Tuinenreis Engeland 2013 deel 3

1 mei 2013 - Antwerpen, België

En dan zitten we in Antwerpen 4.5km van het centrum af.

1-5-13 Ondanks dat we redelijk dicht bij de snelweg zitten hebben we lekker geslapen. Alleen het opstaan gaf wat problemen, het was niet warm in de camper , zeg maar gewoon koud. Dus heb ik me op de ouderwetse kindermanier in bed onder de dekens aan gekleed. Moet kunnen toch??

Daarna rond 11.00 uur de fiets gepakt en het centrum opgezocht. Daar was het me toch druk, er was een enorme markt met van alles en nog wat, daar heerlijk over geslenterd en na een behoorlijke tijd de fietsen weer opgezocht en verder gereden naar de andere kant van het centrum. Joh laat het hier nou nog gezelliger zijn. Hier waren de winkels open overal terrasjes die mede door het mooie weer barstens vol zaten.

Na een tijdje gelopen te hebben dachten we dat we in een demonstratie terecht kwamen. En dan he he eindelijk valt het ouderwetse kwartje bij me. Lekkere doos het is 1mei vandaag en dat wordt nog hier nog goed gevierd.  Het is een grote optocht met veel verschillende nationaliteiten. Echt leuk om te zien.Antwerpen3   Antwerpen6

En dan krijg je trek na dat gekijk en geslenter en wat doe je dan als je in Belgie bent??? Bij een echte frietkot een frietje kopen. Nou dacht ik dat het bij ons duur was maar hier deze op de markt in Antwerpen rekent voor een klein frietje €2.06 en €0.65 voor mayonaise. Jammer voor hem maar hij had niet terug van €50.00 dus daar gingen we weer.

Dan nog even doordwalen en zien een advertentie van een heel leuk overhemd, denk alleen dat deze zelfs voor Peter te groot is.Antwerpen8 Even later vinden we in een straatje  weer een friettent nu met een redelijke prijs van €1.70. Dus daar twee kleintjes friet bestelden toen we die kregen wilde ik niet weten hoe groot een grote was. Deze was al groot en heel erg lekker.

Om 15.15 zijn we weer terug op de camping en valt Peter zijn mond weer open bij het zien van de andere campers die er zijn komen staan. Hij mag hem kopen maar dan alleen als er JA achter het merknaam komt te staan.Antwerpen1

Het zonnetje schijnt en we blijven dus heerlijk buiten zitten zelfs in korte broek en Tshirt Peet dan he ikke nie. Antwerpen2   Later op de dag komen er mensen naast ons staan waarvan de man gelijk naar ons toe komt en een raar verhaal over aardappels schillen begint. Even later komt zijn vrouw er bij en dan begint er wat te dagen, die mensen kennen we die horen ook bij de reis. Het blijken Bouke en Barbera te zijn.

Peter heeft, zie ik s 'avonds, een aardig rood hoofd en ziet er akelig gezond uit.

1. Hinke Meijer:
    17 mei 2017
    Heb jullie weer gevonden! Goede reis verder en wat jammer van die andere mooie verhalen.