Overwinteren 2017 10

25 januari 2018 - Daimús, Spanje

17-1 Gisteren weer netjes om 10,00 uur in Gandia voor de eindfase van de LPG inbouw. Met een uurtje of 2.00 zijn we klaar weten ze ons te vertellen. Nee nu niet naar het centrum gebracht we dwalen daar een beetje door de buurt. Als we een half uurtje bij hun zitten te wachten vertellen ze dat ze klaar zijn en gaan tanken en met een minuut of 10 terug zijn. Nou als dat zou is kunnen we nog heerlijk in de zon zitten want die schijnt weer volop. Maar we wachten en wachten, die tien minuten zijn al tien keer voorbij gegaan voor ons gevoel en we krijgen de meest rare visioen. Kijken omhoog richting tankstation maar zien geen zwarte rook wolken, ook hebben we geen enorme knal gehoord. Ja nou zou zo maar kunnen gebeuren dat de tank was geknald. Ooo dan hadden we misschien wel een nieuwe  camper kunnen  uitzoeken.  Maar nee dat was dus het niet. Bleek dat de ene tank wel vulde en de andere niet., dus moest het spul weer uitgebouwd worden maar…………………………inderdaad siësta tijd! Maar als de monteur de tank er uit haalt blijkt deze toch vol te zitten. Mmmmmmmmmmm wacht even, als je afrekent  weet je toch als monteur wat je voor 1 of 2 volle tanken moet betalen? Maar we om 16.00 uur er weer zijn , is er ook een specialist die precies weet wat er aan de hand is. Daar gaat onze dag. We stappen in en gaan maar eens kijken bij Decathlon en gelijk maar wat boodschappen doen. Eigenlijk is het hier in deze regio een beetje vreemd gedoe. Er staan prachtige huizen en gebouwen en dan ineens een stuk braakliggend terrein vol met riet en  uiteraard troep, want als je hier een rest cement, wat overduidelijk overal voor gebruikt wordt, over hebt donder je het gewoon maar op zo,n stuk niemands land  tussen de huizen. Maakt het uit jij bent het kwijt. En toch he het blijft ook wat hebben dat vreemde gedoe van heel mooi naar dit.

Even voor 4en staan we weer netjes voor de deur, en worden we weer naar binnen gereden. Nu met zijn drieën aan de gang en kijk tis niet zo ernstig als het lijkt, het vlottertje blijkt te blijven hangen. Met het advies om de tank leeg te maken en dan weer terug te komen gaan we weer op pad. Nu maar hopen dat het koud word, geen goed idee manja, denk dat ik beter iedere dag  suddervlees kan maken, want anders ben ik bang dat we de tank niet leeg krijgen. We merken wel dat LPG heter is want het water voor de koffie is binnen een no time kokend. Al met al een rare dag en zijn we pas om 18.30 uur terug op de camping.

Maar goed dat was gisteren, vandaag weer zo,n unieke dag , qua weer dan, dik 21 gr windstil en volop zon.

Vanmiddag toen ik onder de douche vandaan kwam had ik me der toch mazzel. Ik dus klaar en net daarna was er geen water meer. Stel je voor , sta je daar helemaal ingesopt en is er geen water meer. En weet je wat dan het ergste is??? Een te kleine handdoek , en die had ik dus bij me , dan is die aan de voorkant te kort of aan de achter kant. Nou kan je vertellen dan je het aan geen van de twee kanten wil hebben als je zo terug moet naar de camper. Dus in dit geval heb ik mazzel gehad.

‘S middags nog even met zijn drieën naar het strand waar ik Peter laat zien dat als ik de zee in loop Giel gaat. Dan gooi ik een neptunusbal, als je wilt weten wat dat is google je maar, maar het is afgestoven gras dat samen met zand een fijn soort gruis vormt en door de wind en stroming op het stand aanspoelt.   Giel rent er achter aan en duikt dan met zijn kop onder water om het op te pakken. Ik vraag Peter om het met de telefoon te filmen, het resultaat is fantastisch. Staat nu bij de video’s.  Jongens het wordt nog eens wat met ons, foto’s er bij en nu al twee filmpjes :).

Maar het blijft bijzonder dat wij hier wadend door de zee op 17-1 en jullie thuis zitten et boven nul met sneeuw, hagel, en storm. Niet dat we willen ruilen, dit vinden we toch een stuk aangenamer. Voor het weekend voorspellen ze zelfs 21 gr.

Morgen eten we hier  trouwens paella, word zo voor onze neus klaar gemaakt. Leuk idee van de camperplek, iedere vrijdag komen ze hier dat doen en op woensdag komen ze vragen of je mee wilt eten. En dat voor € 6,00 pp incl sangria. We zijn benieuwd.

