Dus wel 5

2 maart 2023 - Águilas, Spanje

We zitten voor de camper op het strand in het zonnetje maar na zo’n twintig minuten komt er een koud windje op zetten dus verkassen we naar de zijkant van de camper, maar dat is niet veel beter dus gaan we achter de camper zitten. Heerlijk geen wind hier. Dus zitten we daar lekker relaxt met boekje puzzeltje hapje en drankje komt er een Nederlander aanlopen blijft staan en zegt , die tekst klopt niet. Hu klopt niet vraagt Peet hoezo niet. Nou je bent nu niet onder weg je staat hier. O o o wat een humor heeft die man. Ik haal mijn schouders maar op en doe net of ik zit te lezen.

Dan begint hij te kleppen dat hij hier moet wachten want ze zijn de seuteltjes van de fietsen vergeten van thuis en die worden nu op gestuurd naar zijn broer die in Benidorm op een berg woont, maar zit er nu al veertien dagen op te wachten en dat ratelt maar door en door. En als je dan denkt dat hij klaar is zegt hij ineens dat zijn broer Ger heet en dat hij geen nee tegen mag zeggen. We reageren niet snel genoeg want hwt antwoord komt er gelijk achter aan. Nou is het als je tegen Ger nee zegt dan klinkt het als neeger en dat mag niet. Tjonge jonge als ik tijd heb zal ik er om lachen hoor, of zou hij het echt menen????

Gelukkig na deze enorme intelligentie mop loopt hij weg en kunnen we naar binnen want ook staat er nu achter de camper een koude wind.

17-2 Stap ik de camper uit om Giel uit te laten en wat denk je……Ger zijn broer loopt er ook en begint gelijk over de sleutels te wauwelen dat ze nu in Spanje zijn en bij de douane liggen. En bedankt he mijn dag begint gelijk goed.

‘s Middags komt Peter terug met Giel en verteld dat hij aan de overkant van de weg de vogels heeft gezien met die haakneuzen. Vogels met haakneuzen….haakneuzen?? Mijn god wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen. Ja je weet het wel die we in Maries de la mer ook hebben gezien. Hoor je het kwartje vallen?? Het zijn dus gewoon flamingo’s.

18-2 Nou van het weerbericht kun je hier al net zo slecht op aan als in Nederland. Bekijk je het voor vijf dagen loopt de temperatuur alleen maar op. En wat krijg je? Gisteren bewolkt , zon en later op de dag wind. Nu bewolkt wind en zelfs wat regen. Ik kijk gewoon niet meer en zie wel wat de dag brengt.

19-2 Ha en dan kijk je niet en is het me toch mooi weer. De hele dag ZON.

20-2 Helaas na vier dagen waarvan anderhalve dag prachtig weer gaan we weer verder. Alles moet weg, leeg en weer gevuld worden. We hebben een plek gevonden in Los Alcazares is ook een camperplek en als die leuk is blijven we daar weer staan. Leuk leuk??????? Nou afschuwelijk is het hier. Tis dat we er water kunnen halen en de rest legen maar voor geen goud dat we hier blijven. Zomers misschien een aardig toevlucht punt omdat er plekken zijn onder een overkapping maar daar houdt het echt wel mee op. En dan staan er heel veel Engelse die er vast al een tijdje staan gezien de spullen om de campers heen en het stof erop. Ze doen hun best maar maar wij gaan door naar Cartagena.

Oei nou euhhh ja nou had ik wel commentaar op de plek on Los Alcazares maar het plekje wat ik in Cartagena heb gevonden is ook niet veel soeps. Ik ga verder zoeken en Peter haalt lekker een patatje en hamburger voor ons. Tweede plek is het ook niet , maar net als bijna altijd drie keer scheepsrecht he. En inderdaad we staan vlakbij de haven en ook op loop afstand van de binnenstad.

IMG_20230221_091822IMG_20230220_182506

‘sAvonds even lekker langs de haven lopen en ach wat een zielige armoedige bootjes liggen er, er lopen van die slecht geklede mensen op in van die witte pakjes.

Terug langs de oude stad en wat we zien is al mooi. Onder de indruk komen we terug in de camper. Morgen verder kijken hier.

21-2 En dan worden we wakker van het geluid vn spetterende bitterballen in de hete olie. Gedverdemme regen dat was de bedoeling niet. En dan gaat het nog onweren ook, maaaaar ik heb een man met goeie ideeën en die zegt, als we nu doorgaan en op de terug weg naar huis hier weer terug komen ??? Ik ben voor!!

Samen laten we Giel uit want hij wil toch nog wel iets laten zien .

