Rondreis Spanje 2016 NKC deel 11

11 maart 2017 - Carchuna, Spanje

3-2 Klooi dat ik er ben tuurlijk moet je niet zeggen dat je alleen maar zon zon zon hebt want uiteraard viel er vandaag wel voor tien minuten regen, en dat nog wel tijdens weer een spectaculair mooie rit,en weet je gisteren tijdens de excursie heeft de gids nog verteld dat er hier maar vijftien dagen per jaar regen valt en waarom dan nou net uitgeregend die tien minuten als wij er zijn.

Wat wel heel erg is hier is de kelere bende die er in het natuur gebied ligt, echt niet normaal.

Het is hier het Westland van Zuid Spanje maar dan wel zo gigantisch groot dat je meer dan heel Nrd Holland er mee kan overdekken en  nee niet onder glas maar onder plastic. En ja inderdaad als dat stuk waait is het laat maar waaien. Maar niet alleen dat ook plastic tasjes en flessen. Mooi gezicht hoor zo,n natuur gebied alleen snap ik het niet.

Geen sneeuw, geen water, maar plastic kassen. Foei en foei lelijk maar oke de mensen hier moeten ook eten.  Carchuna

Gelukkig zien we ook hele mooie dingen.

Daar zitten we dan in Carchunna, de rit hier heen was alleen maar genieten wat is dit hier mooi door de Sierra Nevada. Weet je het zijn alleen maar bergen maar nooit geweten dat bergen zo verschillend kunnen zijn.Sierra Nevada Neehee niet qua hoogte of omvang, maar echt van gesteente en ja jemig weet ik veel gewoon mooi.Sierra Nevada  Sierra Nevada  Sierra Nevada

De hoogste berg die we hier gehad hebben was 1450mtr hoog. En ach wat doet ons ouwe gebakie het dan goed he, een berggeit zou er jaloers op worden. Nu was deze rit al genieten maar toen wat ik nog niet was ons de volgende dag te wachten stond.

Een excursie naar Frigiliana, nooit van gehoord, maar met open bek en kwijlend lopend kijken hoe mooi en sfeervol het daar isfrigiliana 12.  Aan het eind van de ochtend geen gevoel meer in je voeten van het slenteren maar dat heb je er dan wel voor over. frigiliana 1Alle huizen zijn hier echt spierwit en worden twee keer n het jaar geschilderd, niet alleen voor de toeristen maar omdat dit van oudsher al wordt gedaan en dit tegen de insecten en hygiëne beter is.frigiliana 9  frigiliana  frigiliana 2  frigiliana 3 Ho, is verteld door de gids is geen wijsheid van mij . Dan s, middags de grotten in van Nerja ook mooi en nog een leuk verhaal ook.

11 januari 1959 besloten vijf jonge jongens uit Maro en Nerja om vleermuizen te gaan zoeken in een grot, wat ze daar vonden waren geen vleermuizen maar wel een aantal menselijke skeletten. Dus snel naar huis en daar verteld wat ze gevonden hadden.  Niemand besefte toen dat de jongens een van de grootste grotten van Europa en een van de mooiste voorbeelden uit het Paleolithische tijdperk hadden gevonden. Een ontdekking die de geschiedenis van het dorp Nerja voorgoed heeft veranderd. Later zijn er nog een paar van deze jongen suppoost geworden in de grot. Grot van Nerja 4    Grot van Nerja 2

En als je dat allemaal gezien hebt mag je nog even naar  het Balkon van Europa. Verbeeld je er nou niet te veel van want het is gewoon een groot plein met een prachtig uitzicht over zee Balcon van europa 1

Het was een hele lange maar mooie dag en heel veel gezien dus moe maar voldaan terug bij de camper die lekker opgeruimd is. Ach heeft zo zijn voordelen he als Peter het in zijn rug heeft.

Vannacht is er een ontzettende wind op komen zetten en toen ik wilde gaan wassen bleek de stroom te zijn uitgevallen, niet allen bij de wasmachines maar op de hele camping en zelfs in het dorp. Nou niet getreurd gewoon even met Bertha, Maarten, Jose, Laurens en wij even gezellig gejeu-de-bould, maar goed dat de ballen zwaar zijn anders werden ze nog weggeblazen  ook, wij konden ons amper staande houden.

Als dan de was die inmiddels gedaan is en al weer droog is zitten we binnen en horen we toch een klap, blijkt het dakluik van Ria en Gerard er af gewaaid te zijn, en die lopen heerlijk uit te waaien in het dorp. Adrie maar op het dak geklommen en met plastic en ducktape het gat dicht gemaakt.

En dan is het lang leve internet want ze bestellen in Nederland een dakluik bij de dealer en die wordt naar de volgende camping gestuurd.