Deel 17

28 januari 2022 - La Cala de Mijas, Spanje

Het wordt hier steeds leuker, de koeien die hier los lopen hebben we nog niet gezien maar mensen op paarden wel en Giel liep er gewoon tussen en dan ben je weer net te laat om foto’s te nemen.

Nu zo rond vier uur komen er steeds meer mensen langs die hier met hun stoeltje neer zetten, en met hun kinderen gaan voetballen . Neehee gewoon met een bal naar elkaar overschieten.

22-1 Vraag ik aan Peter of hij meegaat een eindje lopen zegt hij heel enthousiast ja, nou dat hebben we geweten. Het eerste stuk langs de rivier , wat ik vanochtend ook heb gelopen, blijkt ook onder de derde brug door telopen maar Peter wil de brug op. We lopen dan richting Arcos, en dan bij het paadje wat ik van de week heb gelopen naar beneden vraag ik. Nou we zien wel is het antwoord.

16429700038801642970003941

Arcos is een kuiten bijter de weg die we gaan loopt aardig steil omhoog, we slaan links af en lopen nog meer omhoog, zegt een knul Castillo tien minutos, nou dat valt mee denken we. Ja dahaag tot we het straatje zien wat er naar toe loopt, nog steiler dan we gehad hebben. En ik loop op een paar teenslippers da gaat um nie worden.

We lopen terug en komen de knul weer tegen, die lacht en zegt no Castillo? Nope misschien een andere keer als we ons er op voorbereid hebben maar nu niet. We lopen verder ,wat een leuke gezellig kleurrijke stad is dit.

164297000380316429700038141642970003837

En dan lopen we ineens de stad uit, stukje langs de weg en zien een pad lopen langs de rivier. Kijk mooi dan die kant op, maar we herkennen niks wel lopen we te genieten van al het moois om ons heen zeer als er in eens een oud verschrompeld mannetje aan komt met een kudde geiten en schapen.

1642970003733

Peter had het al in de gaten dus die deed Giel snel aan de riem , geen idee wat er gebeurd was als dat niet gedaan was, maar ik zag zomaar ineens zwemmende geiten en in de boom zittende geiten en schapen die alle kanten uitvlogen voor me. Dan moeten we de rivier over via een dam en gaan we weer klimmen. Kijk we komen weer in de bewoonde wereld, maar welke weten we alleen niet. We lopen straatjes door maar er is geen herkenning. Dan spreek ik een meisje aan en vraag aan de hand van een foto op mijn telefoon of ze het herkend. Tuurlijk hebben wij weer komt ze niet uit deze buurt. En dan..………ineens……..komt Peter met het lumineuze idee en zegt “je hebt toch je telefoon bij je dan kun je toch kijken waar we met de camper staan. Gloeiende gloeiende appeltaarten waarom kom ik niet op dat idee. Nee hoor ben blij dat hij er op kwam. Ik zoek het op en zie dat we nog drieënhalve kilometer moeten lopen.

1643296514317

Conclusie : Als je met Peter gaat lopen neem altijd je telefoon mee omdat je geen idee hebt waar je beland.

23-1 Vanochtend eerst Wilco toegezongen die wordt vandaag weer een jaartje ouder.

En als ik met Giel een eind wil gaan lopen wil hij niet verder, ergens zijn ze aan het schieten maar ik heb geen idee waar dus gaan we maar terug, was een kort rondje dus kunnen we lekker op tijd verder . Om half één staan we weer water te tanken in Puerto Real en blijven er ook maar een nachtje staan. Ook hier waait het hard nou ja tis toch maar voor een nachtje morgen door naar Los Fernandos.

24-1 Los Fernandos is het niet geworden, Peter heeft gisteravond gekookt , lekker bruine , hier rode bonen met een speklapje , en bij de speklapjes hier zit er nog een stukje zwoerd aan en dat is dan best hard en waarschijnlijk is dat de boosdoener geweest dat er een stuk van mijn kies afbrak.

Vanochtend gelijk hier op zoek naar een tandarts maar dat was zo druk dan we doorrijden, via Tarifa om te wassen en bij de lidl gelijk boodschappen te doen, naar Algeciras. En laat daar nou in de buurt geen tandarts zitten 😞

We blijven hier maar een nachtje staan want het regent en niet zo,n klein beetje ook, en ach ja vadertje wind is ook aanwezig.

25-1 Estapona heeft gelukkig verschillende tandartsen dus er eentje uitgepikt met goede beoordelingen. Ik mag, na vanochtend er heen geweest te zijn, om half vijf terug komen . Ben benieuwd😁

1643296514272Op zoek naar de tandarts

Nou het gaat er in ieder geval anders aan toe dan bij ons. Eerst moet ik allemaal formulieren invullen , dan wachten , word ik geroepen maken ze röntgenfoto,s met een veel moderner apparaat dan mijn eigen tandarts. Dan weer wachten, dan naar een tandarts die kijkt naar de klacht en gelukkig het is te repareren, maar die vind ook aan de achterkant van mijn voortand een gaatje. Helaas ik wordt niet gelijk geholpen dus weer de wachtkamer in. Daar krijg ik de rekening en mag nadenken of ik het wel of laat maken. Dan de afspraak maken en gelukkig kan dat morgen al om elf uur.

