Overwinteren 2017 11

27 januari 2018 - Daimús, Spanje

21-1 Het is HEET !!!!! Gisteren zo warm dat ik ’s nachts niet kon slapen. Eerst mijn ene been buitenboord, dan het andere, dan de dekens er af, dan koelt het weer te veel af dus alles weer over me heen getrokken tot ik het weer spaans benauwd krijg en het ritueel zich herhaalt. Dus vanochtend maar de dekbedden er uit gehaald en nu onder de enkele hoezen. Bizar toch he dat je in januari niet kunt slapen van de warmte. Ja duhh hoor ik je zeggen, kan hier ook met de kachel op 25gr, nou die staat hier niet eens aan !! Het wordt zelfs nog warmer ze verwachten 27 gr. Morgen misschien iets minder warm. Ach we klagen niet hoor , maar dit is ongekend.

23-1 Kouder is  het niet  geworden, maar o o jongens wat een show weer hier voor onze neus. Ze maken een zonneboiler op het dan van de douches en gisteren stond het frame er al op inclusief de panelen, en Peter zei al, let op morgenkomt er een kraan bij. En inderdaad komt er een kraan het terrein oprijden. Die tilt heel voorzichtig de lege watertank en manoeuvreert rustig en bedaard het geheel omhoog, beetje naar links, beetje naar rechts. Keurig zo ligt die goed. Nou uhh goed, daar hebben wij onze twijfels over. De kant waar de aansluiting komt ligt zo,n 15 cm hoger dan de andere kant. De monteurs zien het ook en gaan gelijk bellen.

Ondertussen staat er een camper een beetje benauwd tussen de kraan en de bloembakken geparkeerd die wil er af. Fransje ongeduld (tis een fransman) rijd op commando van zijn vrouw, sommige mannen doen dat, en raakt de betonnen bloembak, sommige mannen doen dat niet. Hiju stapt uit bekijkt de schade en gaat samen met zijn vrouw op het bankje voor de receptie zitten lachen. Ach ja zo kun je ook voor allee kijkers oplossen. Intussen is het met de watertank nog niet opgelost en gaat het hele zooitje maar weg.

24-1 Vandaag niets gedaan met de zonneboiler. Het is maar goed dat alles nog met de geiser verwarmt wordt anders hadden we een koude douche gehad. Maarre verder word het saai, gewoon nog steeds mooi weer, boodschappen gedaan en langs het strand gelopen, waar we ons afvragen of een schuine schoorsteen beter trekt. . Tja zo brengt een pensioenada zijn tijd maar door.  Tis afzien.

Onee Giel heeft een nieuw spelletje ontdekt…………………. Je neemt een emmer vol water daar gooi je een steentje in en Giel debiel duikt er met zijn hele snuit in om het er uit te pakken. Is die nou maf of niet??

25-1 Wat is nou???? Opstaan en bewolkt? Dat kennen  we hier niet wat een onzin. Het is zelfs kil, zo kil dat we zelfs weer een vest aan. En leuk ik mag ook mijn nieuwe sokken aan die we bij Decathlon hebben gekocht.  Nee niet onder een korte broek ik heb zelfs een lange broek aan.

Moet je opletten,. Er staat voor de receptie buiten altijd een mandje met sinaasappels, die je daar gewoon zo mag pakken ,leuk toch?  Maar vanochtend stonden ze er niet en word er gewoon gevraagd of het mandje niet buiten kan staan. Dus de mand word netjes buiten en gezet. Nou een fruitvliegje kan niet sneller zijn dan de sinaasappel aasgieren hier. Peter zit zich kapot te ergeren, ja joh dat heb je als je vooraan staat. Sommige lopen met 4 sinaasappels tegelijk weg en komen even later terug voor meer. De boze buurman naast ons heeft zelfs een vouwkratje vol onder de camper en een netje achter de camper hangen waar ook nog sinaasappels inzitten. Bij Peet komt de stoom bijna uit zijn oren . Zijn wij nou zo stom om eerst de sinaasappels op te eten die we hier hebben voor ze bederven, of zijn zij zo slim om ze te laten verrotten en gratis te pakken. We zijn er nog niet uit.

Giel denkt waarschijnlijk na al dat spelen in zee dat hij een zee ottertje is geworden, alleen vergeet hij of weet hij het niet, dat zee ottertjes stenen op hun buik leggen en niet erin. Kotst die zijn nieuwe kussen onder en komt er een steen uit !

27-1- 18. Balen op de een of andere manier krijg ik de foto,s er niet tussen gezet. Dan maar de volgende keer proberen.

Gezellig morgen komen Maarten en Berta hier staan, alleen reserveren ze nu niet dus aan ons de opdracht dat zodra er morgen ochtend een camper het terrein afrijd om er gelijk stoelen neer te zetten. Nou dat wordt vroeg opstaan je moet wat voor je vrienden over hebben.

1. Nico odijk:
    28 januari 2018
    Nu maar hopen dat het lekkere weer hier ook naar toe komt veel plezier nog