Overwinteren 2017 13

11 februari 2018 - Benidorm, Spanje

1-2 Jemig om kwart voor tien komen ze al afscheid nemen, we proppen net ons ontbijt achter onze kiezen, nou ja bijna brunch. Als we daar mee klaar zijn gaan we ook betalen en leggen de jongen die er bijna altijd is uit wat er gebeurt is en waarom we nu al weggaan. Blijkt dat hij zelf verleden jaar ook al problemen met de boze buurman heeft gehad, maar gaat het nu weer doornemen met zijn baas.

We rijden weer heerlijk onze kleine weggetjes en komen om 13.00 uur aan in Guadales.  Als we boven staan kijkt Peter me verbaasd aan,  hu zijn we er nu al?? Ja Peet  nieuwe knietjes he . Heerlijk zo’n opmerking, en om te laten zien hoe goed het gaat klautert hij nog even een stuk rots op. Goed gedaan jochie  ben trots op je.  O en Lia, René, er staat nu veel meer water in het meer. Maar ook wel veel afgebrande bomen hier in de buurt. In een van de vele souvenir winkeltje kopen we een wat kaarten en in een ander waar we dachten dat ze ook brood verkochten maar dat niet deden, een ander leuk souvenirtje.  En laat nou juist dat , als peter even later de tas neerzet uit de tas vallen en stuk gaan. Zucht.

Ja we hebben het er eigenlijk net over en misschien komt het ook omdat er geen honden in mogen, maar van het kasteel zie je aan de buiten kant bijna niets, ja een ronde toren en een waanzinnig mooi uitzicht.

De hele nacht regen gehad en zelfs nu natte sneeuw. We laten de watervallen maar de watervallen er is genoeg water gevallen . We komen nog wel een keer terug.

Ja ja daar staan we dan weer in Benidorm. Bij Els en Andre, want daar gingen we voor, is geen plaats meer op de camping, dus op zoek  naar een ander plekje. Op zich valt het mee alleen is de eerste camping die we aan doen een beetje duur €29,00 om alleen je oogies dicht te doen vinden we een beetje te zot. Even iets verder van het centrum vinden we er eentje voor € 16,00 , kijk dat lijkt er meer op. Dan Andre bellen “nou we staan hoor” meld ik, mooi is het antwoord en waar staan jullie? In Benidorm zeg ik, ja dat weet ik maar waar in Benidorm vraagt hij, dat zeg ik toch Benidorm. Hij snapt het niet dus leg ik uit dat we op camping Benidorm staan en om het nog mooier  te maken  op Amsterdam no 8. ’s Middags komen ze langs en wat is dat dan weer gezellig. We spreken gelijk af om morgenavond bij hun een bakkie te komen doen.

Gisteren langs de boulevard gelopen en wat een mensenmassa loopt er toch rond, en echt die winkeltjes………… je kan eigenlijk zo gek  niet denken of het zit er wel. En dan die Engelse wat een maf zooitje , en dan druk ik het nog netjes uit. Je pikt ze er ook zo uit ze geven of licht of zijn moddervet, en bij dat laatste ben ik bang dat ze denken dat als  zee in de zon zitten het vet smelt en de slank naar huis gaan. Nee mensen dat werkt niet zoals met een pakje boter in de zon.

Op aan wijzing van Els de winkel gevonden waar Nederlands producten worden verkocht, dus de hagelslag en gestampte muizen staan weer in de kast. Vanavond heel gezelligweer een tegen bezoekje gebracht en heerlijk zitten kleppen. Jammer dat je dan weer naar huis moet omdat er zo’n apparaat met van die vier lange poten zit te wachten. Soms kan het een  mooi excuus zijn maar in dit geval niet. En dan heeft ze het ineens over een oventje of we die hebben in de camper. Nee hoezo, nou ik heb er eentje . Ja en ?? Denk ik dan. Blijkt dus dat ze die over hebben en wij en mee mogen nemen. Zo ontzettend lief.

