Rondreis Spanje 2016 NKCdeel 13

14 maart 2017 - Conil de la Frontera, Spanje

9-2 Ik heb een  misser ontdekt aan de Falk navigatie, ja ja echt waar deze pakt de wegnummers niet op en ben je verplicht om bij een stad of een straat naam in te voeren of het centrum aan te geven en daar moet je naar toe anders blijkt ze je daar heen sturen. Nu hebben we de oude ook nog bij ons en daar kunnen wel de wegnummers ingezet worden dus pakken we die er maar weer bij want we willen via kleine wegen naar Ronda toe.  Het eerste deel gaat prima we zijn op weg richting Malaga en staan bij het strand een bakkie te doen als Maarten en  Bertha aan komen .Richting Ronda Dus weer even geklept en we gaan weer verder na tien minuten kijk ik Peter aan en zeg lijkt wel of de navigatie stil staat, en ja dit is ook zo. Niet zeuren de  andere er bij gepakt en een plaatsje maar intikt die op de route ligt. Brengt dat ding ons toch op een geitepad dat wil je niet weten. En als ik dan de kaart er bij pak loopt die weg nog aan de andere kant van het water ook dus komen we niet daar waar we wezen willen. Dan alle twee uit, dacht ik dus want de oude zit zo vast die gaat niet eens meer uit. Dan maar een hele andere toeristische route langs het strand en we komen zelfs door Torremolinos  na Benidorm ben je dat misschien wel een beetje verplicht om dat ook gezien te hebben toch? Richting Ronda 4  Richting Ronda

Richting Ronda 6

Ach weer een leuke weg en het laatste stuk is weer een kers op de taart.

De volgende dag met zijn zessen in de camper Ronda in, nog nooit van de stad gehoord maar wat een belevenis.Ronda 8 Wordt gescheiden door een kloof die zo diep is dat je maag er van gaat draaien als je naar beneden kijkt als je op de brug staat, ja die is er anders kom je niet bij het andere deel van de stad. Ronda 18                   Er is ook een arena met museum maar daar hoeven we eigenlijk alle zes niet is.Ronda 10 Opeens zijn we Maarten en Bertha kwijt , blijkt Maarten in een winkel een jasje te hebben gevonden waar hij al de helft van de prijs af heeft kunnen lullen. Bertha vind het genoeg en wil weg en zegt tegen de verkoper dat ze er nog even over nadenken wordt die vent toch aso. Je koopt geen huis hoor is het ineens,  uh nou dan is Bertha heel snel buiten om de stoom die uit haar oren komt af te blazen. Wat een achterlijke opmerking. Maarten komt er grijnzend achter aan die zit er de lol wel weer van in.  Dan heerlijk met zijn zessen een pizzatje gegeten en langzaam aan weer terug naar de camping.

We hebben besloten om nu een netjes de route uit het boek te volgen en we blijken niet de enige te zijn, nee erger nog iedereen blijkt hem te volgen zelfs de mensen die altijd de snelweg of de tolweg nemen.  En laat het nou uit gerekend vandaag een hele mooie maar smalle bochtige route zijn door de bergen heen waar het ook flink mistig is.    Richting Conil de Lafrontera 3 Maar we hebben de navigatie Richting Conil de Lafrontera 5 en daar is goed op te zien welke bocht we moeten nemen.

Onderweg komen we een camper tegen met aardige schade aan de achterkant  bleek dus de camper Gerard en Ria te zijn daar was een vracht wagen achter op gereden  op de foto niet veel te zien Richting Conil de Lafrontera 1maar de trapper van de fiets was door de achterkant gegaan en de trekhaak stond nu onder de auto en dat terwijl ze net een nieuw dakluik hadden besteld die er met de storm afgewaaid was.

Maar toen de mist opgetrokken was hadden we weer een mooi weggetje voor ons liggenRichting Conil de Lafrontera 9

Later toch maar besloten om deel van de route maar weer te rijden zoals wij dat wilde maar kwam er toen achter dat we niet bij Medina Sedonia  kwamen. Ach maakt het uit dan een stukje terug en kijk dan kom je weer bij een aardige klim uit grappig dorpje helemaal op de top van een berg. Welke gek verzint zoiets nou he om daar een dorp te bouwen.Medina sedonia

Later  op de camping bleek dat Wil en Alex ook schade hadden gereden terwijl hij de bocht toch ruim genoeggenomen had zei hij. Tja als je nooit in de bergen rijd en het angst zweet ergens komt waar je het niet hebben wil kan dit allemaal gebeuren. Trouwens Maarten die wel altijd in de bergen rijdt reed op de camping te dicht langs een overhangend hekpaaltje er kwam daar weer tegenaan met zijn luifel. Welgeteld dat de schade stand nu op zeven stuks.

Conil de Lafrontera 11 Deze had zover wij konden zien gen schade maar ja toen lag de kat er nog op, geen idee hoe die toen naar beneden is gekomen tis te hopen dat die geen krassen heeft achter gelaten.