IMG_20230221_092016IMG_20230220_182042

Om half elf rijden we in de regen weg richting Aguilas, onderweg zien we borden met Mazarron erop. Daar hebben we toch met Ger en Sandra gestaan vraag ik. Peter denkt het ook, maar heeft ook zo iets van, maar toen kwamen we langs Caspe en dat was een lange weg. Maar we weten wel alletwee hoe de plek er uit zag en dat gebeurt niet zo vakk dat we dat gelijk weten. Als we Mazarron in rijden herkennen we echt helemaal niks. Tot ik ineens roep verrek hier , daar boven hebben we toen op een camping gestaan, en dan begint het te dagen. Jaaa dat was die camping waar ze nog een plekje had wat klein was en waar geen reet te doen was. Kijk zie je we komen er wel weer. Met Ger en San zaten we meer in het binnenland en dan weten we het ineens het was in Morella. En dat blijkt dus vijfhonderd achtien kilometer hier vandaan te liggen.

22-2 Jongens help even. We staan hier achter een twee Nederlanders eentje waar we achter staan met een camper en de ander staat daar weer voor in een Vw busje. Uiteraard niets mis mee. We lopen langs zeggen ze gedag maar ze zijn druk in gesprek en reageren niet. Nou dan niet en we lopen door. Komen we terug ik ga naar binnen de boodschappen opruimen en Peter raakt met de man die voor ons staat aan de praat. Het blijkt dat de fietsen van de mensen van het busje vannacht gestolen zijn. Echt heel vervelend. Maar nu komt het. Welk normaal denkend mens zet zijn fietsen s nacht achter zijn busje op de standaard niet op slot? En dan verbaasd en boos zijn dat ze weg zijn. Vertel even zijn wij nou van die malloten die ‘s avonnds alles opruimen of zijn zij nu stom bezig geweest.

Nou ja als je zo met je spullen om gaat zoek je het maar uit. Wij gaan lekker verder.

En hoe lekker wat een schitterend weg is de 332. Met bloeiende amandelbomen , schitterende kleuren in de bergen en lekker kronkelig. Foto,s gemaakt maar dus  nergens meer te vinden

En dan komen we bij de twee baaien. En mijn hemel het gaat hier op klein Cullera lijken. Het staat wekelijk bom en bom vol. Weg wezen hier. Even later staan we op een schitterend plekje in de zon.

IMG_20230225_140912IMG_20230224_135325IMG_20230223_135542IMG_20230224_133105

1. Rene en Lia:
    2 maart 2023
    Heerlijk hé, die gekke nederlanders. Leuk verhaal, kunnen weer lekker meereizen xxx
  2. Sjanie en eep:
    2 maart 2023
    Jammer van het weer maar weer geweldige foto's dikke knuffel
  3. Margriet:
    2 maart 2023
    Blijf jaloers 😭. Op de 🌞🌞 dan hè. Heb het af en toe zo koud 🤣🤣🤣🤣. Nog heel eventjes wachten gaan we ook weer los
  4. Willem & Corrie v h. De koekenbakkers:
    2 maart 2023
    Tjongejonge wat een avontuur toch weer en wat die gestolen fietsen betreft ja gewoon eigen schuld dikke bult maar ga vooral zo door ik lig altijd in een deuk je kan het zo lekker smeuïge op schrift zetten heerlijk
  5. Sandra en Gerrit:
    2 maart 2023
    Ja het weer is niet altijd wat ze opgeven maar gelukkig schijnt heel vaak de zon en is het uit de wind heerlijk. Gelukkig voor ons is de grootste drukte en beetje over een kunnen we tot nu toe nog steeds plek voor twee campers vinden. Ik heb begrepen dat we jullie niet meer gaan treffen dus een hele fijne reis verder.
  6. Nico en Martha:
    3 maart 2023
    Is bij jullie altijd pret maar als je maar geniet van de reis.Er zijn nog zat plekkies waar je het wel leuk vindt en geen irritante Hollanders tegen komt🤣Jullie missen ons als gezellige mensen 🤦‍♂️
  7. Maarten Van Gasteren:
    3 maart 2023
    Heerlijk om dat smeuïge verhaal te lezen en het weer is inderdaad heel anders als andere jaren daar in het zuiden ook de bevolking daar zegt dat het veel kouder is als dat ze gewend zijn Maar wij zijn toch weer mooi gekleurd terug in Milsbeek en hier is het nog veel kouder ook in de ☀️ een beetje afwisseling van zon ☀️ en ☁️ is niet erg Maar er zijn heel veel Engelsen op de camperplaatsen die er langdurig blijven alles erbij van motor en autotje's toe en dat voor 5 maanden Maar er zijn genoeg plaatsen waar je heerlijk kunt genieten Jullie mogen nog enkele weken geniet er van Gr. Maarten en Bertha met Pepper 🐕
  8. Elly:
    Wat een prachtige foto s. geniet er van mensen . Gr Elly
  9. Wilma en Fred:
    4 maart 2023
    Weer een leuk verslag. Wij zitten nu Garruchua. Een mooie plek, een weg ertussen en dan strand. En het zonnetje erbij. Jullie nog veel veilige kilometers en ook het zonnetje erbij. Groetjes van ons De Flintstones