Overwinteren 2017 17

19 april 2018 - Cullera, Spanje

13-2 Daar gaan we in weer in een vroeg ochtend zonnetje, na een hele natte dag gisteren,  op weg na Area Hort de Soriano in Carcaixent. Ik heb lol, zouden we nu toch de berg op moeten? Het lijkt er wel op tot we worden tegen gehouden dor een wegwerker die zelfs aangeeft dat we moeten keren. We hadden wel iets zien staan waaruit we opmaakte dat er een weg opbreking was, maar dat was volgens ons richting Xavia. Jammer niet dus, dan maar uitzoeken hoe we er dan kunnen komen. We zijn er gekomen maar gelijk weer weggegaan, er was echt geen ruk te beleven. Bij een restaurantje en verder helemaal niks. Dan de kaart er bij en gekeken hoever het is naar Cullera. Dat valt mee alleen de coördinaten die we ooit gekregen hebben zetten ons ergens in zee. Maar we hebben een camper en geen boot! Gelukkig heb ik nog de gegevens van André dus telefoon erbij app gezocht en kijk bij deze blijven we wel op de kant met droge voetjes. Komen we er aan en weten niet wat we zien eerst al de hele straat er naar toe vol met campers, waar door wij al het idee krijgen dat alles vol staat, maar dat is niet zo. Overal waar we kijken staan campers en dan zig zag door elkaar. Het is één groot kaal zanderig terrein waar je gewoon een plek zoekt, iets gevonden, ach dan pleur je gewoon je camper er neer stoeltjes buiten en genieten. Echt ik heb me nog nooit zo verwant gevoelt met zigeuners als nu, en moet zeggen  gaf me een onbehaaglijk gevoel.Cullera3Maar we zitten tegen de duinen aan dus zo aan zee en Giel vind het topCullera1. Alleen we hebben geen water meer en daar kun je hier niet aan komen, dus moeten we er weer af en 12 km rijden voor een volle tank. Dan maar gelijk de boodschappen doen en beladen met volle tank en voorraad kasten komen we terug. Zo we kunnen er tegenaan! Als ik lekker een vers stokbroodje maak wil ik er de jam op hebben die we net gekocht hebben. Geen idee wat het is ik heb het idee dat het of gember of ananas jam is. Maar dan komt de grote verrassing als het potje open is, ik ruik er aan en hu wel bekend luchtje maar absoluut geen gember of ananas. Ruik nog een keer en dan uien?? Nee kan toch niet, nog een keer snuffen, ja kan er niks anders van maken. Dan een beetje op het mes en proeven en verrek het is uien jam. En lekker. Goed weer een Spaans woord erbij geleerd Cebolla zijn dus uien, makkelijk met boodschappen doen.

15-2 O help wat we nu op onze bijna nuchtere maag voor geschoteld krijgen, bij Peter lopen de tranen over zijn wan gen van het lachen. Half schuin voor ons staan drie Duitse campers en er komen ineens allemaal mensen naar toe lopen Eentje zelfs raar joggend waarop wij denken dat hij zelf denkt een konijn te zijn, Dan staan ze in een kring en gaan gymnastiek oefeningen doen. Geweldig daar hoef je toch geen tv voor te hebben. Na het eten eerst netjes Truus gebeld voor haar verjaardag en kijk die lopen nu toch ook warm voor te overwinteren, zeker nadat ik haar vertel dat ik heerlijk in korte broek en shirtje zit. Want wat is het weer een heerlijke dag. Cullera6

18-2 Gisteren op Giel uitlaten alleen een klein wasje gedaan onder de kraan op het strand. Ach als het maar lekker ruikt en de onderbroeken niet meer kraken is het goed toch?  Vannacht een klein buitje gehad en vanochtend was het grauw ongezellig weer tot een uur of drie, toen brak de zon door  en hoe leuk dan zie je alle stokstaartjes weer hun camper uit komen, en wordt het weer gezellig om ons heen.  Cullera5