Overwinteren 2017 15

12 april 2018 - Simat de la Valldigna, Spanje

We staan inmiddels in Simat de la Valldigna en hebben het dorpje/stadje bekeken en weet je , het valt niet tegen het is hier, wij vinden het zelfs heel leuk. En volgens de ene beschrijving ligt het klooster of monasterio op 1 km, de andere beschrijving zelfs op 8 km maar das allemaal onzin het ligt gewoon op loopafstand van de camper plek. Nu er wat snel doorheen omdat we Giel mee hebben, die natuurlijk weer daar in de tuin op het grind moest poepen, maar we gaan terug, nee niet op de poep op te ruimen dat hebben we gedaan maar om in alle rust alles goed te bekijken want wat is dit mooi.

Als we terug zijn in de camper en de was hebben opgeruimd en Peter de yoghurt met muesli op tafel zet ziet hij er een gat in zitten.gat in tafel Een hele diepe zucht. Kan dat nou weer, dan schiet me te binnen dat er een pot met pastasaus uit het kastje is gevallen. Echt neem van mij aan dat hoe oud je camper ook is verander nooit iets aan het interieur.

Lopen we even later met Giel door de velden en zien dan toch wel heel veel mandarijnen op de grond liggen, dus netjes er twee meegenomen, dat moet toch geproefd worden. Dan komen we langs struiken waar hele kleine schattige mandarijntjes in hangen, ach eentje zullen ze niet missen dus ik trek er eentje af. Nou lekker dan blijft er een deel van het schilletje hangen, dan maar gelijk verder schillen en proeven.Ze ruiken verrukkelijk en al lopend stop ik een stukje in mijn mond, ik ben de voor proever Peter wacht altijd af wat er gebeurd. In dit geval slaat de kramp in mijn kaken toe, wat een zure bende echt niet te eten. Gelukkig krijg ik mijn mond nog open om wel heel snel de mandarijn er uit te spugen. Peter heeft lol de gluiperdmanderijnen

We lopen door er moet ergens een kapelletje staan. Kijk het staat er ook nog alleen hermetisch op slot   kerkje1   kerkje2                simat7

Als we de zelfde weg terug lopen ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat er nu in de bomen hangt. Eerst denk ik dat het granaat appels zijn maar nee het zijn kaki,s, ook nu weer eentje mee gepikt. en in de camper maar proberen hoe het smaakt. kaki  Nou daar komen we dan ook weer achter, Heel onschuldig geef ik Peter de helft en die neemt een hap. Yes gelukt. Dan kijkt hij me aan en zeg; Tis net zand. Dat moet ik ook proberen, stom natuurlijk want gadverdegatver wat is dat smerig,Je hele bek droogt in één keer uit. Je tanden, tong, verhemelte, alles slaat droog uit en spoelen met water helpt niet.

En als je dat gehad hebt, de rommel opgeruimd, vloertje gedweild en gaat zitten dan gaat tie weer. Een vol glas cola. Jaha weer over de banken, wat dacht je dan, alleen over tafel? Nou echt niet. Ik had het toch gezegd. Verander nooit iets aan het interieur!

1. Nico odijk:
    13 april 2018
    Leuk die verhaaltjes
  2. Rene en Lia:
    16 april 2018
    Is hij zo mooi opgeknapt, heb je dit.
    Als je maar plezier hebt :-)

xxx Lia