Rondreis spanje 2016 NKC deel 6

5 januari 2017 - Sant Feliu de Guíxols, Spanje

Nou we hebben ze leren kennen en goed ook, en dat in een paar dagen. Wat een stel avonturiers zijn dat geweldig, wat die allemaal  niet hebben gedaan en ondernomen.  F16 vliegen, varen, camperen en alles wat er verder op hun pad kwam en komt. Worden ze gevraagd mee te gaan een boot om te varen, ehu ja wanneer vragen ze,  nou morgen krijgen ze te horen. Oké we komen er aan en als je dan  hoort wat voor boot en dat tie dan naar Noorwegen moet. Heerlijk heerlijk heerlijk en zoals dat verteld word,83 jaar is die en dan vertellen  met van die glinster ogies.

Trouwens een mooie plek hier en voor ons doen blijven we er best lang staan en omdat Jan en Maria hier al meer zijn geweest komen wij natuurlijk ook weer meer  aan de weet. Er blijkt hier op zondag een grote markt te zijn en die willen we wel een  zien, maandag dan maar richting L,estartit.St Feliu

Buiten de markt om vertelde ze ook  dat ze een kastje hadden waarop  ze zo het internet op konden,  ze lieten het zien en we waren  verkocht.  Gewoon te koop bij Vodafone.  Werkt helemaal top. En de markt , echt bere gezellig en leuke dingen te koop maar ja we hebben nog zoveel weken te gaan en om  nu al alles te kopen wat St Feliuleuk is lijkt me toch niet zo,n heel strak plan.St Feliu

Maandag 18-1, ja echt we hebben vijf dagen op de zelfde plek gestaan, rijden we in de middag wel 50 hele km naar het noorden. Dan eerst een berg was doen want dat is echt wel nodig gaan de vliegen misschien ook een uit de camper hahah Peet haalt s,avonds de was uit de droger en komt terug met twee pizza,s heerlijk. Inmiddels zijn er al een aantal mede reizigers op de camping aangekomen word nog gezellig ook. Erg is dat toch als je verteld over de modum van vodafone wil iedereen het ook, dus eerst opzoeken op internet  dan adres geven en ja hoor dan kloppen ze de volgende ochtend aan je deur.  Goed ik ga maar mee, de dichtstbijzijnde zit in LA Bisbal zo, 27km hier vandaan. Daar gaan we dus maar heen  Peet gaat niet mee die heeft al langere tijd last van zijn rug. Als we daar zijn hebben ze alleen abonnementen en geen prepaid. Ja mensen zeg het maar denk ik dan wat willen jullie. Ze willen door naar St. Feliu ik vind het  prima die winkel weet ik gelukkig te vinden. We zetten de camper in St Feliu op de camperplek, gek net of ik niet weg geweest ben. Onder weg naar de vodafone winkel maak ik nog een geintje zo van stel dat ze ze niet meer hebben. Nou dat ben ik afgeleerd want inderdaad ze waren op schoon op. en dat terwijl we er al drie nodig hadden.  Waarschijnlijk morgen ,nou weet je we bellen wel, phoe phoe het spaans gaat ons best af. We hebben in ieder geval een telefoonnummer.

21-1 Gisteren heerlijk rustig gedaan  wel nog een eind gefietst naar L,startit maar daar was geen ene moer te beleven.L,estartit  Wel hele mooie uitzichten over zee maar dat was het dan ook. S,avonds met zijn alle heerlijk gegeten. En dan staan we nu na een schitterende rit langs zee in Villanova i la getru. Waanzinnige grote camping, met grote plekken. En als jullie nu denken dat we in een keer goed gereden zijn zit je net zo fout als wij zaten. Het voordeel is wel weer dat we iets heel  anders gezien hebben dan de andere. Wat wel goed ging was de eerste route naar Pals, oke was maar 17 km.

Pals Wat een prachtig dorp is dat  alles Palsnog nou ja het oude gedeelte dan, in oude stijl.Pals   Onderweg komen we Maarten en Bertha nog tegen helemaal blij en gelukkig houden ze het modum voor het raam .  He he ze hebben er ook eentje. Mooi stel hoor.

1. Francien kruijs:
    5 januari 2017
    Jullie hebben wel genoten hoor leuk reisverslag en waar gaat de volgende reis naar toe ?