Spanje Portugal 2016 deel 8

15 september 2016 - Lissabon, Portugal

Ja hoor laat de officiële plek in Lissabon nu net in gebruik zijn door een of ander festival, maar niet getreurd we zien op de grote parkeerplaats andere campers staan en er is nog plek genoeg dus er gewoon bij gaan staan. Dan de benen strekken en heerlijk eten aan de kade.

15-9 Wat een dag. Om 10.00uur er al op uit en weer een die voor Peter grensverleggend is. Met de Hop on Hop off bus door Lissabon. Bij het centrum er uit gegaan en daar heerlijk rond gelopen "genoten" van alles wat smerig was en oud en niet opgeknapt. We denken ook dat het niet meer te redden is zoveel achterstallig onderhoud. . Maar het gekke is dat je op de een of andere manier het ineens niet meer ziet als die vervallen gebouwen t,zal er wel bij horen en bepaald ook de sfeer. En als je dan alle toeristen ziet zal het ze waarschijnlijk een rot zorg zijn. Na echt uren gezworven te hebben lopen naar de halte waar we met een ander hop bus naar het nieuwe deel van Lissabon kunnen. En terwijl we daar staan te wachten genieten we van de verkeerschaos, Door heel Lissabon zijn ze bezig met of de wegen of rotondes Heerlijk om te zien als je staat te wachten Om over zevenen moe maar voldaan terug in de camper en trots op Peet dat hij zo onwijs veel, ondanks zijn knakkende knieën, heeft gelopen.

16-9 Gaan we wel ,gaan we niet weg, wat doen we? Pffft  stomme discussie, maar uiteindelijk gaan we verder . En dat is me toch een eind.48 kilometer verder staan we op een prachtige plek. Helemaal top. Maar heel eerlijk wat we tot nu toe van Portugal hebben gezien mwah daar worden we niet warm van. Wel van de temperatuur.

It is zo,n fijne mooie plek boven aan het strand dus trappetje af en ze bent in een afgesloten baai. Alleen het water...............................das koud zo koud dat er ondertussen ijsvorming op bepaalde plekken komt waar je ze niet verwacht. Als je er uit komt voel je je weer een jaar of veertien alles is weer strak. We zijn er zelfs drie dagen blijven staan.  En het leukste van alles is dat we vrijdags aankwamen, het weekend er betaald moest worden en omdat wij s, maandags weer weggingen we niets hoefden te betalen. Alleen daaruit eten gaan is niet gelukt  Een drie gangen menu was het goedkoopste €95.00 en dan nog geen drinken er bij.

1. Maarten Van Gasteren:
    24 oktober 2016
    Lissabon met de hop on hop off is voor Peter een grote opgave geweest maar toch zeker wel de moeite waard Heb je ook het treintje naar de bovenstad gedaan erg leuk Maar dan alweer na 8km op zo'n mooie plek komen te staan is toch wel iets om lekker bij te komen van deze stadswandeling helemaal kosten vrij Geluk mogen 2 mensen hebben.
  2. Peter en Manja van Deventer:
    24 oktober 2016
    Goed he van Peter? Enne sorry twas geen 8 maar 48 km. verder maar maakt niet uit was een top plek.