Tuinenreis Engeland 2013 deel 6

4 mei 2013 - Densole, Verenigd Koninkrijk

4-5 Om twee uur is iedereen aanwezig en gaan we op weg naar de ferry. We rijden achter een ander aan en dat gaat goed tot we alle twee de afslag missen, waar keurig een bord staat met "Inchecken" . Wat maakt het uit we nemen de rotonde gewoon nog een keer. Onze voorganger heeft het waarschijnlijk verkeerd begrepen want die gaat de snelweg op. Das dus helemaal niet goed.  Nu we de rotonde wel goed nemen rijden we ineens achter Hans en Fem aan en beide slaan we de goeie incheck afslag in, maar dan gaan zij recht door terwijl er echt links weer een incheck bord staat. We volgen deze en komen uit bij de douane, zonder problemen komen we er door , ja echt Peter ook. We rijden door en als we op lane 32 komen staan er al aardig wat campers, dus netjes achteraan sluiten dan maar.calais30

Het spettert en ik, hoe onnozel kun je zijn, denk dat het van zee afkomstig is door de harde wind. Maar nee het regent echt. Gedver wat jammer en dan de harde wind er bij, zal me wat worden met de overtocht.

klokslag tien voor half vier mogen we de boot op, dus als een stel makke schapen rollen de campers achter elkaar aan.

Tis jammer van het weer want je kunt amper naar buiten kijken.calais31 Maar na de koffie americana, die k nooit meer bestel omdat je bijna een emmer vol krijgt, Peter had een keurig bakkie cappuccino, klaart het langzaam op en zien we de witte kust van Dover.  Oversteek1   Oversteek2

O men , je ziet ga gelijk in het engels over, dan het afrijden , ik zit met klamme handjes terwijl ik niets hoef t doen. Maf wijf dat ik er ben. En als je goed op de borden let, wat Peter gelukkig doet is er niks aan de hand. En kijk nou wat we als eerste tegen komenoversteek 4 Dit is echt Welkom in Engeland.

Trouwens onze Gerrit gaf gelijk alles goed aan toen we van land wisselden en bleef zelfs in het Nederlands de aanwijzingen geven. Toch knap he?

Als we op de camping in Densole aankomen gaan we eerst maar water tanken, en dan de plek waar we komen te staan. Mens die is me der toch een partij groot en netjes, ons eerste idee is dat er nog iemand naast ons moet komen te staan maar dat is niet zo. Tis hier wel een totaal ander beeld dan wat we onderweg hebben gezien. Hier alles keurig netjes en schoon en onderweg een zooitje troep langs de kanten. Densole1

Om zeven uur verzamelen we ons en na zes keer stil te zijn geweest voor de dodenherdenking gaan we richting pub om te eten.

Jemig dat was me der toch een partij lekker. We moesten als ver van te voeren doorgeven wat we wilden eten. Jaha tuurlijk kregen we de suggesties door via de mail van Bert en Elly.  Peter had garnalen, lasagne en scrumble apple en ik had garnalen, chickencurry en rolcake. Het is zo leuk he dat als je het opgediend krijgt je echt niet meer weet wat je toentertijd besteld had. Als later dan ook nog de muziek aangaat met platen uit de jaren vijftig en zestig , inderdaad merk je dat je ouder wordt, word het me der toch een partij gezellig. De meeste nummers kennen we allemaal en worden dan ook meegezongen. Om kwart voor elf is het afgelopen en gaan de laatste , waaronder wij terug naar de camper.