Overwinteren 2017 19

29 april 2018 - Castelló, Spanje

28-2 Jaaaa Daar gaat er weer eentje, nu een volle beker hete koffie huppa over tafel en uiteraard de banken. Ach we kijken er maar niet meer van op. Gewoon even diep zuchten en de troep opruimen.

Na de boodschappen lopen we door het park en zien een eekhoorntje op de grond zitten. Gelukkig zit Giel aan de lijn maar dat is bij een ander hondje niet het geval. Zijn baasjes zijn eerst leuk  met hem aan het spellen en wijzen dan naar het eekhoorntje en dat hadden ze nou net niet moeten doen. Alhoewel??  Dat hondje neemt me der toch een spurt, eekhoorntje gaat er van door en het hondje er achteraan, en daar achter aan de baasjes. Helaas is het hondje sneller dan de baasjes en grijpt het eekhoorntje. Vrouwtje in paniek en staat te stampvoeten, en wat wij er van verstaan dan is het Keesie Keesiete roepen. Nou Keesie heeft zoiets van bekijk het maar en gaat er met eekhoorn in zijn bek er vandoor. De baasjes er weer achteraan en dan laat Keesie het eekhoorntje los. Vrouwtje bukt en pakt het eekhoorntje op. Ach beestje is helemaal slap, komt gelukkig weer tot leven en grijpt zich gelijk vast aan de sjaal van de vrouw. Die schrikt zich mottig en krijst, gilt en slaat als een bezetene om zich heen. Eekhoorntje valt weer op de grond en Keesie blij dat hij zijn speeltje weer terug  heeft gaat er gelijk achter aan. Dan heeft hij het weer te pakken en laat het ook niet meer los, rent het park door met twee boze, bange en schreeuwende baasjes achter hem aan. Zo jammer dat we het niet gefilmd hebben maar man o man wat hebben we gelachen.

2-3 Zouden wonderen dan toch bestaan? Vannacht weer dikke wind of matige storm, maakt niet uit het waaide gewoon heel hard en Giel sliep door. Geen gepiep, geschud of gehijg. Heerlijk. Alleen blijkt Peet er nu last van te hebben. Niet dat hij ligt te piepen, schudden of hijgen hoor, nee gelukkig niet  hij kan er alleen even niet van slapen.

Ja jongens en dan maak je toch van alles mee he op zo,n grote camper plek. Okee sommige mensen nemen ook lekkere ruimen plekken in das waar, maar kun je dan, als ze even met de camper weg zijn hun stoelen op de plek hebben gezet, als andere (in dit geval vermoeden we familie Bassie net zo,n koppie Bassie en misschien wel zigeuners) de stoelen aan de kant gooien en hun plek innemen. Wij zouden het dus niet doen maar zij wel dus. We houden ons hart vast als de andere mensen terug komen want dat zijn weer Polen. En we maken ons weer om niks ongerust, deze mensen zijn heel verstandig. Ze pakken hun stoelen en gaan ergens anders staan. Andere camperraars komen wel vertellen wat ze er van  vinden, en één van die net aangekomen assoos staat gelijk te bellen. En inderdaad komt er hier snel na een blauw autootje aan rijden. Zo zonde om een sfeer op een camperplaats zo te verzieken.