Rondreis Spanje 2016 NKC deel 20

27 maart 2017 - Villafranca de Córdoba, Spanje

22-2 Om elf uur rijden we richting Cordoba tis een lange saaie weg en ineens zien we Maarten en Bertha bij een rotonde, wij er achter aan en dan zijn ze weg helemaal foetsie. We pakken onze eigen route weer op en bij een brug in Lorna del Rio zien we ineens enorm veel geiten een waanzinnig gezicht, toen we goed keken liepen er zelfs koeien tussen en honden die het zelfde formaat hadden.Richting Villa Franca4    Richting Villa Franca6 De herder liep op de kant en de geiten door de droge rivierbedding tot ze onder de brug doorwaren en toen de kant op gingen om daar aan de boompjes te eten.Richting Villa Franca7 Als het hele spul in de bocht van de rivier verdwenen in rijden we Lorna in om ergens een bakkie te doen, laat er nou in heel Lorna niks te vinden zijn, ja kleine smalle straatjes waarvan de een wel zo smal werd dat we er achteruit weer uit moesten. Dan maar ergens aan de kant van de weg een bakkie gezet en als we klaar zijn zien we Maarten en Bertha langs rijden . Eigenlijk toch gek het van de twintig campers die meedoen komen we alleen hun iedere keer tegen.

Zij gaan even later een brug over en wij rijden rechtdoor, zien we even later een groot kasteel op een berg waarvan de bewoners waarschijnlijk thuis zijn want de vlag hangt uit. Richting Villa Franca8Eindelijk word de weg nu een stuk leuker blijkt dat we bijna bij de camping zijn. Alleen het bruggetje waar we over moesten leek zo oud dat we blij waren dat we er overheen waren. Op de camping nog heerlijk buiten gezeten met Ab en Ariens (maf stel).

Als Peter s, avonds om negen uur nog even naar buiten gaat om een peukie te doen staat Adrie achter een boom en hoor ik ze giechelen als twee kleine kinderen. Lul hoor ik Adrie zeggen kom dan ook niet uit je camper, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Blijkt dus dat hij bezig was met de vlaggetjes op te hangen voor Peter zijn verjaardag morgen.Richting Villa Franca10

23-2 Zielig he ik had niet eens een cadeautje voor hem, maar wel de camper versiert en in een cakeje twee kaarsjes van  zes gestoken en als die naast elkaar staan heb je ook zesenzestig.

Verder heerlijk in de zon gezeten en uit de wind is het prima. Dan zien we dat Ab buiten bezig is en vragen we of hij pannenkoeken gaat bakken. Laat dat nou het geval zijn. Ariena gaat de campers af of door te geven dat ze pannenkoeken gaan bakken en even later zitten ze met zestien man aan de pannenkoeken.  Peter kan zich de tijd niet heugen dat hij zo,n leuk kinderfeestje heeft gehad.Richting Villa Franca12

Als we s,avonds zitten te puzzelen en te lezen word er ineens hard op de camper gebonkt en horen we lang zal hij leven. Onee ook dat nog komen die mafkezen eraan. Even later zitten we met zijn zessen aan de koffie een cake, en krijgt Peter van Jose en Laurens een prachtige plastic aansteker met mooie vrouw er op. Wat een malloten maar wat een lol.