Tuinenreis Engeland 2013 deel 11

11 mei 2013 - Porlock, Verenigd Koninkrijk

10-5 Lekker geslapen en om half negen wakker gebeld door Tim. Die dacht dat het hier een uur later was dan thuis, maar nee helaas het is hier zelfs een uur vroeger. Blijkt dat Quinty wilde vragen of ze mocht komen spelen, ach schaapje zitten we helemaal hier en dus kan het niet.

Om tien uur zijn we dan dus ook al klaar voor vertrek en staan Hans en Fem nog bij de was gelegenheid om de laatste hand te leggen aan het legen van het toilet.

Ze rijden voorop en bij de tweede rotonde gaat het al mis Zij nemen de eerste afslag en wij de tweede. Jongens niet te geloven maar voor het eerst deze vakantie rijden we in één keer goed en komen bijna als eerste aan in Cheddar. Wat een geweldige weg er heen, prachtig door heuvellandschap en hierCheddar1 vlakbij Cheddar zelf door bergen Cheddar5, en schapen die zo los lopen dus je moet nog verrekte goed opletten ook dat je geen bol wol met vier poten onderste boven rijd.

Maar omdat Peter nog steeds veel last heeft van zijn knie gaan we maar niet de berg op en de grotten in, we rijden lekker rustig door naar Dunster Castle.porlock4   porlock6  porlock14   porlock20Hier lopen we even later samen Frans en Lydia zo te genieten dat we de tuinen niet meer in hoeven.porlock26  porlock29 Dan staan we om half vijf moe maar voldaan op de camping in Porlock, na uiteraard een leuke omweg gevonden te hebben.

11-5 Gisteravond met zijn vieren in een pub gegeten, trouwens Porlock is een leuk klein dorp, tis alleen zo jammer dat het nog steeds regent.

Als het eindelijk een tijdje droog is gaan we toch nog even het dorp in we hebben wat boodschappen nodig. porlock08Hans en Fem zijn al een tijd op stap maar wij houden het nog even rustig. Nou rustig erger nog we houden  het bij een rondje om de kerk, wat achter af een hele grote kerk bleek te zijn qua rondje dan .porlock010  porlock05 Terug bij de camper met code voor internet, en dat alles betaald uit de gezamenlijk pot omdat ik tuurlijk weer eens mijn eigen portemonnee ben vergeten, gaan we de post bekijken. Van de vijfentachtig mailtjes blijken er vijftien interessant en vijf echt voor ons te zijn. Met leuke foto,s van Faye met de taart die Rebecca heeft gemaakt. Ze heeft echt haar best gedaan op de taart zien we.

Dan het reis verslag maken, het schrijven gaat goed maar het uploaden van de foto,s mijn hemel dat duurt een eeuwigheid, ondertussen, Peter is net wakker geworden die was met hoofdpijn even gaan liggen, naar het jeu de boules gaan kijken want het schijnt spannend te worden we hoorde ze in de camper gillen en schreeuwen, maar het is koud en dus even bij Hans en Fem opwarmen en een bakkie doen, dan terug naar ons eigen huis op wielen wat rommel op geruimd en he he de foto, s zijn binnen. Die nog tussen het verslag gezet en weggestuurd. Zo he he dat is gedaan. Dan verzamelen voor het voor het avond eten , we gaan naar The Ship inn en zien nu weer wat we met het kennismaking weekend hadden opgegeven, En weer was het eten heerlijk. porlock011  porlock02

Terug in de camper om een uur of tien toch nog even de laatste foto,s uploaden  naar het reisverslag. Als alles gedaan is blijkt het inmiddels half één te zijn en ga ik steen koud het bed in. Heerlijk Peter heeft mijn plekkie al voorverwarmd. Nog wel voor ik er in ging de wekker gezet want we willen bijtijds weg.