Deel 14

1 januari 2022 - La Cala de Mijas, Spanje

21-12 Nou die morgen hebben we dus gezien en staan dus nu alweer twee dagen in Cala de Mijas. We blijven hier maar tot we zijn ingeënt. De weersverwachting hier in de omgeving ziet er overal hetzelfde uit, bewolkt met regenbuien dus heeft het weinig zin om verder te rijden en dan weer hier terug te moeten komen. En we hebben hier alles wat we nodig hebben.

25–12 Eerste kerstdag en de regen komt met bakken uit de hemel

regen

terwijl we horen dat het thuis in Nederland droog is met een strak blauwe hemel. Was hier twee jaar geleden wel even anders toen zaten we in Malaga heerlijk in de zon te barbecueën. Maar we zeuren niet hoor, morgen word het droog (hopen we) en daarna zou het alleen maar zon moeten worden. En als dat zo is zijn we de afgelopen anderhalve week zo weer vergeten.

26-12 Kijk vandaag dus droog maar niet warm, maaar het begin is er weer moeten we maar denken.

Net lekker uit eten geweest met zijn vijven, nou hoor ik je denken………...vijven?? Ja Wim , Corrie, Jan inderdaad die wordt niet veel genoemd maar staat ook hier en wij met zijn tweeën. Lekker van de grill alleen waar je wel aan moet wennen is dat er geen groenten of salade bij zit maar verder prima van smaak. Als voorafje had ik cazpacho besteld en toen ze een lepel neerlegde dacht ik ooo shit verkeerd gedaan, weer te snel gelezen. Ik had in de gauwigheid carpaccio gelezen en nu krijg ik koude tomatensoep😔. Ja doos moet je de volgende keer maar even beter lezen.

Even later komt ze vertellen dat er geen cazpacho meer is, ach wat jammer nou en ze haalt de lepel weg, ik blij ook weer opgelost.😀🤭

Dan komen de voorgerechten en met een hele grote glimlach krijg ik als eerste toch de cazpacho met lepel. Even snel voor u gemaakt. En bedankt he. Moet eerlijk zeggen dat hij erg lekker is. Na het eten toch nog even de stad door en genieten van de leuke verlichting.

1641045898148164104589813616410458982071641045898188

27-12 Zoooo dat hebben we ook weer geleerd, ga nooit op zondag in Spanje naar de wasserette. Mijn hemel ik krijg de indruk dat alles wat wasbaar is dan gewassen moet worden. Dekbedden, kussens , spreien, gordijnen, ik heb denk ik nog net geen vloerkleden gezien maar er wordt echt van alles naar binnen gesleept.

31-12 Om toch een beetje oud en nieuw te hebben heb ik van huis oliebollen mix meegenomen, netjes volgens de beschrijving gedaan maar we hebben het idee dat het niet wil rijzen. Nu kan het natuurlijk zijn dat het al wat ouder is, of dat ik het met de hand gekneed heb, maar op de een of andere manier wil er geen volume in komen. Dan gaan Wim en ik maar nieuw meel gist en rozijnen halen voor poging nummer twee.

Als Wim en Cor het deeg klaar hebben haal ik die van ons weer te voorschijn en verrek lijkt nu toch wel goed te gaan. We zetten het nog maar even buiten in het zonnetje en ondertussen word de olie verwarmt.

Terwijl Wim en Peter staan te bakken zitten we lekker,

1641045898052

nou ja lekker de hitte golf die ze voorspeld hebben heeft zijn neef gestuurd want het is koud net 15 graden, buiten met een drankje en onder tussen de oliebollen te testen. Die zijn lekker!

16410458980431641045898033

Rond half acht zijn er redelijk wat oliebollen heen net als de appelflappen en verse ananas die we nog hadden liggen en ook maar door het meel hebben gehaald en gebakken. En dan wachten tot het twaalf uur is. Ach met een klein hapje en drankje gaat het best snel.

En dan horen we Wim buiten lopen en stappen we ook de camper uit. Voor het raam van hun camper kunnen we mooi het aftellen zien op de tv. Uiteraard moeten er ook bubbeltjes gedronken worden, maar wij hebben nog flessen Prosecco dus ach dat bubbelt ook denken we. Tot Wim een andere fles opentrekt en mmmm jammie die is toch lekker. Daar is de Prosecco maar een zure bekkentrekker bij. En dat voor €2,50

Als klap op de vuurpijl krijgen we nog vuurwerk ook te zien en dan nog op drie verschillende plekken te gelijk. Wauw en dat in Spanje. Na een klein half uurtje is het op , over , uit. En dan echt op , over , uit je hoort dan helemaal niets meer ,das wel even anders dan thuis daar gaat het tot in de kleine uurtje vaak nog door.

16410458980221641045897998

We wensen iedereen een geweldig , gezond , gezellig en goed tweeduizendtweeëntwintig. En zijn verder heel benieuwd wat dit jaar ons allemaal brengen mag.🎆🥂🎉🍾🎊

1. Maarten Van Gasteren:
    1 januari 2022
    Ook wij wensen jullie een heel goed 2022 en dat we mogen genieten van alles en iedereen Heerlijk zo die oliebollen zien er super uit alles bij elkaar brengt het toch wel veel gezelligheid Kerstverlichting, oliebollen en vuurwerk 🎆 geslaagd toch
  2. Rene en Lia:
    1 januari 2022
    Bijzonder oudjaar zo, maar niet minder gezellig toch. Heerlijk toch die traditie uit Nederland. Voor jullie ook een geweldig 2022 en nog heel veel reisplezier. XXX
  3. Nico en Marion:
    1 januari 2022
    Voor ons geen oliebollen, had kleine donuts gekocht maar die waren niet lekker🙁 De cava om twaalf uur met foie grass smaakte heerlijk. Hier in Denia in de verte veel vuurwerk maar ook niet lang. Morgen rijden we verder, we komen langzaam julllie kant op🤪
  4. Margriet:
    1 januari 2022
    Wij hadden originele appelflappen. Waren ook erg lekker 🤣. De benodigde bubbels erbij dus helemaal ok. Staan lekker in de zon te wachten op de booster. Wij wensen jullie een heel voorspoedig 2022 en een pootje voor Giel. Tot ziens
  5. Ruud:
    Een gelukkig gezond 2022 met veel
    Mooie reizen
  6. Simone Konijn:
    2 januari 2022
    Lieve mensen, voor jullie ook een heel gelukkig en gezond nieuwjaar. Ik hoop dat ik jullie dit jaar weer een keer in Warmond mag ontvangen!
    Lieve groet, ook namens karel.
  7. Sandra en Gerrit:
    2 januari 2022
    Ook vanuit de witte hoeve en heel goed en gezond 2022, dat we er maar weer veel een vaak met de camper kunnen reizen. Hopelijk weer met z'n vieren maar dat zal nog wel een half jaartje duren.
  8. Eva:
    2 januari 2022
    Ook voor jullie alle goeds in 2022.
    Ook hier , Lüneburger Heide ,is het nu 15 graden met regen.
    Oliebollen zien er toppie uit....
  9. Xandra Larooij:
    3 januari 2022
    Beste wensen Peter en Manja en mooie dingen gebeuren daar. Veel reisplezier. Grtjs xandra
  10. Francien kruijs:
    3 januari 2022
    Hopelijk nog veel leuke reisverhalen van jullie en alle goeds voor dit nieuwe jaar .