Rondreis spanje 2016 NKC deel 5

19 december 2016 - Sant Joan de les Abadesses, Spanje

Zo dat was wel even klimmen maar ons ouwe trouwe karretje heeft er totaal geen moeite mee. Tis net een berggeit. De plek is mooi je kijkt een dal in en over een wel heel bijzondere brug, maar middeleeuws ?????St Joan de les abadesses  St Joan de les abadessesJa er staan een paar oude gebouwen maar om nou te zeggen middeleeuws nee . Denk dat ze hier de geschiedenis nog even moeten  induiken voor ze het zo mogen noemen, of een kijkje moeten aan nemen in Crest. . Das pas middeleeuws.

Maar desalniettemin (och zo,n mooi lang woord) is het uitzicht er s,avonds heel mooi .   En ze hebben hier heerlijk brood.

St Joan de les abadessesJa en dan wakker worden, dat viel zoooooo tegen. Nee niet het wakker worden  op zich maar het er uit gaan. Sodemieters dat viel tegen, de stoomwolken vliegen om onze oren.  Zelf met wassen kwam de stoom van ons gezicht af. En als je dan de rolgordijnen open doet  en je ziet dit  aan de buitenkant ja dan snap je het     Der zit gewoon ijs aan de buiten kant. En dan een blik op de thermometer, dan hoef ik niet meer te zeggen. Eigenlijk he eigenlijk hadden we het een beetje kunnen weten.  Het is pas Januari en we zitten in de bergen, dus een normaal denkend mens .............. Oke oke geef het toe.St Joan de les abadesses

Dus nu maar in een keer door naar Saint Felui de Guixols., en niet nog een tussenstop  in de bergen. En voor de afstand hoeven we het ook niet te laten het is maar 153 km  rijden. En zie daar schijnt de zon en kunnen we heerlijk tussen de andere Nederlanders genieten van het zonnetje.

14-1 Gaan we op de fiets naar de Lidl is vier kilometer dus niet ver maar wel klimmen en niet zo zuinig ook. Zijn we daar staat er weer  een Nederlands kenteken. En echt tis niet gelogen daar stappen Jan en Maria uit , die staan bij ons op het park.  Het meest leuke ,vind ik zelf, dat we Jan al konden en we Maria daar voor het eerst leerde kennen.  We gaan ze vast nog beter leren want ze staan straks op de zelfde plek als wij.