We zijn er klaar voor

17 juni 2024 - Lelystad, Nederland

12-4 Eindelijk een dagje niets doen, jaja ik weet het we hebben er zelf voor gekozen, maar dat alles zo ontzettend in en achter elkaar doorloopt is fijn maar ook heel druk.

Het huis met twee weken leeg  en dan tuurlijk het geëikte wat een spullen hebben we, alles moet mee, want zegt Peter, daar heb je de ruimte en kun je alles op je gemak uitzoeken 😞 En dan is inpakken nog het simpelste wat er gedaan moet worden. Nou ja het S1 formulier gaat ook best alleen dan moet je er niet snachts achter komen dat je ze zonder handtekeningen hebt weggestuurd. Moet dus maar opnieuw. En dan zie je dat Peter zijn rijbewijs  volgende maand verloopt en dat zou op zich niet zo heel erg zijn als hij een gewoon  rijbewijs  had maar nee meneer heeft alle rijbewijzen en heeft het groot rijbewijs nodig voor de camper 😑 en dat duurt dan weer zo'n 4 weken en laten we daar nou net geen tijd voor hebben.

CBR dan maar bellen en uitleggen over hoe en wat. En laat er nou een hele aardige meedenkende vrouw aan de andre kant zitten. Terwijl ik met haar praat stuurt ze al een gezondheidsformulier toe, ik vul het gelijk in als zij met Peter praat. Zo klaar terug gestuurd  en betaald en kijk we hebben gelijk het zorgdomein nummer binnen die nodig is voor de keuringsarts. En dan begint het zoeken naar een keuringsarts die op kort termijn plek heeft, en laten we er nou eentje in Putten bijna een thuiswedstrijd, en die kan maandag de 10de. Gelijk de afspraak gemaakt en betaald, zo dat staat ook vast.

Zondag staan Tim en Marieke ineens voor de deur. Wat is de planning vragen ze, uhh nou ff een dagje niets doen, nou vergeet het maar het resultaat is dat aan het eind van de dag de woon en logeerkamer helemaal leeg zijn. Woensdag op haar vrije dag komt ze weer en dan is bijna alles weg en moeten we in de camper gaan slapen. En och wat ben ik blij dat ik toen mijn poot stijf heb hehouden dat Peter hem weg wilde doen en een boot wilde.

Vrijdagochtend de allerlaatste spullen op het karretje en dan weer naar Lelystad. Ik in de auto met boor het eerst een karretje achter mijn kont en Peter met de camper. En wonder boven wonder het blijft droog. En dan na al die weken, wat zeg ik, maanden regen.

Zondag dan naar Chris en Sabrina waar we met zijn alle eerst chinees eten en dan na dik 15 jaar in goede harmonie samen met zijn ouders te hebben geleefd deze uit te strooien. Ach ze bleken zo gehecht aan hun koker behuizing dat ze er moeizaam  uit kwamen volgens Peter,  Sabrina en Chris, maar uiteindelijk  missie geslaagd.

Dan terug naar Lelystad. Hoewel dat echt de bedoeling is alleen komen we er op de A1 bij Amersfoort achter dat  het echt niet de goede kant op is naar Lelystad. Hoezo gewoonte?  Stom giechelend nemen we de afslag en draaien overde weg terug de goede kant op, nu wel richting Lelystad 😀

En dat zit je donderdag bij de notaris en krijg je te horen dat er nog een energielabel nodig is. Godverdegodver moet je daar weer achter aan. En weer zit het geluk aan onze kant. Vrijdagmiddag  komt er iemand en dan hebben we zaterdag het label binnen.

Maandag wel naar Putten. De keuring stelt niks voor, wat we al verwacht hadden. Ik was er niet bij want was er achter gekomen dat ze bij  Hans Anders de nieuwe brillen weer hadden voorzien van een garantieplan en ach is in Spanje geen haalbare kaart. Dus voor de verandering in de stromende regen er heen en krijg zonder enig gedoe het geld terug. Keurig afgelopen weer.

Dan weer door naar Nijkerk voor het rijbewijs  aan te vragen en ons adres in spanje door te geven.

Op de weg er heen belt Tim, die keurt vandaag de camper maar kwam achter dat ze alleen lichte vrachtwagens en campers kunnen doen 😞.  Maaaaar hij had het al opgelost morgenochtend had wensink de tijd dus brengt hij hem het vanavond heen. Wensink weer wensink en we dachten dat we daar vanaf waren, maar nee dus.

