Deel 5

26 oktober 2021 - Santa Pola, Spanje

23-10 Heerlijk dagje niks doen. Alleen Simat doorgelopen en verbaasd gekeken hoe hard het water nu door het stadje heen stroomt.

DSCN2510DSCN2509De goot die door Simat loopt hebben we nog nooit zo gezienDSCN2512Even buiten Simat is er zelfs een waterval ontstaan,

In de andere keren dat we hier waren hebben niet eens water gezien en nu dit. En een voordeel voor Ger en Sandra is dat ze toch niet meegegaan zijn want het Monistar is tijdelijk afgesloten en daar heb ik zo over lopen pochen dat het zo mooi is.

DSCN2514De granaat appels hangen als kerstballen in de boom.

24-10 Een goede opletter heeft gezien dat de titel van rondje Europa verandert is in Lekker Lang Weg, want gezien het corona gedoe hebben we geen idee waar we straks wel of niet naar toe kunnen.

We hebben denk ik een aantal mooie plekjes gevonden maar omdat deze midden  in de natuur staan en  zondag is lijkt het ons geen goed plan om daar al heen te gaan. We gaan kijken of er bij de haven van Gandia een plekje is.                                                                        Allemachtig wat is het hier druk lijkt wel hoog seizoen, echt niet normaal. Nergens plek dan maar door naar Daimus, nee niet op de plek waar we een paar jaar geleden een maand hebben gestaan maar kijken of we op een parkeerplek kunnen staan. Nou dat is het ook niet meer. Dan park4night er bij en kijk op 3,5 km kunnen we in de natuur staan.  We komen er aan en er staat wel 1 camper met Duits kenteken en de natuur?

DSCN2529Ach zo lijkt het alsof we in de natuur staan.

Die is ver te zoeken. Het is een toegangsweg naar 2 doodlopende straatjes en dan staan er aan weerskanten van de weg rietvelden.   Nou ja het is wel heel rustig dat dan wel en 50 meter van het strand. Ach voor een nachtje is het prima.

DSCN2526De toren van Pilos DSCN2525

25-10 Geen idee maar ik had twee camperplekken gevonden een bij Pego en eentje bij Terbena maar kan ze geen van tweeën terug vinden. Dan park4night er maar weer bij en vind ik iets bij Bolulla is 75 km verder dus makkelijk te doen. De weg erheen is mooi maar de plek is om je vingers bij af te likken.

DSCN2537 (2)De plek misschien minder maar de lunch zo op een bankje in de  zon smaakt er niet minder om

Nou de plek op zich niet maar het stadje en de omgeving zeker wel. Alleen staat er bij de omschrijving dat het hier erg rustig is alleen dat de kerkklok om het kwartier slaat. Maar als we aan komen is het hier een rot herrie, zijn ze met drie bosmaaiers de rivierbedding aan het maaien.  Om half drie stoppen ze ermee maar we vragen ons met angst en beven af hoe laat ze morgenochtend dat weer gaan beginnen.

DSCN2538

Het is echt een schitterende plek maar we worden gek van de vliegen en ja we hebben gedoucht.

DSCN2540

Ach gaan we het dorpje in , waar wel 418 mensen wonen, op zoek naar en supermarkt. En die is er staat tenminste boven de deur. Ik wil naar binnen maar er mogen maar twee mensen tegelijk de winkel in en er staat er één bij de kassa en de ander zit op een krukje te wachten. De gene bij de kassa klept aan één stuk door en het duurt dik tien minuten voor de deur open gaat en ze eruit komt. Ik ga naar binnen en zoek wat ik nodig heb staat dat kwebbel mensje weer binnen.  Hoe ze zo snel weer binnen is gekomen weet ik niet maar ineens stond ze er weer.  Ik ga afrekenen en staat er een heel oud vrouwtje krom van de reuma achter de kassa met zo'n lief koppie. En als ik dan buiten sta word ik nog terug geroepen voor het kassabonnetje. Heerlijk toch ,ik hou er van.

DSCN2545DSCN2539DSCN2540

26-10 Slecht geslapen vannacht en geen idee waardoor. Kerkklok was amper te horen, het was niet licht en was gewoon stil. En vroeg met de bosmaaiers waren ze ook niet dat begon netjes om acht uur.                                                                                                                              Giel uitgelaten via het mooie paadje van gisteren en kom ik achter nog mooiere plekjes. Terug naar  de camper voor het fototoestel en dan weer terug voor de foto's en klein filmpje. .

DSCN2561DSCN2559

Om 10.00 rijden we richting Santa Pola, als we net voor Alicante

DSCN2568

zijn herkennen we de weg. Even later zegt Peter, we zijn er al een keer geweest en noemt bepaalde dingen op. Sorry Sandra doe je zo je best om ons naar mooie plekjes te sturen zijn we er al geweest.

1. Ruud:
    26 oktober 2021
    Lekker in de zon
  2. Nico en Marion:
    27 oktober 2021
    We komen al helemaal in de stemming, nu maar duimen dat Corona geen spelbreker word. Wat een mooie natuur foto’s, dat is genieten, groetjes uit een somber en zonloos Nooitgedacht
  3. Dirk:
    27 oktober 2021
    Leuke step Manja met mooie foto’s..
  4. Rene en Lia:
    27 oktober 2021
    Ziet er erg mooi uit en mooi weer, daar doe je het toch voor..
  5. Maarten Van Gasteren:
    27 oktober 2021
    Hier een reactie van Maarten en Bertha die bij Ardi en Karel zijn die al 5 verhaaltje hebben en wij NIKS wat is dat nu horen we er niet meer bij
  6. Sjanie en eep:
    27 oktober 2021
    Geweldig mooi weer al die foto's als dat geen genieten is wat dan wel
  7. Fem:
    30 oktober 2021
    was er nog niet aan toegekomen jullie reisverslag te lezen. wat een slechte start hadden jullie. maar goed dat jullie van die doorzetters zijn. nu lekker genieten al vele mooie plekjes gezien. lekker gewandeld . en ach die koffieprut is ook het ergste niet. Geniet er van en ik ga zeker de verslagen op de voet volgen. Groetjes Hans en Femmy