Rondreis spanje 2016 NKC deel 2

19 december 2016 - Bourges, Frankrijk

Dan maar door zonder brood we komen vast onderweg nog wel wat tegen. Het boekje gaf al aan dat Vierzon best wel modderig  kon zijn bij regenval, en laat het hier nou gewon niet willen stoppen met regenen dus die haakte ook af . Wel netjes eerst gekeken hoor. Bourges is een mooie oplossing dachten we. Nou en dat was ook zo wat een verrassingsplaats. Genoten hebben we er . Prachtige winkels schitterende kathedraal en een goeie plek.BeauvaisBeauvais

En dan op de camperplek, ach dat kom je toch bijna niet tegen zoiets. Doen wij moeilijk met zijn allen op een paar plastic wiggen. Nee hoor een paar planken en bielzen er  onder en klaar is , ja geen idee hoe die heet van wie deze camper is. Was een frans kenteken dus  zal hij vast geen kees heten. BeauvaisBeauvais

Volgende stop zou Razes worden maar door een tip van Ger zijn we van plan veranderd en naar Oradeur sur Glane gegaan. Het woord indrukwekkend is volgens ons niet eens toereikend voor wat je hier ziet,

Overdonderend, onbegrijpelijk, onwezenlijk.  Foto’s vertellen een verhaal  Films beweegbare beelden. Maar als je hier loopt wordt je  heel stil, nietig, verdrietig omdat je niet  kunt  begrijpen wat mensen elkaar  aan kunnen doen. Oradeur sur glane Hier wordt je met je neus weer eens op de feiten gedrukt wat de mensen  toen mee gemaakt hebben. Onbegrip en ongeloof geen idee hoe ik het gevoel wat ik hier krijg moet beschrijven. Dankbaar dat de generatie waar ik toe behoor dit niet mee hebben hoeven Oradeur sur glanete maken en  een onbezorgd leven hebben gehad. Tuurlijk hebben we allemaal ons rugzakje met  allerlei ervaringen gevuld . Maar dit is ons bespaard gebleven. En dan komt er diep respect naar boven voor onze ouders en opa,s en oma,s die de moed weer vonden om hun  schouders er onder te zetten en door te gaan. Ger, broer, bedankt voor de tip. Hier zou iedereen eens heen moeten gaan.Oradeur sur glaneOradour sur glaneOradeur sur glane

Als je hier op zondag op de camperplek zou staan val je ,als je van voetbal houd met je neus in de boter want je kijkt uit over een schitterend onderhouden sportveld, en wij vallen inderdaad met onze neus in de boter want er wordt geen voetbal gespeeld. Na deze indrukwekkende ervaring gaan we de volgende dag richting Ayen klein stukje rijden maar dan heb je ook niks. Nou ja wel een  camperplek maar nou niet om naar huis te schrijven dus verder kijken en nu staan we 30kilometer verder in Lissac sur Couze. Prachtige  plek aan een heel groot meer. En echt waar het is droog hier vanmiddag dus heerlijk langs het water gelopen met een temperatuur van zo,n 15 gr en dat in januari.Lissac-sur-Couze, Frankrijk

Lissac-sur-Couze, FrankrijkLissac-sur-Couze, Frankrijk