Shit wat nu we hebben geen huis, geen camper dus geen bed 🤔

Doe niet zo moeilijk  is het antwoord van Tim dan slapen jullie bij ons. Gelukkig  opgelost.  Shit slapen wel maar nu al onze kleren liggen er in. Dan maar ondergoed en tandenborstels kopen in Nijkerk. Nee kan niet zeggen dat het saai was de afgelopen weken. En nu horen we ook nog een raar geluid links voor bij de auto. Kapot wiellager kan er ook nog bij. We moeten Tim dan om 5 uur ophalen in Harderwijk alleen was ik vergeten dat en allemaal zooi achter in de auto ligt. En de banken plat.  Ach zoveel mogelijk opzij proppen en dan met mijn rug tegen de voorstoel aan en dan het lastigste. Hoe krijg ik mijn benen binnen. Diverse manieren uitgeprobeerd maar uiteindelijk zit ik en kan zelfs de deur dicht. Hoe ik er straks uit moet zien we dan wel .

Lekker lasagne gegeten en optijd naar bed. Lig je lekker en kraakt het bed en dat zijn we niet gewend dus het is een onrustig nachtje. Om half zes hoor ik Marieke en zak daarna weer in slaap om even later weer wakker te worden en denk dat iedereen wakker is. Wij dus ook maar. Peter gaat naar beneden en ik douchen. Kom ik beneden  zit Peter daar helemaal  alleen. Hé zijn ze al weg vraag ik. Nee zegt Peet  tis net kwart over zes. Nou hebben we in iedergeval een lange dag 😀

En hoe lief ook het allemaal bedoeld is van iedereen , we zijn blij als we de camper weer hebben . We gaan naar het strandje in Lelystad en kom je daar..........mag je er niet meer slapen. Tuurlijk nou dat weer.  Volgende plek wordt het ook niet. Dan de volgende bij het natuurpark.  We vragen ons af dat als er mensen komen hoe die in vredesnaam de plek vinden want echt wij vinden hem niet! Dan Harderwijk dat is niet de gezelligste maar goed. Aaaa nee die vragen een dik bedrag voor zoveel ongezelligheid, doorrijden!!

En dan staan we in Putten en gelukkig daar is nog plek. He he we kunnen  slapen  vannacht.  En dan.....word je wakker..... met de eeuwige regen, als je terug rekend is dat al een half jaar aan de gang. Echt als er nu mensen zijn met zwemmers eczeem sta ik daar niet gek van te kijken. Tussen de buien  door lopen we even over de markt en vinden een

kraam die puzzelboekjes verkoopt. Gelijk maar wat in geslagen want sudoku is geen probleem maar kruiswoord of Zweedse puzzels? En zeker geen cijferslot want die hadden ze hier ook niet.

1. Francien kruijs:
    17 juni 2024
    ‘N saai leven hebben jullie niet en vandaag onderweg naar jullie nieuwe vaderland ook weer spannend goeie reis 😊
  2. Maarten Van Gasteren:
    17 juni 2024
    Dus toch al de tijd heerlijk druk geweest en alles ingeladen de auto gemaakt de camper gekeurd en Hans Anders rijbewijs vernieuwd (ik heb de keuring bij onze huisartsenpost laten doen) maar nu zijn jullie er klaar voor Wij wensen jullie heel veel succes daar in Turis en zullen er zeker naar jullie toe komen Groetjes Maarten en Bertha met Pepper 🐕
  3. Martha en Nico Wals:
    17 juni 2024
    Jemig wat een saai leven hebben jullie 🤦‍♂️Nou maar gauw hier wegwezen en lekker die warme ploert opzoeken.Heel veel fijn woonplezier in Spanje en hoor wel een adres waar jullie gaan wonen.Gr Martha en Nico
  4. Eva:
    17 juni 2024
    Wat een verhaal…het zal ook ‘s een keer op rolletjes gaan .
    Maar alles reisvaardig!!
    Nu op naar het Spaanse avontuur.
    Goeie reis , rij voorzichtig en tot ziens in het zonnige Spanje 🇪🇸
  5. Wim:
    17 juni 2024
    Never a dull moment..........maar strakjes zitten jullie in Spanje op jullie eigen terras.......in de zon.....met niets te doen want alles is klaar.........ok, ik heb het over 2026.... :)
  6. Margriet:
    Wauw, wat een energie 🤪
  7. Xandra Larooij:
    17 juni 2024
    Het was nooit saai bij jullie nu met de hectiek is soms iets te maar saai gelukkig niet. Zal hoop ik jullie ooit ergens ontmoeten met de camper. Misschien bij jullie op de oprit. Grtjs Manja en Peter een goede knuffel van buurtje eem 50 xa
    N
  8. Rene van Velzen:
    17 juni 2024
    Nou het zal eens van een leie dakje lopen bij jullie. Dacht het niet. Maar alles is toch weer op zijn pootjes terecht gekomen. Op naar jullie nieuwe adres en Spanje. Ga jullie missen. Maar niet voor lang. Hele goede en fijne reis. We zien jullie in Spanje. Liefs xxx
  9. Ruud Teppema:
    18 juni 2024
    Wow dat loopt gesmeerd. Het lijkt wel of de problemen jullie energie geven!
  10. Sjanie en eep:
    18 juni 2024
    Hectisch maar leuk goeie reis knuffel

Jouw reactie