Dus wel 3

7 februari 2023 - Moraira, Spanje

27-1  Van Santa Suzanna rijden we door naar Vilassar de mar nu wel met uitzicht op zee ,

1674822892536

maar achter ons druk met auto's en treinen.

28-1 We rijden richting Tarragona boven Barcelona om. Vullen onderweg de lpg bij en lossen de rest. Al verder rijdend hebben we het er over dat het zo raar is dat we in de camper zo goed slapen. Nou ik ben er achter waarom. Zal het je gelijk vertellen. Peter is natuurlijk druk met geconcentreerd rijden en mijn opmerkingen aan horen, maar ik.... nou ik ben druk met de opmerkingen geven, navigatie in de gaten houden, op de kaart bij houden waar we rijden, appeltje schillen , snoepjes aan geven, broodje maken. Nou dan snap je dat we na zo'n dagtaak goed moe zijn.

En dan , dan komen we wel op zo een mooie plek aan , aan de rand van Tarragona dat Peter, mijn heerlijke optimistje, zegt dit is te mooi om waar te zijn hier mogen we vast niet blijven slapen, zucht.

16756258688771675108590070

's Middags heerlijk langs de boulevard naar de haven gelopen want daar moet ook nog e camperplek zijn, want ja stel je nou eens voor dat.

DSCN4127

30-1 Dat ja stel je eens voor dat............nou we staan er nog steeds, dus het valt allemaal weer mee. Gisteren een andere weg gelopen en kwamen weer langs een prachtig stuk kustweg

16751085896431675108589758

wat uit kwam op het strand waar een man oefeningen stond te doen met een stok waar we geen touw aan vast konden knopen. Niet omdat hij zo snel bewoog , maar gewoon omdat we er geen hol van begrepen wat hij nou aan het doen was. Toen we na een drie kwartier terug kwamen stond hij er  nog steeds en ja dan kan ik het niet laten om een klein stukje te filmen.

Verder vandaag rustig aan, Peter heeft de achterkant van de camper een beetje schoon gemaakt want die was wel erg vuil. De tekst was nog amper te lezen. en ik heb binnen een beetje aangerommeld en toen kwam ik mijn slippers tegen waar we verleden  jaar weer voor naar Los Cortillios moesten omdat ze daar zo goedkoop waren en lekker lopen. Alleen deze zien er toch anders uit. Stomme dingen kunnen niet eens tegen warmte. Ik had ze onder in een laadje gedaan maar die blijkt dus redelijk dicht bij het boilertje te zitten en ja dat wil wel eens  warm worden als die aan staat.  Verder heerlijk zitten tekenen

1675625868855

2-1Gisteren weg van het mooie plekje in Tarragona, en toen eerst maar weer eens alles gevuld en geleegd bij een camping achtenvijftig kilometer verder en wel drie hele euro's er voor betaald. Man wat een prijzen rekenen ze hier toch.

Ik heb een camperplek gevonden waar je volgens de beschrijving een schitterend uitzicht over een baai moet hebben. Komen we er aan is het bij één of ander nucleair gebeuren, en omdat we morgenochtend niet  groen en met zes armpjes op onze rug wakker willen worden gaan we maar verder. Peter vind een plek  in 'L Aldea.

1675625868776

Wat een keurige plek met alle voorzieningen. En wat een rust.   Na twee heerlijke rustige  nachten gaan we  verder met een kop vol vraag tekens wat er hier in en met het stadje gaande is. , echt we hebben geen idee. Er staan mooie nieuwe huizen, huizen of gebouwen die ze aan het afbouwen zijn maar ook heel veel die gewoon niet afgemaakt zijn. En dan de hoofdstraat wel zo een vervallen zooitje dat we weer even in Marokko zijn.

1675625868754

En dan wel zo een keurige camperplek met gratis voorzieningen. Snap je nu onze vraagtekens??

We rijden een dikke honderd kilometer en willen kijken of er nu wel of geen camperplek meer is in  Castellon de la plana. Sandra appte namelijk dat, toen zij er waren alles dicht was.  En kijk nou hij is weer open.

1675625868729

Dus toch wat we al dachten, de zomermaanden dicht  en 's winters open voor de campers. Wij er op in de veronderstelling dat het wel weer heel druk zou  zijn maar tot onze stomme verbazing is er plek. Dan blijven we er maar. Camper neergezet en dan eerst maar een keer wassen. Wat een mazel dat ze hier wasmachines hebben van zestien kilo, want met vakantie ben ik kleurenblind en pleur het hele zooitje bij elkaar in één machine.  Ziezo na dik een uur komen we terug met een fris ruikende was maar of die echt schoon is???

