Rondreis spanje 2016 NKC deel 4

19 december 2016 - Sainte-Marie, Frankrijk

Na het tranentrekkende kuitenkramp komen we terug op de hele mooie camping waar we voor de zoveelste keer helemaal alleen staan.  Na ons even een beetje moed ingedronken te hebben gaan we toch maar iets doen aan de achterkant van de camper want een beetje vies is tie wel. Trouwens moet even zeggen dat het sanitair hier op de camping in St Rome perfect is  en dat in Frankrijk.

Als we de volgende dag wakker worden van het ritme van de regen op het camperdak hopen we alle twee dat de 233 km die we vandaag tot Marie la Mer moeten ons nu eens een beetje zon brengt.

En als we daar om half drie aan komen is het droog en schijnt er iets dat op een zonnetje lijkt. En voor een camperplaats waar zo,n 150campers kunnen staan is tie wel weer karig bezet.  Als ik er 15 tel is het veel. Denk dat er meer paarden waren dan campersSanta Maria la Mar

Santa Maria la Mar Wel een prachtig uitzicht.

Zo he he tis nu 15-1 en al vier dagen niks geschreven word dus weer even tijd. Van St Marie la mere zijn we doorgereden naar Figueres en volgens het boekje  zouden we vlakbij de stad en het museum van Dali moeten staan. Het enige wat we  gezien hebben waren de stof wolken van het snelle draaien op de camperplek.  Wat een armoe, we kregen alletwee het idee dat het een deal plek was en niet in  replica,s van Dali. Dan op zoek naar de volgende stop.  Dat word Sant Joan de les Abadesses. Je zou bijna gaan geloven dat we in een Arabisch land zitten met zo,n naam  nee nee echt het is nog steeds Spanje. Moet een plek zijn aan een middeleeuws dorp dus we zijn benieuwd wat we daar vinden.