Deel 8

12 november 2021 - Cabo de Gata, Spanje

7-11 Ach ja daar staan we weer San bij de twee baaie en er is zowaar ruimte voor twee campers, oké een beetje passen en meten maar het lukt. Zo grappig zij staan nu van O en A en wat mooi en dat hadden wij verleden week. Nu kunnen we ze meenemen naar de mooie plekjes.

DSCN2693DSCN2700Wim vond het nog niet hoog genoegDSCN2698DSCN2721

Vanavond , omdat Peter heeft lopen pochen dat de aggregaat makkelijk hun airfryer aan kan, eten we lekker patat. Niet dus de aggregaat trekt het net niet , dus worden het lekker gebakken aardappels gebakken in de roomboter. Ik heb er een prutje bij gemaakt en alles bij elkaar smaakt prima. Maar het voornaamste is de gezelligheid en die is goed aanwezig.

10-11 Wim en Hanny zijn de 8ste weer verder gegaan, heel jammer maar we hebben hele leuke dagen met ze gehad.

Gisteren hebben we voor weerhuis poppetjes gespeeld. Campertje in, campertje uit, campertje in en campertje weer uit. Er stond wel zo’n gemene koude wind dat het , ondanks dat de zon volop scheen buiten gewoon niet lekker was. En vanochtend bleek dat we nog maar weinig water hadden dus was de keuze snel gemaakt. Water tanken wc’s legen en door naar een andere stek. O en wat hebben we dij de wasplaats voor de campers weer genoten van andermans stommiteit. Die staat met een hoge druk spuit zijn camper te wassen. Op zich niets mis mee, maar dan is zijn muntje op en legt hij de slang bij zijn voorwiel neer. Loopt naar de automaat doet er een muntje in en ja daar gaat de hoge druk slang echt alle kanten op. En dan dat mannetje wat steeds misgrijpt als hij de slang wil pakken. Heerlijk de tranen staan in onze ogen van het lachen.

En dan kom je o heel vervelend, na een prachtige rit weer , na 70 km weer op zo’n leuk plekje. Ja inderdaad weer aan zee met achter je de bergen, maar nu op loopafstand bij een oud visserdorpje La Isleta del Moro

DSCN2731DSCN2733DSCN2729

We lopen het dorpje in en er is zelfs een super markt, en tot onze stomme verbazing zien we een aantal motoren staan met Nederlands kenteken. Waar de rijders zijn weten we niet maar wel dat we een heerlijk paella lucht ruiken. We gaan onze neus achterna en verrek daar zitten de motor rijders dus. Blijkt dat er een tour bezig is door Spanje.

Na iedere twee biertjes , heerlijke paella en verrukkelijke koffie gaan we met volle buik terug naar ons plekkie in de zon en minder wind.

DSCN2725

11-11 Helaas een nieuwe camper zit er weer niet in. Peter heeft in de staatsloterij € 7,50 gewonnen waarop ik zei “nee je hebt € 10,00 verloren”. Maar aan de andere kant is hij positief dus daar houden we ons maar aan. Negatief is tegenwoordig alleen maar goed voor de corona uitslag.

Verder een heerlijk dagje eerst door het dorpje geslenterd, dat als we de staatsloterij wel hadden gewonnen een beste plek had gemaakt om hier te wonen. Toen heerlijk in badpak in zonnetje gezeten en ‘s middags , ja hoe heet dat hier duinen, bossen, geen idee, gelopen wat zo apart was en zo mooi.

1636564503735DSCN27471636564503770DSCN2740DSCN2744DSCN2748

Jongens na al die jaren dat we met de camper weg zijn is os dit nog niet overkomen. Wordt er om 19.00 op de deur geklopt, politie, we moeten weg we mogen hier niet slapen. Phoe hebben wij gisteren ff mazzel gehad dar we ‘s nachts niet weg hoefden! Nou ja 25 km verder ligt Cabo de Gata waar we toch heen willen wordt nu een dagje eerder. En daar mag je wel slapen.

Als we er zijn en Giel uitlaten zeg ik tegen Peter “Hoor is” hij kijkt me aan en zegt ik hoor niks. Klopt zeg ik, geen zee!!!! Ja die is er wel maar geen branding hier. Heerlijk rustig.

Ja ja heerlijk rustig, nou aan mijn kont koba, om 5.30 begint er op het strand een machine te draaien en dat duurt dik 20 minuten. Dan even erna hoor ik auto’s rijden, waarschijnlijk vissers die naar huis gaan. Heerlijk rustig dus.

12-11 O ja gisteravond toen we ons gingen wassen en tandenpoetsen bleef het waterpompje constant draaien. Geen idee of we ergens lekkage hebben . Lijkt ons niet want bij de kranen voelen we geen nattigheid. En zover we zien is het water niveau in de watertank gelijk gebleven. Hoera Joepie we mogen weer op zoek wat er nu weer aan de hand is. We waren al bang dat er niets meer kwam.

He he ook opgelost. Eerst de zekeringen nagekeken maar die waren allemaal goed. En omdat we binnen niks konden vinden heb ik onder de camper gekeken toen Peter het pompje weer aan gezet had. En ijk daar zat het euvel. Onder de camper!

DSCN2749

Blijkt het slangetjes onder de camper waar het water doorloopt als je in het najaar de watertank leeg laat lopen los geschoten te zijn. Waarschijnlijk is het “mooie”weggetje van Wim en Hanny de boos doener geweest voor de eerste aanzet. Daarna hebben we nog wat hobbels en kuilen gehad en hier gisteravond volledig los geschoten. En dan kom je er achter hoe alles weer heerlijk weggemoffeld is. Echt je komt nergens bij de enige manier die we hadden was om de slang van de verwarming door te knippen wilde we er goed bij komen. Maar goed tis gelukt. En ach wat moet je anders met je vrije dag? De hele dag in de zon zitten is toch ook niks.

Maar genieten van een prachtige zonsondergang is toch ook niet mis.

DSCN2751DSCN2764

1. Eva:
    12 november 2021
    Heerlijk verhaal .
    Niks beleven is ook saai !
  2. Bep:
    13 november 2021
    Ik lees je reisverhalen met veel plezier nu komen ze wel in de gewone mail ik heb je VIP gemaakt.
  3. Sandra en Gerrit:
    13 november 2021
    Weer volop genieten van al het moois wat Spanje te bieden heeft. Gelukkig dat de lekkage snel is opgelost.
  4. Rene en Lia:
    13 november 2021
    Mooi verhaal, was weer genieten xxx
  5. Ruud Teppema:
    13 november 2021
    Mooie palmen foto’s Het lijkt wel Marokko.
    en grappig die man met de ongrijpbare slang. En Gabo di Gata vinden wij ook prachtig.
  6. Sjanie en eep:
    M00i verslag weer heerlijk om te lezen en wat een mooie fotos
  7. Peter en Manja van Deventer:
    Zo leuk alle reacties
  8. Dirk:
    14 november 2021
    Weer een mooi verhaal, en prachtige foto’s. Dank.
  9. Nico en Marion:
    15 november 2021
    Weer heerlijk genieten van jullie (niet) belevenissen. Nog een maandje dan hopen we op pad te gaan, we gaan toch voor de route van jullie🤪 Hoop dat Corona geen belemmering is. Groetjes uit het zonloze sombere Nooitgedacht
  10. José Breedveld Blijleven:
    15 november 2021
    Kei leuk verhaal Manja...tja af en toe gaat er wat mis....dat zijn de uitdagingen in het leven!