Overwinteren 2017 12

31 januari 2018 - Daimús, Spanje

30-1-18 Ja dat heb je als het gezellig is, dan zet je niet zoveel op papier en dan gaan de dagen nog sneller dan anders.  We staan hier al bijna 4 weken en denken dat we er donderdag maar weer vandoor gaan, waar heen zien we dan wel weer.  Maar voor we gaan genieten we nog even van Maarten, Bertha, Adri en Karel, Gek als ik het zo neer zet is het net of we kannibalen zijn, maar we laten ze heel ze zijn stuk voor stuk ook op leeftijd dus zullen ze wel taai zijn. Maar tis als vanouds gezellig.

Gaan we gisteravond met zijn 6en uit eten,  eerst hebben Maarten en ik gekeken wat er open is, nou dat is niet veel,  langs de boulevard schijnt alles  dicht te zijn toen doorgelopen waar ik er nog eentje weet en die blijkt om 20.00 uur weer open te gaan, staan ze om kwart over zeven voor de camper deur en Peet staat net onder de douche.  Dan zit er niets anders op dan even met zijn vijf en in de camper te wachten. Als we hem aan zien komen lopen houden we allemaal onze mond en als Peter de deur open doet roepen we alle vijf tegelijk “verrassing” . En wat denk je …………………. Hij verblikt of verbloosd er niet van en komt gewoon met openhangend vest en in onderbroek de camper in. Nou wij hebben in ieder geval lol. Even later lopen we dan toch nog maar eerst over de boulevard want je weet maar nooit. Nu weten we het wel er is echt niks open, dan door naar waarvan Maarten en ik weten dat die wel open is. En dan  tadaaaaaaa  verrassing,  tromgeroffel,,,,,,,, Niet open!!!

Shit nee he wat nu dan weer eten, weer een blik erwtensoep opentrekken?  Zigzaggend lopen we door de straatjes en echt niets open. Nou wacht zegt Peter, ik loop nog even door en als daar wat is hoor je het wel. We horen niks maar zien hem wel zwaaien. Echt ??? Zou het dan toch??? Ja hoor komen we daar aan waar hij stond bij de rotonde Peter weg, waar is die nu weer heen gegaan. Pfffft komt hij een trapje afgelopen en ja we kunnen er eten. Yeah !! Geen erwtensoep.  En het was lekker , eerst  weer zo,n lekkere salade, toen patat , wat is dat toch lekker als je dat lang niet gegeten hebt, daarna inktvis in knoflook olie gebakken en daarna weer spareribs. Met volle buiken lopen we terug naar de camper.

Wat er nu net weer gebeurde is  echt van de zotte. Peter laat aan Maarten de LPG tanken zien , en dan staat de boze buurman tegen hem te schreeuwen en geeft hem een schop. Gelukkig blijft Peter heel kalm en zegt alleen dat hij normaal moet doen. Als je de man in zijn gezicht kijkt zie je alles trillen en staan zijn ogen heel eng. Peter doet de deur van de lpg tanken dicht en loopt maar weg, gelukkig loopt dit goed af maar geeft je wel een heel naar gevoel. Toch nog maar even melding van gemaakt bij de receptie je weet maar nooit. Blijkt dus dat er meer klachten over de boze buurman zijn Denk in ons geval dat Peter te ver met zijn billen over de grens van de boze buurman heeft gestaan. Het is een heel raar mannetje  je kunt hier gratis sinaasappels pakken en wat doet hij, inderdaad pakken maar niet twee nee meneer pakt er vier , en terwijl hij een aardige voorraad onder de camper heeft staan.Sinaasappels boze buurman

31-1-18 Peter heeft van het akkefietje gisteren toch niet lekker geslapen en we gaan maar naar de receptie, waar een heel leuk jong vrouwtje nu zit dat net voor de tweede dag hier aan het werk is en dus gelijk met haar neus in de boter valt met dit gezeur , vertellen dat we morgen weggaan en of we voor de laatste nacht op een ander plekje mogen staan. Ze snapt het helemaal want ook zij vind het een vreemd mannetje. Als ik even later het geld voor de wasmachine breng hoef ik dat niet te betalen en is cadeautje van haar aan ons. Zo ontzettend lief.  En de boze buurman geloof het of niet wist niet hoe snel hij op ons plekje moest gaan staan. Zou dat nou de hele opzet geweest zijn?

En dan vanmiddag waarschijnlijk hier voor het laatst met zijn alle eerst  over de boulevard richting Gandia en over het strand terug gelopen. Knap van Karel want die loopt niet zo lekker maar toch goed volgehouden. Van Maarten en Bertha wisten we dat het leuke mensen zijn maar deze vallen onder het zelfde etiketje.Leuke vrienden

1. Ruud:
    1 februari 2018
    Gezellge kanibalen zijn jullie
    En die boze buurman heeft meer last van zichzelf dan jullie van hem
    Wij zouden ook vertrekken