5-2 Ooo wat zijn we lui geweest. Nou ja de camper overhoop gehaald omdat we een snoertje kwijt zijn, en als je iets overhoop haalt ruim je op ook dus nu zijn de kastjes weer netjes maar geen kabeltje gevonden. Verder wel veel gelopen en op het strand een schild gevonden van een of ander beest wat we niet thuis konden brengen.

1675786402407

Peter komt op het hele goeie idee om te kijken of Naturalis een vraagbaak heeft. Die hebben ze dus hoppa een fotootje gemaakt en er heen gestuurd. Vol verwachting wachten we af. En dan alleen maar in korte broek en T-shirt in het zonnetje zitten en dan gaat de dag ook snel om.

Maar morgen weer verder want hoe leuk het hier een paar jaar geleden was ,  nee kunnen we het nu niet meer vinden.

6-2 Man o  man wat heb je toch ontzettende kloojos rond lopen. Nou in dit geval staan.  Let op!! We gaan water tanken en uiteraard de rest dan legen. Het is bij het sanistation best druk  en er staat een Fransman met zijn camper naast de water kraan en de put om je wc te legen. Tot nu toe nog niets mis mee. Hij staat er een beetje ver vanaf maar schuift netjes een stukje op en staat dus nu nog dichter bij de water kraan. Peter kan nu de camper tussen de Fransman en toevallig een Nederlander zetten zodat we in ieder geval ons vuile water kwijt kunnen. Goed het is een smal plekje, dus zitten we redelijk dicht op de Nederlander maar de deur kan gewoon nog open. Komen ze naar buiten  en zeggen gelijk "Nou jullie komen wel erg dicht bij als je geen auto kunt rijden moet je geen camper kopen prutser". Uhhh je kan de camper toch uit? En we gaan toch zo weg , nou dat valt dan ook niet in goede aarde want het is hun plekje. Nou lekker plekje zo dicht naast een sani station waar iedereen zijn wc leegt, ze hebben er geloof ik echt schijt aan. Dat waren de Nederlanders nu de Fransman die dicht op de water kraan staan waar je gewoon normaal met een slang je watertank vult. Nee deze meneer doet het met een gieter😲. Wacht even ....... met een gieter..... dan moet je heen en weer lopen....zou het dan niet handiger zijn om je camper even langs de kant te zetten zodat iemand met een slang er bij kan en jij de andere kraan neemt🤔 Kweenie maar lijkt mij wel een betere oplossing. Man man wat , om het bij de Nederlanders te houden, wat een prutser. Als wij klaar zijn ja ook met water vullen via een slag staat hij nog te klooien in de regen.

Krijgen we ineens een appje van Bep de buurvrouw, We rijden nu langs de aflsag Castello daaaaaag  Mal mens.

We willen naar Gandia naar de haven maar daar is geen bijkomen aan, alles is er opgebroken, dat word hem dus niet, Daimus ook niet en dan heeft Peter, ja joh die heeft ook de app op zijn telefoon en zoekt leuke plekjes hoor, in Oliva wat gevonden dus daar maar heen in de stromende regen.

1. Rene en Lia:
    7 februari 2023
    Nou als er een kan rijden,is Peet het wel. Wat een mutsen 😜 Maarja, zo maak je nog wel eens wat mee. En de Fransen... ja wat zal ik
    zeggen 😉 Mooie tekening hoor, doe je dat niet na.
    Ben wel benieuwd of je wat hoort van .

Groetjes xx
  2. Margriet:
    7 februari 2023
    Weer opnieuw....veel plezier. Wij zitten hier nog vol op in de revalidatie 😓. Ben dus verschrikkelijk jaloers....
  3. Fred en Wilma:
    7 februari 2023
    Haha... Dat is herken baar! 😂😂 Wij zitten in Salobreña.
  4. Martha en Nico:
    7 februari 2023
    Lekker reisje,je mag in Malaga ook weer staan.Vorige week hebben ze alles weer schoongeveegd dus als jullie daar zijn dan mag het vast weer👍
  5. Peter en Manja:
    7 februari 2023
    Is het bord er dan ook weer weg dat je tot 21.00 mag staan?
  6. Elly:
    8 februari 2023
    Gezellig hoor, al die verhalen. Veel plezier! Groetjes
  7. Sandra en Gerrit:
    8 februari 2023
    Jammer dat Castellon niet meer zo gezellig was als voorheen.
  8. Willem en Corrie:
    9 februari 2023
    Ja manja je heb kamperaars en kamperaars maar Caslellon ik ben er 1 x geweest en nooit meer maar veel plezier en we genieten nog steeds van je verhaal xxx