Deel 19

14 februari 2022 - Bolonia, Spanje

6-2 Vanochtend inderdaad weggegaan na eerst Maarten en Bertha, Wilma en Fred de Flinstones , de camperstoeltjes, oké nu weet ik dat ze Nico en Martha heten, maar had ze de naam camperstoel gegeven omdat toen we nog niet wisten hoe ze heten ze door een stoel waren gezakt en kwamen vragen of wij wisten waar een zaak was waar ze stoelen konden kopen en omdat ik op internet gezocht had voor ze en wel een telefoonnummer maar geen naam had moest ik toch wat.

Sodekroot wat een verhaal om iets uit te leggen hoe iemand aan een naam komt. Maar goed nu weet je het.

De geheide Amsterdamse Fransen heten Ad en Anja, denk alleen niet dat ik ze zo ga noemen het blijven voor mij gewoon geheide Amsterdamse fransozen.

Na zesentwintig hele lange kilometers zien we iets beneden een paar campers staan. Peet kijkt me aan en zegt kijken? Ja tuurlijk en we hebben een plekje met een prachtig uitzicht. Plaatsnaam onbekend maar de coördinaten heb ik wel N 36.7131 W -4.33968.

DSCN3201

Echt sommige camperaars zijn toch echt een beetje vreemd. Komt er een Dethleffs aan rijden en die zijn in de regel iets hoger dan de gemiddelde camper, we zien dat zijn achter bumper al een beetje erg zwiebelt, rijd hij achteruit een plek inderdaad de meest makkelijke manier, maar dan moet je toch ook kijken of de hoogt goed is. Wij horen de krassen al op het dak en zien dat zijn schotel bijna klem zit tussen de takken. Hij weer naar voren zet zijn camper zo neer dat er geen sterveling meer door kan stapt uit en kijkt wat hij nu gaat doen. Kijkt omhoog naar de plek schud zijn hoofd. Kijkt rond , maar kijkt niet of er misschien andere campers staan te wachten die er langs willen. Nee meneer kijkt rustig rond wat hij wil doen. De andere campers rijden dan maar achteruit en gaan verder. Even later zien we hem iets verder staan op zo’n manier dat we ons afvragen of er nog wel een auto door kan. Ach als jezelf maar staat.

Ja hoor laat ik ‘s avonds Giel uit staat hij op de mooiste plek. 😖😖

10-2 Zie dat ik al een paar dagen gewoon niets heb geschreven, tja dat krijg je als er geen fuckeduck te beleven is en je alleen maar de hond uitlaat en verder op je luie kont in het zonnetje kan zitten.

DSCN3186DSCN3183

Maar qua camperaars kan het nog gekker. Achter ons staat een Duitser keurig langs een balustrade. Nou zegt Peet let op. Dus zo als ik ben let netjes op. En inderdaad de man start zijn camper en rijdt een tukje heen en weer, motor uit, stapt uit kijkt stapt weer in en rijdt weer een stukje heen en weer. Dit herhaalt hij een paar keer waardoor de camper misschien tien centimeter verder dan de balustrade afstaat. O zegt Peter hij is er nog niet hoor dit deed hij gisteren ook steeds. En verrek die ouwe van me heeft gelijkt, iets later staat de camper van de Duitser niet meer langs de balustrade maar er schuin voor en dan weer schuin de andere kant op. Uiteindelijk staat hij met zijn neus tegen de balustrade aan. Welk nut of voordeel dit heeft gehad ik weet het niet maar nu wel minder in de zon.

O en weet je dat ze in Spanje bergkatten hebben???

Ik wist het niet tot ik met Giel vanochtend naar het strand lang de katten kolonie kwam. We waren er al meer langs gelopen maar toen bleef alles rustig. Nu nam Giel een spurt de katten op en die volgen toch als berggeiten tegen de berg aan als of ze nooit iets anders deden.

DSCN3188

Verder is er nog een groot gat wat net een neus holte lijkt daar in de berg, daar zitten ook katten in. Moet er niet aan denken heb al moeite met de hondenharen hier.

DSCN3193

We krijgen om half twaalf het lang verwachte telefoontje van San en Ger , en niet het bericht wat we gehoopt hadden. Ze komen niet:( Ger staat inmiddels op de lijst voor de volgende knie operatie. Tis echt balen.

Maar dan begin ik over Finland dat we daar weer campings gaan controleren en of ze dan wel mee gaan. Nou wat denk je…….…. even later zitten we, San en ik, met de telefoon aan ons oor de overtocht naar Zweden te regelen!! Ziezo dat staat dus vast drie juli varen we over naar Zweden.

