ans Hoefste:
    20 mei 2019
    goede reis verder,leuk om jullie verhaal te lezen,groetjes
  8. Ardi:
    29 mei 2019
    Wauw wat is het leuk om jullie verhaal tevlezen.