19-1 Net terug van het paella festijn en dat viel ff tegen. Plastic bordje met rijst, oke dat is de basis van paella, verder een klein heel klein stukje kip, reep paprika, en twee grote bonen, thats it.  Onee er zat sangria bij. Ach verder was het gezellig. Alleen lastig als je met Duisters en Fransen aan één tafel zit.

We hebben meer genoten van een Duitser die met zijn campertje het terrein op kwam,  zo een waar Peter natte dromen van heeft. Het enige wat ik mooi vind is de beschildering.campertje Je moet zes treetjes op om binnen te komen. Nee dit is echt een vrachtwagen, 12meter lang, 4meter hoog en 2,50 breed. En als de motor uitgezet word zakt het hele spul ook nog zo,n 30 centimeter. Staat tie op zijn plek steekt dan bijna 5 meter voor en bijna een meter boven de andere campers uit. campertje 2Peet loopt nog net niet kwijlend  heen, en als hij terug is verteld hij met een big smile dat zelfs de zijen achterkant zijn uitgezet. Ik krijg ineens zo,n visioen dat toen de zijkanten uit gingen de naaste campers opzij geduwd werden en er een domino reactie plaats vond. Doing doing doing daar gaan ze dan.  Stomme humor. Later hoorden we nog dat er buiten de auto ook nog een boot in camper stond.

Terug van Giel uitlaten is het vol heel vol op de camperplaats, zelfs tussen de lantaarnpalen staan er een stuk of 6. De boze Duitse buurman zegt al, niet tegen ons hoor, dat als er eentje voor hemtussen de lantaarn palen komt te staan hij weggaat.  Peter geniet  !!

Hahahahah laat er nu een grote camper voor de boze Duitse buurman moeten staan van de receptie. Zo leuk das extra genieten, Peter vraagt al of we hem gaan helpen met inpakken. Wat nog leuker is…………wij houden vrij uitzicht. We zien hem al naar de receptie lopen in zijn leger camouflage jogging broek en hem daar driftig gebarend praten. Even later horen we hem heel stoer tegen andere vertellen dat hij gezegd heeft dat hij niet ging betalen. Nou als dat net zo is als dat hij beweerde dat hij weggaat als er een camper voor zijn neus kwam te staan zal dit ook wel met een grote sisser aflopen.

22-1 uitmonding in zee pilesNiet te geloven maar we hebben ons de blaren gelopen vandaag, langs de boulevard en deels over het strand zijn we naar Oliva gelopen en dat is van hieruit een dikke 6,5 km.leuke bank Lijkt niet veel maar over het strand een vette kuitenbijter. Giel nog heerlijk gespeeld met een andere hond dus die zal straks wel uitgeteld zijn(hopen we)giel met vriendje 1. In Oliva komen we bij een hele grote camping, camping Kiko, daar staan veel campers dus even kijken hoe dat er uit zien. Nou bij het zien er van hebben we de naam maar gelijk aangepast in Kliko camping. Nee niet ons ding en het ergste is ik kan het niet uitleggen. We vinden het ongezellig, rommelig, waanzinnig groot, nee tis het echt niet. Maar ieder zijn meug toch?mozaik wand

Bij een speelplaatsje, want echt hier worden de kinderen niet vergeten, of dat door heel Spanje zo is weet ik niet, maar bijna op iedere hoek vind je wel een speel toestel of speeltuintje, hebben we op een picknickbankje heel lief ons broodje opgegeten strand vetplant

Nu parallel aan het strand weer terug  soms tussen de huizen door, oliva trap mens wat een straf sommige huizen, ze staan hier gewoon zo in de duinen. Alleen de nieuw bouw vinden we een stuk minder maar het is duizend keer beter dan drie hoog achter. granaatappels  dadel palm  Halverwege Olivia en eerst een bakkie gedaan, en dan zie je iedereen eten, hoe het kan ik heb geen idee maar het werkt aanstekelijk dus wij aan de pizza. Yeah dus toch. Lekker toetje toe en met volle buik het laatste stuk aan gegaan. Na ruim 5 uur lopen zijn we terug. Eerst Giel goed geborsteld voor hij de camper in gaat want ik heb geen zin in het halve strand in de camper. Even later vind ik hem diep in slaap terug op ons bed,het mag niet maar zeg hier nou maar eens nee tegen.Giel uitgevloerd

1. Truus Hertroys:
    26 januari 2018
    Wat een ontzettend naar leven hebben jullie toch😝.
    Groetjes uit een mistig Lelystad💋
  2. Peter en Manja van Deventer:
    27 januari 2018
    Ja Truus heel naar. Zou er als ik jullie was maar ook geen voorbeeld aannemen. :)
  3. Nico odijk:
    28 januari 2018