Deel 6

31 oktober 2021 - Mazarrón, Spanje

27-10 Kom ik terug met Giel zegt Peet , we moeten terug. Hu terug ?? Naar huis?? denk ik. Maar vraag, hoezo? . De buurvouw is geweest en er zijn foto's genomen we mogen hier niet staan. Beneden wel dat is van een andere gemeenten. Als je hier blijft krijg je een boete. Nou dan eerst ff een bakkie koffie en dan weg. En laat er nou net eentje beneden weg rijden en die stond op een mooi plekje langs het strand.

DSCN2576DSCN2573

Dus we staan nu dichter bij de zee en lekker in het zonnetje na een stortbui van gisteravond.    Zo leuk waar we dus gisteravond stonden landen nu paragliders.

DSCN2572

Er was gistermiddag al een man bezig om vanaf die plek op te stijgen maar die gaf het na dik een uur maar op. at een gedoe zeg eerst de parachute goed leggen dan alle koorden goed doen zodat het niet in de knoop komt dan dat ding zo op de wind krijgen dat het de lucht in gaat en als het de lucht in gaat zie je zijn gezicht vertrekken omdat het tuig in zijn kruis ineens heel strak komt te zitten, en dan na al die pogingen is het hoogste wat hij kwam het puntje van zijn tenen. Nee niks voor mij.

29-10 Zo dat was gisteren een rustig dagje. En om nou iedere dag te vertellen dat ik Giel uit laat is ook onzin.                                          Vandaag dus maar weer gaan rijden na eerst boodschappen te hebben gedaan wat hard nodig was na al die tijd.   We hebben een leuk stekkie gevonden in Los Monteninos en al we het dorpje in rijden staat er een waanzinnig mooi nieuw gebouw, en tuurlijk rijden we weer net even anders dan de navigatie zegt maar uiteindelijk kommen we toch weer op de goede weg en meten we links af. Heel raar is doodlopend bij een speeltuintje en dat hele mooie nieuwe gebouw. Mmm ergens klopt er hier iets niet, volgens de beschrijving moet je in de natuur staan met een uitkijk toren en ik denk toch niet dat ze daarmee de trap van de glijbaan bedoelen.  We kijken hoever het naar Murcia is en dat valt mee. Ik zet de coördinaten er in en we gaan.  En dan zo ineens floep valt de navigatie uit. Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Man o man wat een vakantie zo.😣 Gisteren nog een uitzetter van een raam kapot Peter al twee keer door een stoel is gegaan, maar gelukkig beide kunnen repareren, en nu dit weer. Maar we blijven net als een optimistische gestrafte in de gevangenis  gewoon "en we gaan nog niet naar huis nog lange niet.                               Gelukkig hebben we een reserve navigatie ,, maar die heeft het euvel dat hij het laatste cijfer van de coördinaten niet pakt. Dat ontbreekt gewoon.  Ach we komen waar we wezen moeten en tot onze grote verbazing is het stil, plek zat  en we zien dat de Media Markt op 1.5 km zit.

30-10 Eerst nog van alles geprobeerd om de navigatie aan de gang te krijgen maar er zit geen teken van leven meer in. We nemen op gepaste wijze afscheid van hem en mieteren hem de vuilnisbak in.   Sorry maar hier in Spanje zijn ze niet met hel milieu bezig.. De ander navigatie wil gewoon de laatste cijfer er niet op hebben ook van alles met dat ding geprobeerd maar lukt niet. Dan maar  naar de Media markt,  Giel mee dan heeft hij ook zijn vier poten even goed gestrekt.   We zijn wel zo slim om de navigatie mee te nemen misschien weten zij wat er aan de hand is. Maar ze zijn waarschijnlijk slimmer want ze kijken er amper na. Snappen ze me niet?   Of willen ze me niet snappen. Nou ja dan voor alle zekerheid een nieuwe Garmin aangeschaft. Denk dat ik opslag ga vragen aan Alex onze grote baas want zo vliegt het geld de camper uit.  Maar wat wel heel mooi is, is dat de route die ik po de telefoon opzoek zo overgezet wordt naar de Garmin. Hoef ik geen coördinaten in te voeren.  😂😂

31-10 Vanochtend toch maar weggegaan ook hier regent het. Nou ja 's nachts maar overdag is het nou geen weer om buiten te zitten.  En spannend want nu mag de nieuwe navigatie laten zien wat hij kan. En dat doet hij goed 👍   via mooie weggetjes komen we op een schitterende plek aan bij Playa el Mojón. Hier houden we, als het weer meewerkt natuurlijk, wel een paar dagen uit.

DSCN2579DSCN2580DSCN2581

Het is warm hier dus een duik in zee kan geen kwaad. Wij naar beneden, is het een kiezel strand en er staan flinke golven. Peter vind het niet echt lekker die voelt zijn knieën, maar wil wel even afkoelen. We lopen een stukje verder en kijk hier is zand. Dat gaat beter. Ik ga de zee in en sta met mijn rug uiteraard naar de golven, stom natuurlijk want ik krijg me er eentje tegen me aan dat ik om duvel onderste boven rol en weer boven kom met een broek vol grind. Gadver lijkt wel of ik in mijn broek gepoept heb zoveel zit er in. Terwijl ik terug de zee uit loop schud ik het er maar goed uit. Zo dat voelt beter. Peter gaat er toch ook maar in maar heel wijs die houd zijn schoenen aan want iets verder in zee zijn het toch weer kiezels. Alleen die golven ..........Nee dat gaat hem niet worden voor hem , iedere keer die klappen tegen zijn knieen aan dat voelt hij goed.

DSCN2588DSCN2586

En ik  moet zuinig op hem zijn want  we willen toch ook weer verder, en zonder zo'n goeie chauffeur kom ik dan ook niet verder.        'S avond worden we nog even getrakteerd op een prachtige zonsondergang.

DSCN2613DSCN2605

1. Eva:
    31 oktober 2021
    Geweldig beeldend verteld …we zien het voor ons …..
    Heerlijk hè , die navi’s ….ze doen ‘t of ze doen ‘t niet …..
    We genieten mee👍♥️😜
  2. Maarten Van Gasteren:
    31 oktober 2021
    Jee wat een paar prachtige foto's van de zonsondergang en van Peter daar in de golven
    Als die Navi een Tom Tom was die zijn hier ook aan het donderen bij Karel werkt hij helemaal niet meer en die van ons pakt geen nieuwe updates moeten nog uitzoeken wat er mee moet gebeuren anders ook naar de Garmin hopelijk gaat het bij jullie verder goed daarmee Groetjes Maarten en Bertha met Pepper 🐕
  3. Dirk:
    31 oktober 2021
    inderdaad mooie foto's, doe je een beetje voorzichtig Manja in die zee..
    en natuurlijk ook met Peter, die moet ook nog langer mee.
    groetjes uit HHW
  4. Sandra en Gerrit:
    4 november 2021
    Met een goede navigatie gaan jullie nog ver komen. Fijn dat jullie zo lekker genieten ondanks de vele kleine tegen slagen.