Overwinteren 2017 14

11 april 2018 - Gandia, Spanje

Yes were back en kunnen weer verder met waar we gebleven zijn, en dat was in Xeraco. Xeraco1  Xeraco3

8-2 Maar daar hebben we het gezien en we gaan er vandoor, tis een leuke plek , supermarkt is te belopen , maar de groenten die er te koop is en er verlopen. Appels met rotte plekken, bloemkool  met bruine vlekken mwah nee niet om over naar huis te schrijven. En trouwens we hebben vandaag afgesproken met Dick en Rina, ik heb er zin in na al die tijd. Als we iets later dan afgesproken op de camping aan komen  staan ze ons al op te wachten. Gek is dat toch he tis net als of we  elkaar gisteren voor het laatst gezien hebben maar blijkt toch alweer bijna drie jaar geleden te zijn. Even later komen we bij hun camper en ze staan me der toch op een mooi plekkie, zo tegen de duinen aan met uitzicht op zee. Mazzelpikken. Ja Dick ik weet het je hebt gereserveerd maar toch het is een fantastische plek.

Als ik even later laat vallen dat ik al door al mijn boeken ben komt Rina gelijk met een boek aan zetten en verteld dan ook nog dat er een soort bieb is waar je boeken kunt meenemen om te lezen. Hmmm tja wat doe je anders met boeken bedenk ik me nu. Als we weggaan duiken we samen het biebje in en even later loop ik dolgelukkig met vier boeken onder mijn arm weer buiten. Zo dat was echt gezellig zo bij praten.

Nu staan we weer in een heerlijk zon overgoten Gandia aan de haven Haven Gandia2waar ik een grieperige Lydia aan de lijn krijg om haar te feliciteren met haar verjaardag.   Haven Gandia3​ Haven Gandia

10-2 Jemig wat zijn we vroeg. Peter loopt om, ja echt, half acht al met Giel buiten en om negen uur rijden we al weg. En dat is me der toch een eind. Wel 500 meter want daar zit een wasserette hebben we gezien. We proppen alles in een grote tas en lopen naar binnen. Er staat 1 man dus denken we dat deze misschien wel tekst en uitleg kan geven,maar nee hoor het blijkt een zwerver te zijn die er geslapen had en nu snel zijn spullen pakt en er vandoor gaat. We stoppen onze vuile was in een enorme was machine, je kunt hier kiezen tussen 12 en 16 kilo, kiezen een programma en gooien er 4 ​euro in en dan ................................gebeurt er niets. Geen piepje, geen zuchtje, geen kreuntje gewoon niets. Sta je dan , wat nu? Nou bellen in de hoop dat ze Engels spreken. Tuurlijk valse hoop. Jemig de pemig wat nu? Vuile was er uithalen en 4 euro kwijt? Dacht het niet. Buiten loopt er een vrouw en netjes gevraagd of ze me kon helpen. Ze snapt er ook niks van alles gedaan zoals het moest, dan haar laten bellen . En krijg nou de krampen gaat dat ding ineens werken. Uiteindelijk blijkt dat de vier euro heeeeeeeeeel langzaam zakken zodat het wel 2,3 minuten duurt eer de machine reageert. Mooi ook weer geleerd. Na een half uurtje is de was klaar, ja joh langer doet tie er niet over, en volgt de andere uitdaging. De droger. En kijk nou die doet het in 1 keer. Zou je toch gebeuren dat je zo,n berg schone was niet kan drogen. Zou niet weten hoe je dat in de camper zou moeten hangen , zie het zo voor me allemaal lijntje spannen en daar je was aan, van de dekbedhoezen tot je onderbroek. was

1. Ardi:
    11 april 2018
    zo weer een leuk verslagje geschreven inmiddels zijn jullie al weer thuis,als je nog niet aan een nieuwe reis bent begonnen. Onze vakantie in Marokko was super geweldig en echt een aanrader om ook een keertje mee te gaan.
    Hoe is het afgelopen bij acsi mogen jullie campings gaan keuren?
    Lieve groetjes Ardi en Karel.
  2. Peter en Manja van Deventer:
    11 april 2018
    Yep, we zijn goedgekeurd door de acsi en mogen naar Wales.
  3. Nico en Marion:
    12 april 2018
    Hoi Peter en Manja,
    wat leuk dat jullie campings gaan keuren, ben benieuwd naar jullie reacties. Uit het reisverslag is te lezen dat jullie het naar je zin hebben gehad. Nu maar wachten op het mooie weer in Nederland!