Rondreis Spanje 2016 NKC deel 17

15 maart 2017 - El Rocío, Spanje

16-2 Raar Peter had het vannacht over eghu geen idee wat het moest zijn , nu zijn er hier veel dialecten maar wat hij nu bedoelde ?????? Even later hoor ik het weer eghu, zal het over eten zijn? Heel langzaam kom ik er achter want dan word ik wakker, nee hij heeft het nergens over hij snurkt gewoon.   Dan als we echt alle twee wakker zijn is het  tijd om naar Sevilla te gaan. We hebben een hele goeie gids die ons verteld dat er ooit twee grote tentoonstelling waren eentje in 1929 die mooie gebouwen heeft opgeleverd maar veel heeft gekost en die van 1992 veel heeft opgeleverd maar weinig mooie gebouwen heeft opgeleverd. Hij heeft meer verteld maar das teveel om hier neer te zetten.Sevilla1

Sevilla6  Sevilla16

De gebouwen  die hier staan en het sfeertje wat er hangt is geweldig

Sevilla15      Sevilla32

Als we aan de achterkant van het dit gebouw binnen komen zijn we als we dit aan de voorkant zien zakt onze mond open. Das heel wat andere koek dan de gebouwen die ze voor de wereldtentoonstelling in  1992 hebben neergezet. Wil niet lullig doen maar aan de infrastructuur uit 92 vind ik geen bal dan liever dit. En zo staan er nog meer nee niet zo groot en uitbundig maar wel erg mooi.

En dan worden we losgelaten om zelf Sevilla te gaan ontdekken en waar denk je dat wij met zijn zessen uitkomen?

S avonds nog naar het flamingodansen geweest maar voor mij was dit veel te toeristisch. En als je dan een foto wilt maken staan ze niet eens even stil voor je, dus sorry de foto's zijn een beetje bewogen. Sevilla36  Sevilla37

De volgende dag rijden we zo als iedere keer gewoon onze eigen route en komen ineens ergens uit waar we geen kant verder op kunnen. Er blijkt een pontje te gaan naar de overkant dus besluiten we maar om die te nemen. Als we er even staan komt er nog een camper aan van de club dus dan gezellig met zijn tweeën naar de andere kant.

Met veel passen en meten passen we er allemaal op. Richting El Rocio1 en kan de klep net een klein stukje omhoog.Richting El Rocio2 Wel moeten we het dubbele tarief betalen omdat we de plek innemen van twee auto's.    Dan rijden we door een schitterend natuur gebied en vijfentwintig km voor de camping als we even stoppen komen daar ook Kay en Nico aanzetten. Peter blijft bij de camper een peukie doen en wij lopen naar een uitzichtpost.Richting El Rocío4 Richting El Rocío,6  Richting El Rocío,8  Richting El Rocío,9

Wat is dit toch een gave vakantie alleen maar genieten van alle mooie dingen die je ziet.

Even later zitten we met zijn vieren een koppie thee te doen in de camper, we hebben prachtig weer maar de wind is nog steeds venijnig koud.

En geloof het of niet vanavond zowaar een zelf gekookt.