Spanje Portugal 2016 deel 6

12 september 2016 - Zafra, Spanje

Na een rit van 230km staan we toch weer op een mooi plekkie, om te watertanden. Aan een riviertje in een dal bij een plaatsje Alcala de Jucar . We waren een plek aan het zoeken en dachten dat alles vol stond tot er iemand stond te zwaaien dat er naast hem net naast de  rivier nog een plekje was. Uh was inderdaad een plekje maar paste net, dus niet zeuren, we moesten alleen goed uitkijken met uitstappen dat we niet regelrecht naar beneden de rivier in donderden. S,avond meer plek dus maar een iets veiliger plekje gezocht. Maar het uitzicht en het dorp waren  onvoorstelbaar mooi.

Vandaag uiteraard weer verder gereden dan de bedoeling was, maar dat houd in dat we morgen weer minder hoeven te rijden. De eerste camperplek lag in een natuurpark leuk denk je, dachten wij ook, maar als je dan in een open zandvlakte staat en in de camper is het al dik boven de 37 gr denk je er net even anders over. De volgende plek bij een camperwinkel altijd leuk je weet nooit wat je daar tegen komt. Moet de winkel er alleen wel zijn. De volgende ligt 30km verder mwah loopt ook niet over van gezelligheid maar om nu door te rijden naar  Zafra is geen optie dus motor uit en hier slapen. Em kijk nou krijgen we visite. Beetje brutaal is die wel maar ze blijven leuk de katten. we hadden nog ham met een zwoerdje er aan en als je  dan dat zwoerdje geeft denk die zwarte kat dat tie dan ook wel binnen kan komen. En er niet meer uit te krijgen, tot we de motor maar starten daar was Scheet ook bang voor.

Gisteravond een deel van de route door Portugal uitgezet en het leuke is dat er heel veel gratis plekken zijn. Tja we zijn en blijven Hollanders toch?!

De 430 is niet de Spaanse weg die we hier kennen, maar nog lang zo erg niet als in Italië. Hier blijft alles nog net op zijn plek in de kast staan. Onderweg wel heel veel verbrand land gezien. Eindelijk na het verlaten van de 430 komen we weer op onze vertrouwde weggetjes uit. Leuk weer door de kleine dorpjes en stadjes heen.

Dan komen we in een bloedheet Zafra aan en omdat Peter nog steeds als een gek hoest gaan we weer op zoek naar een farmacie. Staan we netjes om even over vijven voor de dichte deur blijken ze hier weer een uur later open te gaan, en met 43 graden is het nou net te warm om de stad lopend te verkennen dus terug naar de camper die in de schaduw staat.

Een uurtje later dan weer terug en worden we geholpen door een man die er zelf ook niet echt geheel gezond uit ziet. Maar we hebben weer andere hoestdrank en keeltabletten.

Om 9.00uur ,een record tijd voor ons, rijden we richting Evora en  zo,n dikke 20gr koeler dan gisteren. Inderdaad ook hier kun je nergens van op aan. Dan nog even tanken  en valt mee €1.07 een liter. Als we net voor de grens twee tankstations zien valt onze bek open hier rekenen ze 67.9cent voor een liter. Nou ja tis maar goed dat je dat van te voren niet weet.

1. Rene en Lia:
    21 oktober 2016
    Vind dit een super leuke site, handig dat je zo de foto's je kunt bekijken. De kaart erbij is ook heel leuk. Echt een uitkomst, .na ons geklungel in Spanje
  2. Maarten Van Gasteren:
    21 oktober 2016
    wel jammer dat je in Portugal p zoveel plaatsen entree moet betalen maar het is ook een mooi land Julie zitten nu in het lavendel gebied en op weg naar Lissabon daar is een mooie grote camping vlak bij de stad net na de grote brug