Rondreis Spanje 2016 NKC deel 1

19 december 2016 - Nijkerk, Nederland

Ja ja daar gaan we dan. Drie maanden de hort op wat een geweldige luxe. Om 11.30 worden we uitgezwaaid door Ger en Marian die een week in ons huisje blijven. En als je dan denkt dat we gelijk richting  het zuiden rijden heb je het mis. Want tuurlijk moet er eerst nog een extra gasfles gehaald worden en dan naar Chris en Cindy om gedag  te zeggen en dan nog door naar Sabrina en Wilco. Om 16.00 uur rijden we dan echt naar de eerste camperplek, Herentals in België, nou  hebben we daar heel wat parkeerplaatsen gezien maar nergens de camperplek. Joh maakt het uit Antwerpen ligt om de hoek dus dan maar naar Vogelzang. Het lijkt verdomme wel  of de duvel er mee speelt in Oktober dicht en nu ook weer. Terwijl er toch heel duidelijk in het boekje staat aangegeven dat ze van 1-1 tot en met 31-12 geopend zijn. Leuk begin van de vakantie maar goed dat we het gewend zijn. Driemaal scheepsrecht toch?  Inderdaad de derde plek hebben we gevonden in Bazel, ja in België, heel groot terrein waar we helemaal alleen stonden.  Dus geen last van claustrofobie, maar wel van de hele nacht gekletter op het dak van de regen.  Als we s,ochtends wegrijden komen we door de dorpskern en die is me daar toch mooi en helaas pindakaas te laat voor het fototoestel. Dan door naar Amiens daar verheugen we ons op want dat moet een mooie plaats zijn. Alleen houden we die tegoed voor de terug weg want de bodem was daar wel heel erg blubberig dat we bang waren dat we daar misschien wel drie maanden zouden moeten blijven   en das niet de bedoeling. Er was wel een camping maar ja die is natuurlijk gesloten deze maanden. Door naar Beauvais ook daar erg drassig maar daar konden we gelukkig op de graffel staan. We stonden boven en keken helemaal  over Beauvais uit prachtig uitzicht over de kathedraal.Onderweg naar Beauvais Op de terug weg willen we hier nog wel een keer naar toe.De volgende stop is Brou maar als we daar aankomen lijkt het er op dat het failliet is. Alles is dicht, alles onverzorgd, niet dat dat nou zo vreemd is  in Frankrijk maar toch.  Goed 20 kilometer verder ligt Benneval dus daar maar heen. Prachtig dorp maar waardeloze camperplek. Zou natuurlijk ook kunnen komen  omdat we niet in het hoogseizoen zitten, dan kijken met ons falkje en zie weer 18 kilometer  naar het zuiden ligt Marboue. Mooie plek en de bakker op  100meter afstand. Komt dat even goed uit dat hebben we net nodig. Ehh ja moet die wel open zijn op dinsdag als wij er zijn. Maar we hebben goed geslapen precies een klokkie rond.  Ojee vergeet ik bijna te melden dat hier bijna overal nog kerst versiering hangt  en hele leuke ook nog.    Beauvais