Spanje Portugal 2016 deel 13

24 september 2016 - Bragança, Portugal

Tja dat krijg je als je enthousiast aan het pennen bent dan vergeet je wel eens wat. Goed komt het aan. Onderweg nemen we een afslag en geeft de navigatie aan dat we 4,5km door moeten rijden. En dit is toch een mooie weg slingerend omhoog met van die gave haarspeld bochten. Dan komen we op een uitkijk punt en ja daar wil Manja natuurlijk wel enen kijken. Onderweg al gezien dat de temperatuur meter heel gek deed -37.8 ?? Als we uitstappen slaat de warmte als een deken op ons neer. Rara hoe kan dat. Dan gaan we verder en roept mieppie van de navigatie dat we moeten keren, keren hoezo net vertel je dat we 4,5 km door moeten. Dan heel langzaam dringt het tot ons door.We hebben beneden de verkeerde afslag genomen en dit is een weg die alleen maar om hoog gaat. Goed zo hebben we deze mooie rit nog een keer.

24-9Zo raar maar vannacht wakker geworden en niet eens van het hoesten maar van een raar tikkend geluid. Regen!! Klinkt heel raar na al die weken. Maar als we opstaan schijnt het zonnetje al weer. We leggen de kaart op tafel en kijken hoe we verder willen rijden. Gebeurd niet vaak maar we komen er samen niet uit. Wel niet de Picos route, wel niet naar Bilbao, wel niet door naar huis. Ik zeg dat ik stop en naar boven ga het kasteel bekijken en kijk nou nu zijn we het wel eens we gaan samen. En de klim hebben we geweten weer zo.n kuitenbijter. En dan staan we bij de ingang en hebben er geen van tweeën aan gedacht om geld mee te nemen. Dus...........wat het koppie vergeet moeten de pootjes over doen. Dus kan ik weer de berg af, geld pakken en weer dat pokke eind naar boven en daar voel ik mijn kuiten goed. Maar tis niet voor niets geweest. Volgens mij hebben ze medelijden met me want in plaats van twee euro hoeven we er maar eentje te betalen. En in het kasteel is ook nog een militair museum, we vallen met onze neus in de boter. Nou ja boter kreeg dus aardig de deksel van de vloot op onze neus want het museum viel tegen en om twaalf uur wordt iedereen er uitgebonjourd. Nou ja dat half uurtje was inderdaad net genoeg. Maar om nu al terug te gaan naar de camper zien we ook niet zitten dus eerst maar een bakkie doen. En dat is me er eentje. Kreeg er net geen zwembandjes bij maar het was een aardig zwembad vol.

En dan zit je daar met uitzicht op het plein en komen er zomaar ineens old timers aan en even later oude motoren en scooters. Kijk dat is nou weer ff leuk. Na de koffie nemen we een portje want om Portugal nu te verlaten zonder port kan natuurlijk niet. We hebben ook al geen sardientjes gegeten. Dan lopen we maar de hele citadel rond en dat is me toch leuk. Onderweg zien we nog een trap naar beneden lopen en als ik die afga voel ik me net een kind in een spannend boek. Tis er hartstikke donker en dan word het glibberig , nee verder ga ik maar niet stel je voor dat ik onderuit ga.

1. Francien kruijs:
    1 november 2016
    Jullie genieten er wel van leuk zo mee te genieten van jullie reis.