Rondreis Spanje 2016 NKC deel 30

10 april 2017 - Rocamadour, Frankrijk

onderweg naar Rocamadour 1Vandaag driehonderdvijftig  hele mooie kilometers gereden,Rocamadour 2 om kwart over tien weggegaan en om half zes stonden we in Rocamadour en dat terwijl we de snelste route hadden genomen. Oke wel met de tol en snel wegen uit.

Maar mooi dat het hier is ze hebben niet gelogen.  Als we onze benen gaan strekken beloof ik Peet een etentje hadden we nog niet gedaan deze vakantie. Maar ja dan moet er wel wat open zijn en dat blijkt hier op maandag erg moeilijk te zijn. Ik ga het onthouden  is lekker voordelig.Rocamadour 4

Rocamadour 3      Rocamadour 24  Rocamadour 41

Het enige nadeel aan Rocamadour is die klote kerkklok , oke hij stopt netjes om 22.00 uur maar begint al om 07.00 uur met eerst een riedeltje en dan uiteraard zeven loeiharde slagen en dat is niet alles dat kloteding slaat dis om het kwartier. Nou probeer daar maar doorheen te slapen.

Het is maar goed dat het mooi weer is en we gaan via een geweldig slingerpad naar beneden. Op iedere bocht staat wel een soort kapelletje waar in ieder kapelletje wel een andere afbeelding staat.Rocamadour 14

Als we beneden komen lopen we een deur door en komen dan op een soort binnen plaats. Daar blijken weer andere deuren te zijn van onder andere souvenirs winkels maar ook van verschillenden  grote kapellen we weten niet wat we zien. Heel vreemd en  maar heel erg mooi.Rocamadour 30

Rocamadour 21   Nee was niet vervelend om hier naar toe te gaan.Als we daar uitgekeken zijn zien we een klein restaurantje en ja wat gisteren dus niet gelukt is moet ik nu maar aan geloven. Dus daar gaan we weer. We bestellen het dag menu en kregen toen al andere messen, dat had ons aan het denken moeten zetten. Het was lekker maar we hadden wel extra speeksel en kiezen nodig . Helaas waren er geen gieren die we met dit vlees konden voeren , of ze waren er al voor gevlucht dat kan natuurlijk ook.

Zo even een proefje van het mooie Rocamadour .En er is nog veel meer te zien maar die staan onder het kopje Kaart. Als je dan op het sterretje klikt van Rocamadour vind je daar nog meer foto's. Slaat trouwens op alle sterretje van de route.