Dus wel 8

28 maart 2023 - Camarasa, Spanje

22-3 Ja sorry even geen zin gehad om iets op papier te zetten, tis ook veel te mooi weer geweest . Maar we zijn dus de  hele smalle weg de 2016 afgereden die wel heel erg mooi is maar waar je liever geen tegenliggers krijgt want echt dan heb je een uitdaging. Maar gelukkig ging deze over in 330 een normale tweebaansweg en een enorme diversiteit aan uitzichten. De ene keer rij je door een berglandschap en dan weer door een dorpje en even later weer door het platteland , maar dan wel op een kilometer hoogte. Uiteindelijk zijn we beland in Teruel,

16794213055321679421305489

waar we dus drie dagen hebben gestaan de eerste dag boodschappen , de tweede dag Teruel bezocht en nu rustig op ons gemak verder tuffen. Teruel is leuk maar voor ons staat een tweede keer niet boven aan het lijstje.

167942130556016794213054561679421305072 - kopie1679421305384 Neefje van Giel en net zo nieuwsgierig1679421305270 Je hebt altijd duif boven duif

Ach en dan kom je op een splinter nieuwe camper plek aan in Escuchsa waar echt alles aanwezig is tot elektra en zelfs zwembad aan toe en nog gratis ook. Maar er hangt wel zo'n sfeer, nog dodelijker dan op een begraafplaats.  Echt deze gaat het niet worden, heel sneu voor de bewoners hier die zo hun best hebben gedaan.

Vijf kilometer verder is het wel heel anders , oké hier geen zwembad maar wel sfeer. We staan op een plek in Utrillas waar vroeger , zover ik het ontdekt heb, kolenmijnen zijn geweest , we zien nog het een en andere aan oude materialen en verder is er een groot grasveld.

DSCN4529DSCN4536

Wel jammer dat ze alleen op zaterdag open zijn. Maar de sfeer is hier leuk. Ook als we een eind gaan lopen komen we nog verschillende overblijfselen hier van tegen.

1679577835200DSCN4532

Trouwens langs de weg stonden nog zulke mooie oude stationnetjes, helemaal verpauperd  zo zonde, die vroeger bij de spoorweg van de mijnbouw hoorde.

1679495712930 Dat zou je toch zo op willen knappen

23-3 En dan staan we in Alcaniz waar Peter net voor dat we de camperplek opreden  "hier zijn we al eens geweest,  nee peet zeg ik echt niet. Jawel zegt hij dan weer, Neehee je bent in de war want hier achter liep een watertje en dat is er niet. Kom gaan we lopen zal je het zien, zegt hij ik mee want ja wil toch wel even laten zien dat hij het mis heeft. Ooooooooo wat errug hij heeft gelijk!!!! We zijn hier inderdaad al een keer geweest. Oei dat doet zeer joh.  Maaaaar weer één voordeel we weten dat we hier geen pizza moeten halen die was toen niet te eten.

Zullen we voor dat we naar het oude centrum gaan eerst Giel uit laten? vraagt hij. Ja joh ik loop wel mee, nou die wordt dus niet meer terug gebracht en gaat gewoon mee. Peter op zijn jezus Nike's die zo'n lawaai maken dat het lijkt alsof hij opzwemvliezen loopt en ik op een paar teenslippers die alleen in de camper redelijk zitten.

1679669835402

We hadden alleen niet verwacht dat het zo steil omhoog liep maar Die Hards die we zijn is het van niet zeuren , wel veel hijgen en doorstrompelen. We komen op een heel groot mooi plein aan waar ook de imposante kerk met prachtig beeldhouw werk aan de buiten kant staat

16795852936621679585293636

en natuurlijk veel eettentjes. Maar we zijn sterk en lopen door.😁 Tot wel zo'n vijfhonderd meter verder in een klein straatje want daar ruikt het wel erg lekker. We gaan zitten en Peter besteld een hamburger zonder precies te weten hoe of wat of hoe groot hij krijgt.

1679585293726

Ik heb het bij "normaal" gehouden.

En jongens let op !!!!!!! Er is een wonder gebeurt!!!!! De camper mag blijven !!!!! Hiep Hiep Hiep Hoera🥂🤸‍♀️😁😁

24-3 Geen idee wat Peter heeft maar we gaan weer de oude stad in, niet dat ik het erg vind integendeel het is zo ontzettend leuk zo. Om half twaalf  lopen we, nu alle twee op betere schoenen en zonder hond, weer omhoog. We slenteren van links naar rechts en andersom. Groot is het niet maar wel heel leuk. Dan wil ik de kerk in zeker omdat deze buiten zo ontzettend mooi is verwacht ik er binnen ook veel van, maar hij is eigenlijk mooi van somberheid..

16796698351501679669835081

Hier geen potsierlijk gedoe en veel blingbling.  IK sta dan ook weer redelijk snel buiten  en tref Peter aan op het stoepje voor de kerk. Tijd voor een bakkie. En bij een bakkie hoort zo rond de etenstijd hier natuurlijk ook iets. Peter neemt een croissant die redelijk aan het formaat is en ik neem een broodje met geitenkaas, aubergine en nog iets maar wel heel lekker. En het afrekenen is hier ook al zo leuk. We leggen voor drie koffie een biertje en de broodjes wel €10,

1679669834991 Hier zouden1679940743933 we met de camper niet onderdoor gekomen zijn. Anders was het even Apeldoorn bellen geweest.