We gaan hier vandaag maar weg het is zo ontzettend druk geworden dat we bang zijn dat het ook hier ontruimd gaat worden. Zo heel langzaam weet je nu een beetje hoe zigeuners zich voelen als ze steeds weg moeten.

We rijden terug naar Malaga om daar water te tanken en het vuilwater te lozen. Als we er aan komen is inderdaad het hele middenveld leeg, het lijkt nu weer een beetje op wat we tweeënhalf jaar geleden zagen. Je mag er nu tussen negen ‘s ochtends en negen uur ‘s avonds staan. Maar wat zien we dan wel??? Campers langs de stoep op de oude plek achter de Mercadone en de snelweg , langs het sportveld en gewoon op parkeerplaatsen. Slaat toch zo nergens op, lijkt met dat je nu helemaal geen controle meer hebt. Maar goed tis niet mijn pakkie aan.

Via diverse afgekeurde camperplekken komen we dan rond drie uur aan in Estepona en hier is het heel rustig.

13-2 Dit is even een andere Estepona dan een tijdje terug.

1644863926036

Nu geen wind maar heerlijk de zon. Vandaag weer even over leuke zondag markt geslenterd en kijk daar zien we het horlogebandje liggen wat ik nodig heb. Zo dat kan ook weer om.

Verder weinig te melden , morgen gaan we weer een stapje verder naar beneden.

Ooooo ik lieg er is wel wat te melden. De mimosa staat hier al in bloei en wat ruikt dat toch lekker.

1644863926056

1644863926077

En ik word nog getrakteerd op een mooie regenboog

1644863926155

en als ik verder met Giel loop kom ik toch een mooi zwevershuisje tegen ik zeg er geen nee tegen.

1644863926017

Dan de laatste blik over de baai en terug naar de camper.

1644863925976

Krijg ik van Wilma een appje dat ze in Ronda staan en wat denk je wie ze tegen zijn gekomen? Ja inderdaad de Franse buldog familie en ze deden heel aardig. Zie je nou ze kunnen het wel als ze maar siësta  hebben gehad.

14-2 Eerst  maar naar de wasserette die op de route ligt maar ja laat die nou net aan de overkant van de weg liggen en we nergens kunnen draaien, dan maar door naar Tariva

1644863925917

daar is in ieder geval plek genoeg.  Ja ja dat denk je dan , maar het lijkt wel of heel Spanje de camperplekken sluit, ook hier kun je nier meer staan. De camper bij de Lidl gezet was aan de overkant in de machine gestopt en dan maar wachten tot het klaar is. Nu gaat dat gelukkig heel snel en na ruim een uurtje kunnen we verder. Ik heb in Bolonia een plek gevonden die er mooi uit ziet. Maar als we er zijn ziet het er niet mooi, uit nee het is nog mooier dan we verwacht hadden. Wauw ben benieuwd hoelang we hier blijven staan.

16448639258931644863925873

1. Margriet:
    14 februari 2022
    Gaan jullie weer campings controleren????
  2. Wilma en Fred:
    15 februari 2022
    Weer een leuk verslag om te lezen. En we hebben om sommige stukjes moeten lachen. Goede reis verder en kijk uit naar je volgende verslag.
  3. Willem en Corrie:
    15 februari 2022
    Sorry als ik niet altijd reageer maar ik geniet van je schitterende verhalen en ik probeer me dan dingen voor de geest te halen geweldig.en jullie gaan weer campings controleren lijkt me ook geweldig alleen krijg ik Cor daar niet warm voor nou ik zou zeggen ga zo door en ik blijf genieten van jullie mooie reis verhalen groetjes wim en Corrie
  4. Rene en Lia:
    15 februari 2022
    Heerlijk verhaal weer. Naar Finland, dat is een hele andere kant, maar wel gaaf dat jullie dat weer gaan doen. Goede reis verder en zijn weer benieuwd naar het volgende verhaal xxx
  5. Nico odijk:
    15 februari 2022
    Leuke verhalen groeten van ons
  6. Eva:
    15 februari 2022
    Heerlijk zonnig verhaal .....en Estepona kun je kennelijk nog altijd terecht...we leven mee met jullie avonturen ....hier de jaren 60 muziek op radio 5...ook leuk ....groetjes
  7. Sandra en Gerrit:
    15 februari 2022
    Het plekje waar jullie hebben gestaan met die katten dat is het plekje waar wij altijd staan als we bij Malaga staan, hier hebben we ook gestaan voordat we ons bij jullie voegde op de grootte parkeerplaats, grappig dat jullie daar nu hebben gestaan. En op naar ons Scandinavische avontuur.
  8. Sjanie en eep:
    18 februari 2022
    Leuk verhaal weer en super mooie foto's en veel plezier dan maar weer groetjes van ons en een dikke knuffel