Rondreis Spanje 2016 NKV deel 19

27 maart 2017 - El Rocío, Spanje

Ja ja en dan blijkt er zondag een processie te zijn in El Ricio die begint om tien uur en de laatste is om half twee afgelopen.  Dit blijkt iedere zondag hier te zijn en dan komen er vijf broederschappen hier naar toe voor de heilige mis en omdat er zoveel broederschappen zijn in Spanje gaat dit gewoon het hele jaar door. Wij zijn dus om even over enen naar het Dorpje gegaan. Ik ben met Maarten en  Bertha meegelopen en Peter kwam er op de fiets achter aan. Kijk dit was nou iets wat we niet snel vergeten hiervan waren we onder de indruk. Nee niet van de processie maar van het dorp.El Rocio1 Geen bestrating je loopt hier gewoon op zand net een western dorp. Mensen op paarden die gewoon door het dorp lopen echt nog nooit gezien.El Rocio10 Ben ook nog nooit in het wilde westen geweest . Maar de plaatselijke bars zijn er op ingespeeld de mensen kunnen zelfs op hun paard blijven zitten als ze een biertje willen kopen en dan aan de bar op hun paard opdrinken. We lopen achter de mensen massa de kerk en  ik heb gelijk de neiging om een zonnebril op te zetten, wat een overdaad aan goud. Zal maar niet schrijven wat ik toen dacht want netjes was het niet.El Rocio12     El Rocio17 Je ziet het kaarsjes branden weten ze wel raad mee.

Dan heerlijk in het zonnetje met tien man van de reis nog wat gedronken , tis echt een leuke ploeg, er zitten wat mindere tussen maar die doen dan niet mee. Het leven  kan zo simpel zijn.

Als we even later terug lopen horen we vanuit een ruimt een trommel en fluit. Bertha gaat naar binnen en roep me dan, we gaan daar binnen op een bankje zitten luisteren en ineens gaan er twee vrouwen  de flamingo dansen kijk dat is veel leuker dan die opgesmukte die we in Selvilla hebben gezien, en als ze klaar zijn komt er een andere vrouw aan met bladen waar hapjes op staan en wij moeten ook wat nemen . Dit is wel heel geweldig meegenomen worden in hun cultuur.El Rocio18  El Rocio20