Overwinteren 2017 16

13 april 2018 - Simat de la Valldigna, Spanje

11-2 Ooow help, sinds Peter zijn nieuwe knieën heeft en goed kan lopen is hij ook niet meer te stuiten. Maar moet eerlijk zeggen het is veel gezelliger zo. Vandaag dik twee uur gelopen en zoveel moois gezien. Alles wat we verwacht hadden, maar zoveel moois,simat7 nee dat niet. simat1

simat2  Terug in de camper iets gegeten en Giel achter gelaten en naar het klooster gelopen. Wat is dat mooi klooster 23    klooster 12    klooster 10    klooster 16  Dat is toch weer even lekker genieten . Als we later weer in de camper terug zijn en aan een kop thee zitten springt |Giel bij Peter op schoot en ziet koekjes liggen. Hij blijft er keurig vanaf maar zijn ogen zitten er op geplakt lijkt wel. Peter verteld onder tussen dat hij met Giel iets heel apart en ook iets moois heeft gezien en wil me dat laten zien, dus samen de camper uit en even verder op richting de bergen wijst hij het aan. Giel blijft netjes in de camper. Later op de avond merken we waarom hij zo netjes achter bleef. Alle koekjes waren weg!!

12-2 Vanochtend gezellig met zijn drieën aan de wandel  naar wat Peter gisteren heeft gezien. En inderdaad het is bijzonder. In een U vorm staan allemaal kappelletjes met allemaal verschillende kerkelijke afbeeldingen en in het midden van de U vorm cipressen keurig op een rij gepland. We hebben geen idee, wat ,hoe en waarom dit zo gedaan is. Kapelletjes    Kapelletjes2 Kapelletjes6

Toen we er al doorheen liepen zagen we al een vreemde vogel op de grond zitten duivenen op de terug weg stond er een mannetje die ook, dachten we,  te kijken. Maar het bleek de eigenaar van de vreemde duiven te zijn. Hij haalt er eentje uit een kistje en laat me de onderkant van de vleugels zien deze zijn helder blauw, en wel zo mooi dat ik niet zie of ze nou geverfd zijn of niet. Krijg echt de indruk dat ze zo gekweekt worden. Tis wel heel apart om te zien. duiven2

1. Ruud:
    13 april 2018