Sneller dan verwacht

2 augustus 2019 - Nijkerk, Nederland

In de vieze mot regen rijden we richting Schneverdingen, onder Hamburg door en als we in de buurt van de camperplek aan komen zijn alle wegen er naar toe afgesloten. Oei hoe nu verder. Peter rijdt maar om een afzetbord heen maar het is een doodlopende weg nu maar hopen  dat we het redden we moeten nog 1,5 kilometer. Ja hoor het geluk is met de domme 200 meter voor dat de weg doodloopt is er een afslag met aanwijzing naar de plek. En ondanks dat er 30 campers kunnen staan, staan er maar 3 . Maar als er ooit 30 zouden staan zou je van elkaar gen last hebben. Wat een mooie plek afgebakend met bomen rijen zodat er hooguit 6 campers bij elkaar staan en je geen kijk hebt op de andere.

Peet is wel toe aan een borrel en laten we nu wel rum maar geen cola hebben. Al die tijd was het andersom :)

Lang leven google maps en we zien dat de winkels niet ver weg zijn dus schoenen aan Giel aan de riem en gaan. Inderdaad waar we hier kijken links rechts voor of achteruit alles is opgebroken, lekker als je hier woont, je kunt dan toch geen kant op?

Nou ja om te lopen is het heel rustig zonder verkeer. Inderdaad iedere nadeel heeft weer zijn voordeel.

Ziezo de Lidl gevonden cola in de tas en dan weer terug. Mooi he doe je twee vliegen in één klap. Giel ook lekker uit geweest.

En we hebben gezien dat er geen verlichting is op de plek zal wel lekker donker zijn hier vannacht.

En donker was het , je zag gen hand voor ogen en dat heb ik tot over drieën uit geprobeerd vannacht. Ach ja soms heb je van die nachten. Toch wel heel leuk in het noorden hebben we het zo licht gehad dat je s'nachts een boek kon lezen en hier zie e geen hand voor ogen.

6-7 En dan belanden we in Thule midden in het bos een plek voor 50 campers. En je kunt er alle kanten uit, ook de goeie want er is een wandeling rondom een meer. Maar gezien de tijd ,tis nu over vieren , gaan we dat niet redden. Maar een schitterende plek om terug te komen en het wel te doen. Peter komt net terug met Giel en daar zitten bij alle twee kleine zwarte beessies met veel pootjes. Ze lijken op teken dus......................terug komen later in het seizoen.

6-7 Zit ik gisteren met Annemiek te appen vind ze dat het nog zo lang duurt eer we terug zijn. Zeg ik met een geintje  “nou dan komen jullie toch naar ons toe morgen staan we in Bad Bentheim blijft het stil aan de andere kant. Ik kijk Peter aan en zeg grinnikend , die is het met Jelle aan het overleggen. En ja hoor ze komt terug op de lijn met de mededeling dat het maar een uurtje is! Dus......................die komen.

Gek is dat toch , zou het komen omdat we deze omgeving al kennen of dat de vakantie aan het eind loopt ik vergeet gewoon foto,s te maken. Nou ja veel bijzonders is het nou ook weer niet.

Komen we bij de molen in Gildehaus aan, 5km boven Bad Bentheim, zijn daar schuttersfeesten kunnen we er niet staan. Balen. Dan terug naar Bad Bentheim en onder bij het kasteel een plekje zoeken. Pjoei gelukkig er is nog plek zat. En nog bij het gras ook. Gelijk maar door geven aan de Visjes anders staan die morgen zo raar te kijken op de andere plek. Die denken dan vast dat we der van door zijn gegaan. :)

7-7 Om half 11 zien we aankomen 4 verheugde koppies. Maar de blijdschap van Liz en Giel valt tegen. We vermoeden dat het door de andere omgeving komt.

