Deel 1

7 oktober 2021 - Landgraaf, Nederland

Geloof het of niet , maar we zijn al bezig met de voorbereidingen! En dat al bijna 2 weken en dan te bedenken dat we pas 7 oktober weg willen.

Eergisteren de camper gehaald en gekeken of het zonnepaneel, die er van de zomer opgezet is, goed werkt . Dus druk ik op het knopje waar je kunt ziet hoeveel er in de huishoud accu's zit, mmm raar ik krap op mijn hoofd, dat kan toch niet. Nog een  uit en weer aan maar resultaat blijft gelijk .Niks nopes nada, dan maar aan de stroom en na een paar uur laden het  zelfde resultaat. Zo dood als een pier. Nee he het zal toch niet.

29-9 Nou ja vandaag eerst de camper maar voor de apk, die is er inmiddels al anderhalf jaar overheen. Dan door naar Sabrina die jarig is en dan door naar Lia en Rene kunnen we die ook nog gedag zeggen.

De kinderen hebben we hier , ja echt allemaal, op de 18de gehad gezellig met de BBQ. Was lang geleden dat die allemaal konden met de kleinkinderen. Maar dan heb je ook wat, een club van 20!! Zo fijn dan .

Maar goed donderdag ochtend konden we de camper weer ophalen en alles was goed volgens de garage. Ja tot we om 3 uur gebeld worden. Mannetje van de receptie aan de lijn. Ja euh ja euh er is  iets niet goed gegaan met de camper. Nee he denk ik wat nu weer. Euhh......ja zegt hij, ik heb hem meegegeven maar hij is nog net afgemeld, de ruitenwisser zijn nog niet binnen , die grote hebben we niet op voorraad en nu zijn ze besteld en blablabla hij ratelt maar door. Als ik eindelijk de kans krijg om iets te zeggen vertel ik dat we zelf ruitenwisser, van wel 3,00 uit Spanje bij de super chinees, op voorraad hebben. Nou begint hij gelijk als u die er op zet en dan terug komt kan ik hem afmelden en krijgt u de ruitenwissers die we besteld hebben kado. O denk ik das leuk, maar vraag dan ook onschuldig wat er met de brandstof gaat gebeuren, want de prijs liegt er ook niet om tegenwoordig. Nee nee zegt hij u krijgt dan ook 10%korting op het arbeidsloon. Mooi zo lijkt net Marokko onderhandelen ik heb er lol om.

Als Peter terug komt gaat hij met de huishoud accu's weg, en ja hoor laae twee stuk. Ach we weten inmiddels dat we nooit gewoon weg kunnen.

5-10 Bestaat er patent ook zonder patentnummer? Want als de camper zo goed als is ingeruimd, alleen de koelkast nog, gaat Peter de watertank vullen en dat gaat allemaal goed. Dan de waterpomp aan en die werkt ook. Ja en dan komt hij snel aan lopen , handdoeken ik moet veel handdoeken hebben er loopt allemaal water door de camper. Zucht wat nu weer. Blijkt het expansievat gescheurd te zijn en die spuit me toch een straal water de camper in. OP de knieën dan maar kastjes leeg en dweilen, helaas onder de koelkast en de kledingkast kunnen we niet komen, dus hopen op mooi weer zodat dat vanzelf droogt.  Dan op zoek naar een nieuwe, tuurlijk in de buurt niks te koop.  Internet dan maar af, bij Obelink hebben ze ze staan maar dat is een rot eind weg, Dan Bol.com ja die heeft ze ook maar die zijn dik 20,00 euro duurder, Belachelijk. Dan toch maar naar Obelink en die zetten er eentje voor ons bij de info balie weg. Opsturen was even geen optie want dat duurt daar 3 werkdagen. 'S avonds er ingezet en hoera die werkt goed zit geen sproeier op. Maar raar ik hoor toch nog ergens water lopen. Peter doet het keukenkastje onder de kraan open en krijgt gelijk een straal water in zijn gezicht. Mooi hoeven we daar niet meer naar  zoeken waar het geluid vandaan komt. We hadden namelijk van de zomer een nieuwe kraan gemonteerd en die zat dus niet goed aangedraaid. Ook dat is opgelost . Nu hopen dat het deze vakantie hier bij blijft.

1. Ellen Bruyn:
    7 oktober 2021
    Goede reis, veel plezier en hopenlijk geen rare dingen meer....liefs Siebe &Ellen
  2. Greet en Sue:
    Fijn te horen dat jullie weer onderweg gaan. Veel plezier, Sue en Greet
  3. Ruud:
    7 oktober 2021
    O Manja Wat ben jij laconiek! Wij willen graag jullie verslag lezen. Jullie maken ook altijd van alles mee! Hartelijke groet van Ula en Ruud.
    En dan nu Probleemloos naar Spanje! Olé. Misschien zien we jullie nog wel Wij gaan in januari erheen
  4. Sandra en Gerrit:
    7 oktober 2021
    Nou dat was dus weer een vertrek met obstakels, nu maar hopen dat dat het dan ook was en de verdere reis probleemloos verloopt.
    Zien jullie binnenkort wel verschijnen hier in het zonnige Spanje.
  5. Sjanie en eep:
    8 oktober 2021
    Het is juliie super gegund en nu lekker genieten
  6. Ardi:
    8 oktober 2021
    Wat leuk dat jullie weer een reis gaan maken . Met de tegenslag die opgelost is hoop ik dat er verder niets kapot gaat. Ik verheug me al op het verslag wat we weer krijgen. Heel veel plezier en zon in Spanje geniet ervan Gr. Karel en Ardi
  7. Nico:
    Veilige kilometers en fijne vakantie groeten Nico & Francien
  8. Annemieke:
    Hele fijne tijd samen en groetjes aan Sandra,Gerrit en Chico😊
  9. Wil kroon:
    8 oktober 2021
    Veel plezier en veilige reis
  10. Els en André:
    Hoi Peter en Manja,
    Na de sores vol goede moed op reis!
    Heel veel plezier en wij kijken uit naar het volgende verslag.
    Wij vliegen 2 nov.
    Voorzichtig en veel groetjes van ons😎
  11. Rene en Lia:
    9 oktober 2021
    Ja ja, gewoon vertrekken is er meestal niet bij bij jullie. Maar dat is i i g weer in orde. Hele fijne en veilige reis, geniet ervan. Dat doen wij van jullie verslagen. 😘😘
  12. Rien:
    9 oktober 2021
    Vooral een virusvrije en gezonde tijd toegewenst .
    Groetjes Ada ,Rien en natuurlijk onze Sem
  13. Nico en Marion:
    10 oktober 2021
    We verheugen ons al op jullie verhalen en gebeurtenissen, het begon al goed😏Veel plezier en misschien tot ziens in Spanje, groetjes Nico, Marion en Saartje