Om over vijven sta ik weer buiten en is gelukkig de winkel, waar we toch maar een routertje hebben gekocht, open want dat ding vraagt om een wachtwoord en echt ik heb geen idee waar ik die moet vinden. Gelukkig heeft de verkoopster er ook moeite mee maar is net slimmer want ze maakt de deksel los en ja hoor daar staat het. Mooi dat werkt dus ook.

26-1 Tjonge jonge wat een k weer, storm , regen om niet goed van te worden. Gelukkig is het om half tien droog en maak ik snel een filmpje van het geweld van de golven.( staat er trouwens bij de video)

1643296514225

Yeahhh de tandarts is gelukt en ik ben zo dapper geweest , zonder verdoving😀 om half twaalf ben ik al weer terug en honderd vijfenveertig euro armer. Peter heeft onder tussen de camper zover dat we van deze stormplek weg kunnen.

Zo staan we een dik uur later weer in La Cala de Mijas , het waait hier wel maar iets minder en de zon doet een poging om door de wolken heen te komen.

Ooooo wat stom…..…….Heb ik helemaal vergeten te vertellen, maar de camperplek ligt naast een golfveld die wordt weer gesplitst door een rivier waar nu geen water in staat. We laten Giel daar vaak uit en de voorgaande keren vonden we er al golfballetjes en Peter laat Giel nu uit en komt er gelijk weer met vijf terug. De teller qua golfballetjes staat inmiddels op vijfenveertig en dan hebben Nico en Marion er ook nog vijf gevonden.

We staan nu keurig op een plek waar we mogen staan, maar toen we aan kwamen zagen we een lege plek waar een vouwkratje stond met een oventje en een stuk tuinslang in lag. Tja is dat nou een aanwijzing dat er iemand staat of ouwe meuk dat ze gewoon achter hebben gelaten omdat ze het verrekken om zelf weg te gooien. Ik klop netjes aan bij de buren om het te vragen maar er is niemand thuis. Dan het kratje maar aan de kant en gaan we er staan. Als de mensen komen gaan we wel ergens anders staan. Want het rare is, dat voor de witte blokken waar eerst vier rijen dik de campers stonden staat nu niks meer, het hele veld is leeg.

1643296514204Stond de vorige keren dus vol.

Maar ja het zijn natuurlijk ook gewoon achter de witte blokken vrije plekken en kun je niets claimen.

We gaan een stuk lopen en als we terug komen is het kratje verdwenen maar staat er een camper met frans kenteken half voor onze neus en zit er een leeg plastic zakje tussen de ruitenwisser. Vreemd heel vreemd.

Peet staat buiten en ziet dat naast de buurman een camper wegrijd, hij blijft hem volgen en ziet dat hij echt weggaat. Zullen we aan de andere kant van de buurman gaan staan zegt hij . Ja joh prima dan kunnen die Fransen weer op hun plek. Hij loopt achter onze camper en komt met een verbaasd gezicht terug. Het kratje staat gewoon achter onze camper zegt hij. We zetten het aan de kant rijden de camper aan de andere kant van de buurman en zetten het kratje weer terug. Nog geen vijf minuten later zien we een jongen hard op de fiets aan komen, gooit zijn fiets neer springt in de camper met Frans kenteken en rijdt hem op de plek waar wij eerst stonden. Vast gebeld door iemand.

Dit ging trouwens een stuk gemoedelijker dan een paar campers verderop. Wat een malloten heb je er toch bij. Is er iets verder een plek vrij zet een andere camperaar zijn camper er op en net als hij instuurt komt er een Duitse camper achter hem aan. Die zet zijn camper stil stapt uit en begint zijn ja zijn plek te claimen. Het begint rustig dan wat harder en dan horen we hem toch schreeuwen ER AUSSSSS!!! Man man lijkt wel poppetjes oorlog.

O trouwens Giel en Peter doen een wedstrijd, wie laat de meeste winden en stinkt het ergst. Voor Giel heb ik opgezocht hoe dat kan en waarschijnlijk ligt het aan het voer. Dus de goedkope van de Lidl aan de kant en aan de Royal Canin en verrek het helpt, denk dat ik Peter er ook maar aan zet.

1. Rene en Lia:
    28 januari 2022
    Het is toch niet te geloven, onwijs veel plek en dan nog een plek claimen.
    Snap niet waar jullie wind vandaan halen, hoor Nico er niet over. Jullie zitten toch in hetzelfde land 😜
  2. Nico en Marion:
    28 januari 2022
    Bonen en speklappen, een prima middel voor gasvorming.
    Vermakelijk verhaal. We houden contact…🚐
  3. Ruud:
    Die stinkwinden
  4. Els en André:
    29 januari 2022
    Zoals Manja altijd zegt; Geweldig! 😂
  5. Sandra en Gerrit:
    30 januari 2022
    Je kan maar ergens een wedstrijd van maken. Ik zou toch iets anders uitproberen als ik jullie was.