Aan de koffie, met de door hun lekkere meegebrachte appeltaart, moeten we de verhalen vertellen Volgens mij heeft dat weinig zin want zover ik Annemiek ken zit die de verhalen goed te lezen en iedere dag op de route te kijken waar we uit hangen. Dan de bos verhalen. M.a.w. wat zijn de belevenissen geweest van het dagelijkse rondje door het bos. Valt ook tegen.

Bad Bentheim 4

Dan de wandelschoenen aan en richting kasteel. He zegt Annemiek dat komt me bekend voor. Ja zegt Jelle hier zijn we denk ik zo,n 3 jaar geleden geweest. Toen zijn we het kasteel rond gelopen en daar gegeten. Ja zegt Micha en een citroen ijsje gegeten. Jammer daar is het nou net geen weer voor. Het kasteel laten we maar, want er mogen heel begrijpelijk geen honden in. Dan iets verder op een pleintje staan hele mooie auto,s mooie opgeknaptea oudjes. O en dan stonden er beneden bij het kasteel ook nog wat motoren, die wisten waarschijnlijk ook niet dat de schuttersfeesten er waren. Sorry Jelle dit was wel een heel zwak aftreksel van wat er zondags altijd boven bij de molen staat.

Bad BentheimBad Bentheim2Bad Bentheim3

Micha leidt ons keurig door hele kleine straatjes terug naar de camper, maar Peter heeft een ander plan. Die weet dat de bakker open is en even later zitten we met een lekker broodje en warme chocolademelk voor onze neus. Daar is het nu wel weer weer voor. En zo dom van me, ik ben helemaal vergeten te tellen hoevaak Boaz zijn veters heeft gestrikt tijdens het lopen. Maar het was heel vaak.

Om 3 uur rijden ze weer weg . Wij pakken de spullen in en gaan naar Twisk.

8-7 Tja dan sta je weer in Twisk en zie je dat je maar 100 km van huis af bent. We gooien onze andere plannen over boord en rijden naar huis.

Om even over half 2 draaien we de deur open en zit deze reis er op.

Conclusie: Schitterende landen . Veel Regen . Veel sneeuw .Veel muggen. Veel gezien. En nog veel te zien. Dus we gaan nog een keer terug.

Beginstand 189264 Eindstand 199520 Totale rit: 10256 km.

Bedankt voor het meerijden en ik zou het leuk vinden als jullie weer mee gaan richting Marokko.

1. Rene en Lia:
    2 augustus 2019
    Weer genoten van jullie verhalen, en nog meer verrast toen jullie ineens op mijn feestje stonden . Tot gauw en groetjes uit een zonnig Griekenland 👄👄
  2. Ellen Bruyn:
    2 augustus 2019
    Hoe hoog was nu echt de eindstand?
  3. Francien kruijs:
    2 augustus 2019
    We hebben genoten van jullie reisverhalen en kijken uit naar de volgende bedankt dat we mee mochten reizen.
  4. Annemieke:
    Was gezellig bij jullie! Xxx
  5. Ruud:
    3 augustus 2019
    Gezellig
    We reizen in gedachten mee door Marokko
    Groetjes van ons
  6. Ardi:
    3 augustus 2019
    Bedankt voor de mooie verhalen op naar jullie volgende trip. Kan ik weer met veel plezier meereizen.
    Gr. Ardi
  7. Maarten Van Gasteren:
    4 augustus 2019
    Schitterend verhalen over de trip en donders wat veel water en muggen hebben jullie gehad maar ik mis de elanden die maar voor het volgende jaar als jullie weer voor de ACSI die kant opgaan Marokko is ook prachtig en we zien uit naar die verhalen Heel veel plezier Groetjes Maarten en Bertha
  8. Peter en Manja:
    4 augustus 2019
    Maarten zal je even uit de droom helpen. Moet wel heel erg raar lopen willen wij nog voor de ACSI weggaan. We vinden de verplichting helemaal niks.
  9. Marja Gerber:
    6 augustus 2019
    Leuk al jouw mooie verhalen , en fij nu weer even thuis. Wanneer kunnen we de volgende verhalen weer meemaken ????????