Deel 4

23 oktober 2021 - Simat de la Valldigna, Spanje

18-10Heerlijk rustig dagje , we hebben alleen maar Morella door gelopen waaruit wat een heel leuk stadje blijkt te zijn.

DSCN2472DSCN2473

DSCN2483zoek het verschil

En als we dan besluiten een bakkie te doen maar toch even doorlopen komen we niks meer tegen. Dan maar een stokbroodje halen en terug naar de jongens.

Dacht ik thuis een goed idee te hebben door mijn eigen gebakken krentenbrood te vacumeren, en dat ging prima, tot ik de verpakking open knip en merk dat het brood blijft zoals het vacuüm getrokken is. Het is een lekker stevig broodje , goed voor de  speeksel vorming.

DSCN2292

19-10 We gaan richting Castello en kijken of daar een plekje is bij het vliegveld. We mogen weer voorop rijden ze zijn gelukkig het vertrouwen in ons nog niet kwijt. Net voor Castello moeten we de weg af en rijden dan door een schitterend stuk natuurgebied.

DSCN2488DSCN2486

De weg is op sommige stukken bar en boos en ik hoor mijn villeroy en bocht servies dan ook erbarmelijk janken. Maar dit weggetje zouden we niet hebben willen missen.

Ja staan bij het vliegveld is dus ijdele hoop die staat weer tjokvol dus keren we en gaan kijken of we het wat bij een parkeer plaats langs het strand vinden , daar staan ze ook gewoon.  Nou nee tis het ook niet, zeker niet met twee honden. Joh dan kijken we toch bij de officiële camperplek. Nou jaaaaa laten er daar nou twee naast elkaar vrij zijn. Die hebben gewoon op ons gewacht dat kan niet anders.

20-10 Balen!!!! Vandaag besluiten Ger en Sandra dat ze terug naar huis gaan. Ger heeft al dagen zo'n pijn aan zijn knie dat hij er 's nachts niet van slaapt. Hij heeft 2'5 jaar geleden al gehoord dat hij een versleten knie heeft maar nu is het zo  erg dat Sandra vandaag de huisarts , verzekering, en ziekenhuis heeft gebeld met resultaat dat hij 10 november terecht kan voor onderzoek. Maar eerst gaan we nog met zijn alle naar Simat heeft San toch nog iets wat ze niet gezien heeft.

21-10 Helaas Simat gaat het niet worden, het was weer een prut nacht voor Ger dus gaan ze nu morgen al rijden kunnen ze rustig aandoen.  En omdat het dan de laatste avond samen is gaan we maar barbecueën. Dus eerst even wat boodschappen inslaan.  Na de lunch is het zulk lekker weer dat Sandra en ik besluiten om even te gaan zwemmen. Zo luxe om op 21 oktober gewoon de zee in te gaan en heerlijk ff te dobberen. Dan op drogen in het lekkere warme zonnetje. Ach jongens hoe rijk kun je wezen.                                                                    Het gaat later op de dag het harder waaien zodat we de bbq maar uit laten en het vlees binnen bakken maar wel buiten opeten. En daar blijven we dan tot 21.00 zitten. Zeker ook omdat de buren een heel leuk klein hondje hebben waar Chico leuk mee speelt. En dan gebeurt er een wonder..... GIel doet mee! Vol verbazing kijken we het aan. Je kunt het dus .

22-10 Tja dan is het zover, een laatste rondje met Sandra de honden uitlaten en buiten een bakkie met heerlijke, vinden Sandra en ik , Peter vind hem echt niet lekker en Ger is er geen fan van, sinasappelcake. Sandra en ik eten hem dan maar alleen helemaal op en blozen niet eens als we zien hoeveel calorieën we weggestouwd hebben daar vonden we hem nou net te lekker voor. Dan een dikke knuffel en met een dikke strot zwaaien we ze uit. Daar gaan ze terug naar huis. Nu maar hopen dat hij snel geopereerd kan worden, snel revalideert en nog sneller weer onze kant op komt.

Wij gaan  richting Cullera want we moeten nu toch een keer wassen en weten dat we daar met de camper dicht bij de wasserette kunnen komen.  We moeten eerst door Valencia

DSCN2500DSCN2496

en dat lukt dit keer zonder schade, wel begint het te spetten wat op de snelweg een bui wordt en uitmond in een wolkbreuk als we in Cullera aankomen.

DSCN2505

Snel de was in de machine en dan toch kijken of het inderdaad klopt wat we hebben gehoord namelijk dat het terrein waar we vaak stonden niet meer toegankelijk is dat het opgekocht zou zijn om er flats neer te zetten. Nou laat het nu inderdaad kloppen je komt er met geen mogelijkheid meer op. Wat ontzettend jammer was zo'n leuke plek.  Als we terug komen is de was klaar dus hoppa de droger in, want met dit weer droogt het buiten niet.

We rijden met een schone was eerst naar drie andere camper plekken in de buurt maar geen van drieën is het iets. Dan door naar Simat dat is maar 15 km.  Komen we er aan staat er maar 1 campertje en nog een Nederlands kenteken  ook. Peter gaat Giel uit laten en berg de was op en dan wordt er toch een schuif open getrokken en Peter is alleen in shit en korte broek weg. Die zal wel tot op zijn navel nat zijn.

DSCN2509Echt nog nooit gezien in Simat DSCN2510DSCN2512Maar dit is toch wel heel mooi DSCN2514De granaat appels hangen hier als kerstballen in de boom

En dat is hij ook maar ook heel enthousiast over dat het riviertje wat hier door het stadje loopt zelfs een waterval heeft. We zijn hier nu voor de 3de keer maar hebben nog nooit water hier gezien.

23-10 Wat een lekker relaxt dagje. Alleen maar rond gelopen hier en ons verbaasd hoe hard het water hier door het stadje loopt. En een voordeel voor Ger en Sandra is dat ze toch niet meegegaan zijn want het Monister is tijdelijk gesloten.

1. Eva:
    23 oktober 2021
    Jammer, Cullera dicht…was een handige plek om te staan .
    Wat een water kan er vallen hè …maar troost je …ook hier bakken vol .
  2. Sandra en Gerrit:
    24 oktober 2021
    Ik had de zon graag omgeruild voor die bui, dan hadden we er nog bij geweest.
  3. Peter en Manja van Deventer:
    24 oktober 2021
    Zeker weten Sandra, want de dag er na was het ook hier weer prachtig.
  4. Rene en Lia:
    24 oktober 2021
    Jammer voor jullie dat ze er niet meer bij zijn.
    Ger en Sandra, sterkte ermee en allemaal groetjes van ons.
  5. Sjanie en eep:
    26 oktober 2021
    Wederom een leuk verhaal jammer van ger en Sandra
  6. Bep:
    4 november 2021
    Jammer dat sandra en Ger af moesten haken.