4-2We rijden terug naar Font de l’agar en kijken of we nu bij de watervallen kunnen komen. We komen in de buurt maar kunnen de camper nergens kwijt. Of zijn we toch verkeerd? We weten het niet en besluiten om  dan maar weer naar Guadales , daar  te gaan, Kunnen we gelijk kijken voor een heel souvenirtje.  Ja hoor tuurlijk , laat het nou net niet meer in dat winkeltje staan. Dus winkeltje in winkeltje uit. Maar goed dat er hier zoveel zijn, want bijna bij het laatste winkeltje staat er nog eentje. He he.  Dan een bakkie doen, we hebben het koud. Als we buiten zitten vraagt de serveerster of we goed gaat. He goed gaat? Ja jullie kunnen ook binnen zitten hond no problem. Yes dat is een goed plan. Denk dat zij het ook niet zo fijn vind om buiten te bedienen.

Na de koffie maar iets eten Peter neemt lamskotelet en ik gebakken eieren. Als het op tafel staat reageert Giel heel raar. Komt niet onder tafel vandaan en zit weer te bibberen. Neemt zelfs  niets aan om te eten. Dan ineens weten we het weer. Lamsvlees!! Hebben we ooit eens thuis gehad en wilde hij niet meer naar binnen. Pfffft  Giel debiel. Naast ons tafeltje staat zo,n apparaat waar van die ballen inzitten,  je weet wel waar je  een euro in moet gooien. Peter zit er aan te klooien en rolt er zomaar een bal uit zonder dat hij er een euro ingooit. Tja en om het terug te stoppen hebben we geen sleutel, dus n de tas en het kind is weer helemaal blij.  Dan krijgt hij ook nog zijn baco in een heel leuk glas en dat mag ook zo maar mee. Jongens wat worden we verwend. En als we dan buiten de rekening nakijken en we ook nog twee koffie gratis hebben kan onze dag helemaal niet meer stuk .Nou ja niet meer stuk is  overdreven want het regent weer.

Peter heeft toen hij Giel uitliet in de afvalcontainers twee leuke rieten manden gevonden en ja dan kan ik  natuurlijk, als ik vanochtend met Giel aan de beurt ben, niet achterblijven.  Heel eerlijk tis dat we helemaal alleen staan anders had ik echt niet met mijn snufferd boven die container gehangen. Maar ik scoor er wel een hele grote nep plant uit. Het begon met een kleintje maar toen ik er aan trok werd dat gekke ding steeds groter. Mooi die staat straks leuk onder het afdak.

Guadales heet voor ons tegenwoordig Guadapest, want echt nu willen we het kasteel in, zijn er zelfs voor blijven slapen is het dicht op maandag!!! Nou doei dan ook niet langs de watervallen want stel je voor je komt er eindelijk is op maandag de kraan dicht gedraaid en zijn er ook geen watervallen te zien. Dan terug naar Gandia om de lege fles te laten maken. Keurig om 16.00 uur staan we er en worden gelijk geholpen.

We treffen er fransen mensen die heel goed Engels spreken en heel raar met elkaar Duits. Maar goed maakt niet uit we hebben gezellig zitten kletsen mede doordat zij de zelfde sticker op de camper hebben als wij alleen hebben zij meer landen aangedaan. We krijgen een plaats door Xeraco waar zij al 6 weken staan, en zijn dan zo nieuwsgierig dat we er heen rijden. Niet slecht langs de kant van de weg en 50 meter van het strand. Waar de winkels zijn zoeken we nog wel uit. Als we later aan de koffie zitten wordt er geklopt, staat het vrouwtje buiten in de stromende regen om even hallo te zeggen .Leuke mensen heb je toch. Nu maar hopen dat het euvel met hun koelkast is gelost.

Sorry de foto’s  kan ik er nog steeds niet tussen krijgen, dus als je die wilt bekijken dan  moet je in de bovenbalk op foto,s klikken daar staan er ondertussen zo’n kleine 2000.

1. Rene en Lia:
    12 februari 2018
    nou....die watervallen, die weten wat, ik zou er ook niet meer naar toe gaan :-)
    .xxxx Lia
  2. Francien kruijs:
    13 februari 2018
    Ik lees het al mijn souveniertje is kapot gevallen dan wachten we maar op het kaartje veel plezier nog Gr Francien.