Spanje Portugal 2016 deel 1

26 augustus 2016 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Daar gaan we weer, en net  als alle voorgaande keren weer niet in één keer weg. Nee eerst weer een paar kleine boodschappen halen, neusspray en lekker croissants van de Jumbo.  Alleen deze deden me denken aan een mop die we zondag bij Lydia en Frans gehoord hadden. Ging over een blanke man die  samen met een neger onder de douche had gestaan en dan weet je natuurlijk gelijk waar de blanke man jaloers op werd. Dus hij gelijk de volgende ochtend naar de dokter en uitgelegd dat hij zo,n zelfde als de neger wilde. Dat kon dan moest hij 14 dagen een elastiekje om zijn piemel doen. Na 14 dagen hij terug voor controle, broek omlaag en vroeg de dokter  hoe is het nu? Nou zegt de man de lengte is het niet , nee antwoord de dokter maar de is het wel, en omdat de croissantjes nou bijna net zo,n kleur hadden heb ik maar andere broodjes genomen.

Thuis hadden we nog een app gekregen van Jose en Laurens die gingen door naar Bad Munster Eiffel en laat dat nou onze eerste stop zijn!  Als wij er aan komen zitten zij lekker in het zonnetje.

23-8 Toch maar weer eerst door dat mooie plaatsje heen gebanjerd blijft leuk daar we hebben het nu in bijna alle jaargetijden gezien. S’middags nog heerlijk gepoedeld in het zwembad. Heerlijk zelfs het buiten bubbelbad was open dat water was zo warm dat  Peet het idee kreeg dat hij gekookte eieren kreeg.  S,avonds netjes gebakken aardappeltjes met vissticks gebakken waar ik toen achter kwam dat een koekenpan die op hoog vuur staat toch wel erg heet is.

De volgende dag op tijd in Metz aangekomen waar nog twee plekken over waren. Dus mazzel. Maar deze waren wel in de volle zon, ik weet het we gingen voor de zon maar als je dan laat in de middag Metz zelf in gaat en ziet dat het 38gr in de schaduw is en er ook nog een hele grote braderie dan ben je blij als terug bent bij de camper dat je in de schaduw kunt zitten. Binnen staat de temperatuur meter boven de 40gr.

25-8   Voor we wegrijden eerst een  foto genomen van hoe sommige hier hun camper parkeren . Verder een saaie rit zelfs  erg dat ik verder ben gegaan met breien. Zelfs geen foto genomen onderweg. De camperplek in Besançon  groot en dat is te merken aan de campers die er al staan. Als wij er tussen gaan staan kan er niemand meer fatsoenlijk uit. Gelukkig is er nog een plek dus die opgezocht. En kijk weer twee vrij en we hebben er aan eentje genoeg en dan nog in de schaduw ook. Tis ook nu weer zo warm dat we geen puf hebben om de stad te bekijken.  Dan maar een klein wasje doen en boek lezen. ‘S avonds lekker een salade gemaakt met mayonaise erin dat was tenminste de bedoeling de tube had andere ideeën en dacht van kom ik ga Bill Clinton imiteren dus er kwam een aardige kwak op mijn jurk terecht, Monika Lewinsky zou hem zo in de kast gehangen hebben. Leek mij niet zo,n goed idee dus ook die kon gelijk het soppie in.

26- 8 Zo opnieuw op weg na eerst  vuil water geloosd en schoonwater ingenomen te hebben. Vandaag niet zo,n grote rit voor de boeg St.de Cortes ligt maar 165km verder. Mooi dorp zonder meer maar omdat we zo vroeg zijn hebben we het zo bekeken tis namelijk niet groot we besluiten maar om door te rijden, Bibost staat op de lijst  108 km hier vandaan. Prachtig uitzicht daar boven op de berg, maar volop in de zon. De banden zie je gewoon smelten, stel dat we hier blijven dan zit de kans er in dat we alleen nog op de velgen staan en de rest gesmolten is. Gaan we dus ook niet doen. Schiet lekker op zo nu door naar Le Puy de Vallei ook maar 150km verder. Moet onderaan de voet van de kapel St. Michel zijn. Als we er zijn krijg ik het idee dat die klapvoeten heeft want de camperplek is echt niet onder aan de voet. Eg nie die is aan de de overkant gewoon tussen geparkeerde auto,s. Dan zie in het boekje Aiguilhe staan ook onder aan de voet . Moet dus dicht bij zijn je zou het kunnen lopen maar dan staat de camper hier nog doen we dus maar niet. We rijden er wel heen. En kijk nou inderdaad aan de andere kant van de voet, of het nou de teen of de hiel is maakt me geen reet uit, daar is een camperplek. Leuk plekkie.

1. Reislogger:
    12 oktober 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!