35 neer.

Dan terug naar de camper GIel ophalen en door naar de Lidl waar we ook weer zo,n kleine twee kilometer voor moeten lopen. We zijn toch wel goed bezig hé.

25-3 Best getwijfeld of we zouden blijven of niet, maar het niet heeft gewonnen. In Balaguer moet volgend de foto's een mooie nieuwe camperplek zijn zelfs met gratis stroom. We zijn wel heel nieuwsgierig wat de foto's liegen er niet om.                                                                                                         Maar ja dat zijn foto hé en dan in de zomer genomen, bomen volop in blad en nu...............geen ene moer aan. Gelukkig is er net vijf kilometer verder nog een plek ook met sani maar zonder stroom dat hebben we toch niet nodig , en als dat daar niet leuk is gaan we gewoon terug want de stad zag er wel leuk uit.

Uhhhh Nou terug gaan zit er niet in, hier in Camarasa is het een stuk gezelliger,  leuke plek dichtbij een rivier, leuk dorp met onwijs mooie muurbeschilderingen.

167994074426016799407442701680024981054

Verder een tennisbaan voetbalveld en twee zwembaden één bakker en een supermarkt die moeten we allen nog vinden, de bakker hebben we al geroken.

26-3 Volgens het bewegwijzeringsbord moet er op één kilometer een waterval zijn.

IMG_20230328_195721

dus Peter gaat vanochtend gelijk op zoek. Komen ze terug moe en bezweet Peter dan, Giel  minder, terug zegt hij verontwaardigd "loop je dat hele eind en kom je bij een weg uit geen waterval te zien" s middags ga ik een eind lopen en kan het niet laten om ook te kijken waar dat dan moet zijn. Ha ja raar je komt inderdaad bij de weg uit. Maar dan zie ik aan de overkant een bordje en een trappetje.

1679940743974

Kijk Font de Gat  veertig meter.

1679940743990

Giel aan de lijn en naar de overkant. Kijk Font de Gat  veertig meter. De paar treden gaan over in klauterwerk. en dan kijk dan tadaaaaaa, daar is tie dan.  Gevonden! Een klein miezerig straaltje uit een ijzerpijpje phoe phoe wat een ophef hiervoor.

1679940743933

Sensatie!!!!!!!! Peter had al wat rookwolken gezien, maar ja als iedereen hier zo rustig blijft en lekker blijft joggen en vissen wie zijn wij dan om ons zorgen te maken?  Nou tot we zelfs in de camper het geknetter horen, dan worden we toch wel nieuwsgierig en gaan kijken.

16799407441281679940744105

Het fikt goed en gelukkig is het aan de overkant van de  rivier met de wind , voor ons de goede kant op, zo ook weer mee gemaakt anders was he wel een saaie vakantie geworden.

27-3 Vanmiddag weer naar de enorme waterval geweest want die moest ik echt aan Peter laten zien. Zitten we daar  ja ja er is zelfs een bankje, komt hij op het idee . misschien loopt er wel nog een pad verder omhoog en  is het daar, Dus ga ik met mijn goeie fatsoen verder omhoog maar het enige wat is zie is een mooi uitzicht over de rivier naar Camarasa.

16799407439151679940743852

28-3 Ook de supermarkt gevonden hier, maar wat een klim naar boven en dan heb je me toch een supermarkt...................... onze woonkamer is er groot bij. Maar het heeft toch ook wel weer iets bijzonders, gewoon een leuke winkel en niet zo groot als de Carrefour's hier zijn.                                                                                                                                                                                                                Ja en dan sta je helemaal boven in het stadje dan wil je ook het uitzicht zien en verrek we zien de camper staan wat een ukkie zo.

1680024981066

Dan weer naar beneden en bij de bakker een stokbrood halen.

1. Eep:
    28 maart 2023
    Wat een mooi verhaal weer kan niet wachten om het ook te beleven nog veel plezier en tot snel 👍😎
  2. Wilma en Fred:
    28 maart 2023
    Weer een leuk verhaal. Jullie hebben er goed aan gedaan, om toch maar te gaan, want in Nederland is het verdomd koud.
  3. Martha en Nico:
    29 maart 2023
    Passen jullie op voor de bosbranden?
  4. Peter en Manja van Deventer:
    29 maart 2023
    Gaan we doen. Maar Was wel ff leuk om te zien weer eens wat ander🥳🤣🤣
  5. Sandra en Gerrit:
    29 maart 2023
    Jullie zijn goed bezig met al dat wandelen ik verwacht twee slanke dennen te zien als we terug komen.
  6. Elly:
    30 maart 2023
    Beste mensen wat gaan jullie lekker.ga zo door.Goede reis verder.groetjes Elly
  7. Francien kruijs:
    31 maart 2023
    Leuk verhaal en prachtige foto’s veel plezier nog