Overwinteren 2017 9

20 januari 2018 - Daimús, Spanje

9-1 Zo dan , erg he moet ik in mijn geheugen gaan graven, denk denk knars knars, Het enige wat er naar boven komt is dat we bij de eigenaar van hier de camperplek , tenminste dat begrepen we, zijn geweest voor een prijsopgave voor de lpg. Toen gelijk maar de boodschappen gehaald en als we bij de supermarkt staan vraagt Peet of ik het briefje bij me heb. Ik kijk hem aan en zeg, nee sorry ligt nog thuis, maar ik weet wat we nodig hebben. Ik heb hem nog nooit zo apig zien kijken, thuis??? zegt hij. Schat we zijn met de camper. O shit ja tuurlijk dan heb je het gewoon bij je in je rijdende huis. Oeps. Dat zal ik  nog heel lang moeten horen ben ik bang voor.

S' middags krijgen we hier van de jongen achter de balie dat het kan en het scheelt bijna de helft van als we het in Nederland laten doen. Dus afspraak gemaakt voor woensdag 10.00 uur. dat wordt vroeg opstaan.

Het is niet aardig maar ik moet het even kwijt. Er loopt hier een mevrouw rond met een sinaasappel gebit je weet wel die je vroegen maakte van een kwart sinaasappel schil , die dan in de lengte niet niet helemaal door sneed en dan nog een paar keer in de breedte in sneed dan vouwde je de goeie kant naar binnen en kwam de witte kant met uitstekende tanden naar buiten. Nou dat had je me der toch een rare bek met tanden. Nou zo iets heeft zij dus ook.

O jongens het moet niet gekker worden, staat er tegen over ons een Duitser die buiten gaat koken, tuurlijk helemaal niks mis mee, maar dan legt hij op pan een waterpas.................... ja hoor en dan net zolang pielen dat hij helemaal goed staat. Je zal toch maar je eitje aan een kant iets dikke hebben.

10-1 Sta ik vanochtend het bed op te maken, om bij ons in bed te komen moeten we eerst twee treetjes op, en sta op het bovenste treetje om aan de achterkant te komen springt Giel debiel tegen mijn kont aan. Lig ik weer gestrekt over het bed heen. Of Giel beneden zat met sterretjes om zijn kop weet ik niet, ik weet wel dat zijn kop gelukkig niet in mijn sterretje zit.  En dat allemaal omdat we op tijd in Gandia moeten zijn.

Omdat we daar zouden moeten wachten worden we heel lief naar het centrum van Gandia gebracht met de afspraak dat als ze klaar zijn ze bellen en we weer op de zelfde plek worden opgehaald. Top geregeld.WInkel Gandia  De winkels zijn open en het is er gezellig druk, wij lopen in ons vest en de Spanjaarden in dikke jassen, er loopt er zelfs eentje met een bontjas aan die Giel wel heel leek vind ruiken. Hij wil er zelfs niet voorbij. Nee Giel mee komen deze konijntjes zijn al dood. Een met een ruk aan de riem komt hij eindelijk mee, pffft gevaar geweken van een optillende poot.Droge rivier Na zo een 2,5 uur geslenterd te hebben worden we gebeld. Nee we zijn nog niet klaar we missen een onderdeeltje, maar over 10 minuten worden jullie opgehaald, vertel ze. Ja jongens het is geen Nederland en siësta tijd dus stoppen met het werk. Als het onderdeel binnen is bellen ze en maken ze de klus af. Is hun geraje maar, trouwens als  ze het geld willen hebben moeten ze ook.

Zitten we vanmiddag een spelletje triominos te spelen komen Ula en Ruud van de Spanje reis het terrein oprijden. Leuk om die na al die tijd weer een keer te zien. Er is alleen geen plek meer vrij maar ze mogen tussen de lantaarnpalen op het midden stuk staan. Gewapend met een  fles sangria gaan we hun nieuwe camper bekijken. En die is me der toch mooi, wat een ruimte en wat een slimmigheden zitten daar in. Wel een heel verschil met hun vorige busje. Heerlijk bij gekletst en gezellig ze blijven een dag of twee.

13-1 Gisteren zijn Ula en Ruud weer verder gegaan, die gaan in februari de Marokkoreis doen. Was gezellig zo even, met zijn vieren de omgeving bekeken en gegeten aan de boulevard.Daimus2   Daimus4   Daimus5Het voorgerecht bestond uit drie verschillende hapjes. Lasagne, mosselen, en salade. Ruud Ula en Peter namen spare ribs en ik de eigenwijs iets van noedels. Kreeg ik een bord met grote soeplepel dus was heel benieuwd wat het wassoeplepel. Krijg ik een pannetje met vermicelli en een of andere drab.noedels?? Je koopt bij Xenos van die pakjes noedels die je met heet water moet afmaken nou zo smaakte dik ook. Zout en de smaak mocht je verder zoeken. Geen succes. Het toetje maakte het daar aan tegen weer helemaal goed. Wortelcake en die was wel zo lekker dat ik Peter niks heb laten proeven. En ze waren nog niet koud weg of er komt hier een auto het terrein op rijden zet een tafeltje neer en gaat daar eigen geperste olijfolie , zelfgemaakte kaas en citroenen ,nee die zijn niet zelf gemaakt, verkopen. Nu weet ik uit ervaring, en die was niet fijn want mens wat had ik het toen benauwd, dat olijf olie uit de eerste persing heeeeeel laxerend kan werken. Dus we hebben maar niets gekocht.  Maar het was weer een top dag, 18gr strak blauwe lucht en windstil. En heel lang te lopen langs het strand en door Gandia.strand

15-1 Vandaag is het een koude wat saaie dag niet het weer om lekker de hele dag buiten te zitten. Wel om nog even over het strand te gaan waar Giel de grootste lol heeft om de meeuwen op te jagen. Dan rent hij als een malloot er achter aan en als zijn voeten erg nat worden door dat hij te ver in zee gaat stopt hij pas. Zo leuk om te zien hoe een hond dan kan genieten.

1. Nico odijk:
    21 januari 2018
    Mooi verhaal genieten maar groeten van ons
  2. Maarten Van Gasteren:
    21 januari 2018
    Dat graven heeft geholpen want het is toch wat om zoveel te onthouden maar mooi. En hebben ze er een LPG tank of flessen in gezet je kunt nu in elk geval de winter door komen Veel plezier nog en tot gauw
  3. Ruud:
    21 januari 2018
    Ik lag weer helemaal in een deuk over dat sinaasappelbekkie