Rondreis Spanje 2016 NKC deel 12

11 maart 2017 - Granada, Spanje

8-2 Vandaag naar Alhambra geweest geen idee wat ik me daar bij moest voorstellen, maar wel dat het er koud was daar kwam ik helaas dus te laat achter daar.  Dan net als een stokstaartje iedere keer maar even het zonnetje opzoeken. Het eerste begin van het Alhambra had ik zoiets van is dit nou waar ze zoveel ophef van maken?  Ja trut dat is het moet je maar niet gelijk je oordeel klaar hebben want het blijkt dus een enorm groot oppervlak te zijn met oude paleizen.. Nee ik voelde me geen prinses maar het was het ontzettend mooi en ik moet mijn mening herzien. Echt om aan te raden.  Ben blij dat ik het gezien heb.

Een van de vele tuinen  alhambra3  alhambra 4  Alhambra 13                                       en een gedeelte van een paleis.

Het Alhambra  blijkt dus een complete oude stad te zijn.Alhambra 19alhambra 9

alhambra 5

Maar goed dat ze toen tijd en geduld hadden.

Na het Alhambra, waar ik trouwens een bak koffie had gedronken die wel zo ontzettend sterk was dat de rillingen over mijn rug liepen, zijn we de Moorse wijk in gegaan. Daar moet je niet verdwalen want echt als toerist kom je er niet meer uit. Wat een priegelstraatjes maar gaaf wauw.Granada 2

Granada 9 Met ontzettende mooie lantaarns

En na al dat lopen, en dat waren heel wat kilometertjes krijg je honger he en dan heerlijk  Arabisch eten. Heerlijke humus met tomaten  en daarna couscous met kip en pruimen en dan munt thee toe.Granada 7

En alsof we nog niet  genoeg gezien hebben gaan we nog een kathedraal in.  Jongens moet je niet doen na zo,n dag en dan lekker gegeten te hebben word je melig en dat bleek ook wel want bij  het beeld van Ferdinand en Isabel herken ik ineens Bennie van Abba er in en ja blijf dan maar ernstig.